Як подолати дитячий негативізм

4304

Запитання

Як подолати негативізм, що проявляється у дитини шести-семи років?

Відповідь

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

Негативізм є одним із симптомів кризи вікового розвитку. 

Аби подолати дитячий негативізм, батьки мають розуміти його причини та вміти бачити за ним особистість дитини, яка дорослішає. Особливої уваги батьків потребує глибокий емоційний дискомфорт дошкільника. У ситуаціях гострого прояву негативізму батьки мають спокійно, але твердо реагувати, коли дитина:

  • затуляє вуха, аби не чути маму
  • проявляє агресію
  • прагне робити усе наперекір
  • не виконує батьківських прохань, не прислухається до порад тощо.

Як поводитися батькам

Кожна ситуація потребує індивідуального підходу. Іноді слід повністю ігнорувати поведінку дитини, а іноді — обійняти, подивитися у вічі й спокійно, але твердо, поговорити з нею. Часом дитину потрібно просто схопити, віднести у віддалене місце й залишити наодинці. У будь-якому разі дорослий має авторитетно, але доброзичливо контролювати й регулювати ситуацію, і не допускати, аби дитина перехопила ініціативу.

Дитина діє імпульсивно, а тому емоційне напруження не дає їй можливості самостійно впоратися із собою та ситуацією, в якій вона опинилася. Єдина правильна допомога в такому разі — тверда позиція батьків і таке вирішення ситуації, яке здивує та переорієнтує дитину.

Практика показує, що лише у встановлених межах дозволеного — «це не можна, а це можна» — діти почуваються комфортно. У ситуації вседозволеності, дитина шукатиме межі допустимого, прагнутиме розширити власне емоційно перезбуджене «хочу і буду». Якщо такі випадки повторюватимуться, то це може спричинити не лише емоційні зриви і неврози, а й серйозніші психічні захворювання.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Психолого-педагогічний супровід дошкільників із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності

«За ним неможливо встежити», «Вона така нетерпляча, ніколи не завершує розпочату справу» — з таких скарг батьків і педагогів зазвичай розпочинається робота практичного психолога, спрямована на допомогу гіперактивним дітям
24602

Розвиток емоційно-вольової сфери дошкільника

Воля не виникає сама собою, її потрібно змалку формувати. Які особливості вольової сфери у дітей дошкільного віку? Як дорослі можуть сприяти формуванню в дитини емоційно-вольової сфери й таких пов’язаних із нею якостей, як самостійність, самоконтроль, стриманість?
31721

Шукаємо ключ до «замкнутої» дитини

Є діти, що граються, голосно сміючись, штовхаючись, поспішають до гурту, а є діти, які усамітнюються, стають мовчазними в компанії однолітків і, схоже, бояться людей. Педагоги мають вміти працювати з такими дітьми та вміти заспокоїти батьків і підказати їм шляхи вирішення ситуації.
1663