Фронтальний контроль у дошкільному навчальному закладі

Фронтальний контроль називають ще комплексним вивченням освітнього процесу в дошкільному закладі. Як часто його проводять і навіщо

За фронтального контролю вивчають:

  • стан життєдіяльності дітей за всіма сферами та лініями розвитку
  • систему освітньої роботи вихователів в окремій групі.

Ця форма контролю дає змогу отримати:

  • інформацію про:

– виконання програм у цілому

– облаштування життєдіяльності вихованців

– оснащення освітнього середовища

  • матеріали для глибокого педагогічного аналізу системи роботи вихователів певної вікової групи
  • відповіді на питання, куди слід спрямувати методичну допомогу в тій чи тій групі дітей.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Питання, що вивчають за фронтального контролю

У процесі фронтального контролю:

  • вивчають роботу двох вихователів, які працюють в одній групі
  • з’ясовують, чи є наступність та злагодженість у їхній роботі, єдність вимог.

Цей вид контролю дає змогу вихователю-методисту:

  • скоординувати роботу вихователів групи
  • забезпечити єдині вимоги до дітей
  • допомогти дібрати найбільш результативні методи та прийоми для реалізації освітнього процесу.

Під час фронтального контролю визначають:

  • чи має освітній процес особистісну спрямованість
  • чи забезпечують вихователі повноцінний розвиток дітей
  • чи стимулюють їхню пізнавальну активність
  • чи налагоджено взаємозв’язок морального, розумового, фізичного, естетичного та трудового виховання дітей.

Обов’язково вивчають також:

Планування фронтального контролю

Аби вивчення освітнього процесу було ефективним і пройшло у визначений термін, складають план, де чітко визначають, які питання розвитку, виховання та навчання дітей вивчатимуть:

  • у процесі спостережень
  • під час аналізування календарних планів та іншої документації групи
  • під час бесід з вихователями
  • у процесі експертизи рівня розвитку, вихованості та знань дітей.

У плані чітко визначають термін проведення усіх заходів контролю.

Для ретельного вивчення педагогічної діяльності кожного педагога за його роботою спостерігають як у першій, так і в другій половині дня.

4 факти про фронтальний контроль

1. планують за потребою, але не більше разу-двох на рік

2. у кожній віковій групі проводять раз на п’ять років

3. триває фронтальне вивчення освітнього процесу у групі від трьох днів до тижня

4. кількість фронтальних перевірок на рік залежить не лише від кількості груп, а й від обставин, що склалися у них

Комісія з фронтального контролю

Оскільки фронтальний контроль — це ще й великий обсяг роботи, доречно створити комісію, яка б допомагала завідувачу та вихователеві-методисту.

У ході вивчення освітнього процесу члени комісії робитимуть записи у діловому щоденнику контролю. Потім ці записи узагальнюватимуть і оформлюватимуть у довідки.

Результати фронтального контролю обговорюють під час:

А якщо необхідно — видають наказ.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді