За повідомленням МОН України, на сьогодні понад 600 користувачів залишили близько 5 тис. повідомлень на порталі EdEra. З них уже вивели основні тенденції.
Якість понад усе
Учителі нарікають, що весь обсяг завдань, зазначених у чинних програмах, не вдається виконати за час, передбачений на навчальний предмет.
До прикладу, у 7-му класі за навчальною програмою «Мистецтво» учні мають уміти скомпонувати свої музичні композиції, використовуючи комп’ютерні технології.
«Незрозуміло, де й коли учні отримали навички створення власних музичних композицій з використанням комп’ютерних технологій. Це великий комплекс знань і навичок, який має суто професійну спрямованість», — зазначає коментатор.
Осучаснення тем
Чинні навчальні програми подеколи далекі від сучасності.
Для осучаснення, приміром, уроків англійської мови пропонують запровадити ситуативне спілкування учнів за допомогою слів, пов’язаних із користуванням комп’ютером та ґаджетами.
Програма з інформатики чи не найбільш відстає, адже учителі планують вивчення речей, які сучасні учні опанували ще з дошкільного віку (як-то копіювання та створення папок).
Міжпредметні зв’язки
Є низка навчальних предметів, вивчення яких необхідно підсилювати змістом один одного. Приміром, пропонують зіставити в часі вивчення фізичної теми «Пружність» у 7-му класі з освоєнням векторів у 8-х класах під час математики.
Також доречно інтегрувати предмети «Українська література» та «Історія України».
Більше практики
Більшість коментарів зводяться до практичної складової навчальних програм.
Наприклад, пропонують збільшити час на прикладне вивчення предмета «Хімії».
На уроках української мови радять зауважувати на формуванні навичок створення текстів.
Орієнтування на вік дітей
Користувачі звертають увагу на те, що зміст деяких навчальних програм — чи то поза можливостями, чи то поза інтересом учнів.
Як приклад наводять програму зарубіжної літератури у 8-му класі. Нібито діти такого віку не в змозі належно опанувати тему «Антична література», бо для них це:
- складно
- здебільшого нецікаво.
Також у 10-літньому віці складно в програмі «Природознавство» описувати і розрізняти туманності й галактики різних типів.
Поки що першість за обсягом уваги тримають програми з «Історії» та «Зарубіжної літератури». Натомість фізика, хімія та іноземні мови обділені увагою.
До 07.03.2017 робочі групи будуть розглядати пропозиції, щоби сформувати варіант документа для обговорення.
15–22 березня відбуватиметься друга сесія онлайн-обговорення.