Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації
Деколи на заповнювання Ділового щоденника контролю керівник витрачає більше часу, ніж на практичну роботу з педагогами.
Щоб заощадити час, не варто кожен захід відображати у щоденнику.
Для досвідченого керівника достатньо після вивчення певного питання оперативного контролю зробити відповідну умовну позначку у щомісячному схематичному плані.
Менш досвідчений керівник має ґрунтовно проаналізувати стан справ з певного питання після серії відвідувань, узагальнивши результати.
Експерт роз’яснила, чи включати профспілку до складу атестаційної комісії та що означає норма «залучати представників профспілкової організації до роботи атестаційної комісії»
Як вести Діловий щоденник контролю
Для самоорганізації керівник ЗДО:
- розробляє щомісячно схематичний план контролю та докладає його у щоденник
- вивчивши окреме питання оперативного контролю, занотовує висновки у щоденник.
Якщо вивчення двох-трьох питань припадає приблизно на однаковий період, то на їх узагальнення варто відвести єдиний день.
Малодосвідченому керівникові закладу досить складно утримувати в пам’яті всі здобутки та недоліки, виявлені під час перегляду педагогічних заходів. А оскільки на них обов’язково слід зауважувати, обговорювати з педагогічним колективом, то на початку набуття досвіду управлінської діяльності варто фіксувати висновки щодо кожного заходу окремо.
Контроль основних напрямів діяльності закладу дошкільної освіти: що має робити керівник
Кількість записів
Як часто вестиме керівник ДНЗ записи у щоденнику, залежить від різних чинників, як-то:
- кількості педагогів, які працюють у дошкільному закладі, їхнього фаху та педагогічних якостей
- кількості заходів контролю та їхнього змісту
- організації освітнього процесу
- професійних можливостей керівника.
Зразок Ділового щоденника контролю керівника
Завідувач ДНЗ № 7 «Попелюшка» м. Суми передбачила такі розділи у своєму щоденнику:
- Програма здійснення внутрішнього контролю
- Екран обліку внутрішнього контролю
- Циклограми відвідування дітьми
- Педагогічні ради
- Вивчення стану організації життєдіяльності дітей
- Контроль за освітнім процесом
- Річний план контролю за станом медичної роботи
- Річний план контролю за організацією харчування дітей
- Циклограми вартості харчування дітей
- Річний план контролю за виконанням заходів з охорони праці
- Річний план контролю за фінансово-господарською діяльністю закладу
- Річний план контролю за роботою пральні
- Річний план контролю за санітарним станом приміщень закладу
- Річний план контролю за станом території закладу
- Річний план контролю за роботою кастелянки
- Річний план контролю за роботою сторожів
- Щоденник спостережень
Що фіксувати у Діловому щоденнику контролю
У кожному ЗДО своя специфіка роботи, тож і напрями та циклограма оперативного контролю окремі.
Орієнтовні тематика, об’єкти та параметри оперативного контролю в ЗДО
Тематика оперативного контролю | Об’єкти контролю | Параметри контролю |
Рівень організації та проведення батьківських зборів у групах | вихователі всіх груп |
|
вихователь-методист |
| |
Стан обстеження звукової культури мовлення дітей та планування індивідуальної корекції | вихователі груп для дітей раннього віку, молодшого та середнього дошкільного віку |
|
Ефективність прийомів індивідуального підходу до дітей під час ранкового прийому та адаптація дітей до умов дошкільного закладу | вихователі всіх груп |
|
психолог |
| |
діти |
| |
Стан роботи педагогів щодо формування у дітей знань про правила дорожнього руху, вмінь дотримуватися правил безпечної поведінки | вихователі груп для дітей середнього та старшого дошкільного віку |
|
предметно-розвивальне середовище |
| |
Моторна щільність ранкової гімнастики на спортивному майданчику | вихователі груп для дітей середнього та старшого дошкільного віку |
|
Відповідність оформлення куточків народознавства у групах віковим особливостям дітей | предметно-розвивальне середовище |
|
вихователі груп для дітей дошкільного віку |
| |
Відповідність методичних рекомендацій щодо організації загартування дітей віковим та індивідуальним особливостям дітей. Доцільність рекомендацій відносно створених у дошкільному закладі умов | вихователь-методист |
|
Свідченням результативності діяльності керівника та його професійної компетентності є не кількість записів у Діловому щоденнику контролю, а зміст аналізу, висновків та рекомендацій педагогам, їх ґрунтовність, конструктивність і доцільність.