Деколи на заповнювання Ділового щоденника контролю керівник витрачає більше часу, ніж на практичну роботу з педагогами.
Щоб заощадити час, не варто кожен захід відображати у щоденнику.
Для досвідченого керівника достатньо після вивчення певного питання оперативного контролю зробити відповідну умовну позначку у щомісячному схематичному плані.
Менш досвідчений керівник має ґрунтовно проаналізувати стан справ з певного питання після серії відвідувань, узагальнивши результати.
Цивільний захист: як організувати в ЗДО: ВЕБІНАР
Як вести Діловий щоденник контролю
Для самоорганізації керівник ЗДО:
- розробляє щомісячно схематичний план контролю та докладає його у щоденник
- вивчивши окреме питання оперативного контролю, занотовує висновки у щоденник.
Якщо вивчення двох-трьох питань припадає приблизно на однаковий період, то на їх узагальнення варто відвести єдиний день.
Малодосвідченому керівникові закладу досить складно утримувати в пам’яті всі здобутки та недоліки, виявлені під час перегляду педагогічних заходів. А оскільки на них обов’язково слід зауважувати, обговорювати з педагогічним колективом, то на початку набуття досвіду управлінської діяльності варто фіксувати висновки щодо кожного заходу окремо.
Контроль основних напрямів діяльності закладу дошкільної освіти: що має робити керівник
Кількість записів
Як часто вестиме керівник ДНЗ записи у щоденнику, залежить від різних чинників, як-то:
- кількості педагогів, які працюють у дошкільному закладі, їхнього фаху та педагогічних якостей
- кількості заходів контролю та їхнього змісту
- організації освітнього процесу
- професійних можливостей керівника.
📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО
Що фіксувати у Діловому щоденнику контролю
У кожному ЗДО своя специфіка роботи, тож і напрями та циклограма оперативного контролю окремі.
Орієнтовні тематика, об’єкти та параметри оперативного контролю в ЗДО
Тематика оперативного контролю | Об’єкти контролю | Параметри контролю |
Рівень організації та проведення батьківських зборів у групах | вихователі всіх груп |
|
вихователь-методист |
| |
Стан обстеження звукової культури мовлення дітей та планування індивідуальної корекції | вихователі груп для дітей раннього віку, молодшого та середнього дошкільного віку |
|
Ефективність прийомів індивідуального підходу до дітей під час ранкового прийому та адаптація дітей до умов дошкільного закладу | вихователі всіх груп |
|
психолог |
| |
діти |
| |
Стан роботи педагогів щодо формування у дітей знань про правила дорожнього руху, вмінь дотримуватися правил безпечної поведінки | вихователі груп для дітей середнього та старшого дошкільного віку |
|
предметно-розвивальне середовище |
| |
Моторна щільність ранкової гімнастики на спортивному майданчику | вихователі груп для дітей середнього та старшого дошкільного віку |
|
Відповідність оформлення куточків народознавства у групах віковим особливостям дітей | предметно-розвивальне середовище |
|
вихователі груп для дітей дошкільного віку |
| |
Відповідність методичних рекомендацій щодо організації загартування дітей віковим та індивідуальним особливостям дітей. Доцільність рекомендацій відносно створених у дошкільному закладі умов | вихователь-методист |
|
Свідченням результативності діяльності керівника та його професійної компетентності є не кількість записів у Діловому щоденнику контролю, а зміст аналізу, висновків та рекомендацій педагогам, їх ґрунтовність, конструктивність і доцільність.