Чи зникнуть спецшколи у системі загальної середньої освіти

Дедалі більше чуток про близьку реорганізацію чи й ліквідацію спеціальних шкіл-інтернатів. Яка ж доля насправді чекає на ці заклади

Задля демократизації освіти дітей із затримкою психічного розвитку уряд доповнив пунктом 3 свою постанову «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами» від 23.04.2003 № 585.

Тому, починаючи 2017/2018 навчальним роком, необхідно припинити набір дітей із ЗПР до підготовчих та перших класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів).

Натомість органи місцевого самоврядування мають п’ять років, аби вирішити, як реорганізувати ці освітні спецзаклади.

▶ ВЕБІНАР: інструктажі з учнями та працівниками школи

Як здобуватимуть освіту діти із затримкою психічного розвитку

Виявляючи ЗПР під час вступу дитини до школи, виокремлюють такі ознаки, як:

  • недостатній обсяг знань
  • обмежені уявлення про світ
  • незріле мислення
  • низька навчальна мотивація, перевага ігрових інтересів
  • швидка стомлюваність через розумову діяльність.

Тому МОН у своєму листі від 10.01.2017 № 1/9-2 зауважує, що ЗПР у дитини не варто вважати сталою, остаточною. Адже за належної якісної корекційної роботи практичного психолога школи у співпраці з учителем-логопедом діти мають шанс успішно опановувати Держстандарт базової і повної середньої освіти.

Приймаючи рішення, урядовці прагнули також дотримати права дітей жити й виховуватися у сім’ї.

Отож діти із ЗПР можуть здобувати освіту у спеціальних та інклюзивних класах ЗНЗ.

Зауважте!

У Постанові № 585 замінено терміни:

«діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»

«діти з особливими освітніми потребами»

«розумово відсталі діти»

«діти з порушеннями розумового розвитку»

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨 Спеціальні класи

Дітей із ЗПР приймають до спеціальних класів ЗНЗ, ураховуючи Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах, затвержене наказом МОН України від 09.12.2010 № 1224.

У спецкласах:

  • дотримують:

– меншої нормативної наповнюваності (до 12 учнів)

– однорідності складу учнів

  • керуються:

– спеціальними навчальними планами

– адаптованими підручниками.

З огляду на особливі умови до послуг асистента вчителя у таких спецкласах не вдаються.

Інклюзивні класи

Дітей із ЗПР, батьки яких звернулися до ПМПК та отримали позитивний висновок, прийматимуть до інклюзивних класів ЗНЗ, забезпечуючи відповідний супровід.

Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах визначено постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872.

Коли зникнуть спеціальні школи (школи-інтернати)

Рекомендація Кабінету Мінстрів України стосується лише шкіл-інтернатів, призначених для дітей із ЗПР.

Всі інші види спецшкіл — для дітей глухих, зі зниженим слухом, сліпих, зі зниженим зором, з порушеннями опорно-рухового апарату, з тяжкими порушеннями мовлення, з порушеннями розумового розвитку — функціонуватимуть.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді