За фронтального контролю вивчають:
- стан життєдіяльності дітей за всіма сферами та лініями розвитку
- систему освітньої роботи вихователів в окремій групі.
Ця форма контролю дає змогу отримати:
- інформацію про:
– виконання програм у цілому
– облаштування життєдіяльності вихованців
– оснащення освітнього середовища
- матеріали для глибокого педагогічного аналізу системи роботи вихователів певної вікової групи
- відповіді на питання, куди слід спрямувати методичну допомогу в тій чи тій групі дітей.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Питання, що вивчають за фронтального контролю
У процесі фронтального контролю:
- вивчають роботу двох вихователів, які працюють в одній групі
- з’ясовують, чи є наступність та злагодженість у їхній роботі, єдність вимог.
Цей вид контролю дає змогу вихователю-методисту:
- скоординувати роботу вихователів групи
- забезпечити єдині вимоги до дітей
- допомогти дібрати найбільш результативні методи та прийоми для реалізації освітнього процесу.
Під час фронтального контролю визначають:
- чи має освітній процес особистісну спрямованість
- чи забезпечують вихователі повноцінний розвиток дітей
- чи стимулюють їхню пізнавальну активність
- чи налагоджено взаємозв’язок морального, розумового, фізичного, естетичного та трудового виховання дітей.
Обов’язково вивчають також:
- стан роботи з батьками
- питання самоосвіти вихователів.
Планування фронтального контролю
Аби вивчення освітнього процесу було ефективним і пройшло у визначений термін, складають план, де чітко визначають, які питання розвитку, виховання та навчання дітей вивчатимуть:
- у процесі спостережень
- під час аналізування календарних планів та іншої документації групи
- під час бесід з вихователями
- у процесі експертизи рівня розвитку, вихованості та знань дітей.
У плані чітко визначають термін проведення усіх заходів контролю.
Для ретельного вивчення педагогічної діяльності кожного педагога за його роботою спостерігають як у першій, так і в другій половині дня.
Комісія з фронтального контролю
Оскільки фронтальний контроль — це ще й великий обсяг роботи, доречно створити комісію, яка б допомагала завідувачу та вихователеві-методисту.
У ході вивчення освітнього процесу члени комісії робитимуть записи у діловому щоденнику контролю. Потім ці записи узагальнюватимуть і оформлюватимуть у довідки.
Результати фронтального контролю обговорюють під час:
А якщо необхідно — видають наказ.