Як підтримувати стосунки з ровесниками у дошкільників
Запитання
Як підтримувати ровесницькі стосунки дошкільників у проектній та іншій діяльності?
Відповідь
Ровесницькі стосунки, або стосунки з ровесниками —це один з найвагоміших чинників успішної соціалізації дитини.
Діти часто не відчувають потреби один в одному. Ми маємо навчити дошкільників:
- просити про допомогу
- звертати увагу на інших
- звертатися по допомогу один до одного
- дякувати
- запрошувати.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Для формування ровесницьких стосунків необхідна свідома позиція дорослого як партнера та організатора дитячого співтовариства. Дуже часто проблеми, які виникають у дітей протягом дня, вирішує вихователь. Дитина має добути власний досвід, створювати стосунки, а не виконувати розпорядження вихователя.
Надавайте пріоритет роботі в малих групах. Не акцентуйте увагу дітей весь час на собі, а зосереджуйте їх на проблемі, яку розв’язують, на спільній діяльності, яку виконують, на тому результаті, заради якого все це відбувається. Дозвольте дітям спілкуватися між собою.
Для дітей вихователь залишається старшим в групі, але намагайтесь передати частину повноважень дітям, зокрема в організації дитячого співтовариства. Ви повністю контролюєте весь процес, але при цьому діти беруть активну участь в роботі, не ви їм все організуєте, а вони самі це роблять.
Об’єднуйте дітей обличчям одне до одного. Пропонуйте одне на всіх завдання, щоб їм потрібно було домовлятись.
Це можна робити з обмеженням матеріалу. Наприклад, дайте одну коробку олівців на всіх. Так дітям необхідно попросити, зачекати, уступити, ініціювати.
За вебінаром Наталі Гавриш «Проектна діяльність дошкільників: методична кухня»
Зареєструйтеся, щоб переглянути вебінар