Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації
Експерти шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» Ян Герчинський та Ігор Островський проаналізували співвідношення заробітних плат учителів із вимогами закону про освіту.
Детальніше ознайомитися з матеріалом аналітичної записки можна за посиланням.
Насамперед у тексті зазначається, що визначення заробітної плати вчителів є ключовим аспектом освітніх фінансів.
Закон України «Про освіту» № 2145-VIII від 5 вересня 2019 року, визначає, що базова заробітна плата вчителя найнижчої кваліфікаційної категорії має бути не менше ніж три розміри мінімальної заробітної плати в Україні.
Проте ця мета закону не була досягнута — зарплати вчителів в Україні завжди були значно нижчими. Постанова КМУ № 822 від 10 липня 2019 року передбачає суттєве підвищення зарплат вчителів, проте з листопада 2019 року її неодноразово призупиняли (наразі — до грудня 2023 року).
Як правильно здійснювати оплату працівників закладів освіти під час призупинення навчання.
«Наскільки нам відомо, витрати з державного бюджету на повне виконання положень закону про освіту щодо зарплат вчителів ніколи не були реально оцінені та публічно не обговорювалися», — зауважують автори аналітичного матеріалу.
У відповідному аналітичному документі детально розглядаються два різні пункти закону про освіту щодо мінімальної заробітної плати вчителя, а саме вимоги перехідного періоду та вимоги дій постійних норм закону.
Другий розділ містить орієнтовні бюджетні витрати на виконання цих вимог. У завершальному розділі автори сформулювали декілька стратегічних опцій, відкритих для уряду України з огляду на наведені оцінки.
Джерело: НУШ