Як підтримувати стосунки з ровесниками у дошкільників

1463

Запитання

Як підтримувати ровесницькі стосунки дошкільників у проектній та іншій діяльності?

Відповідь

Ровесницькі стосунки, або стосунки з ровесниками —це один з найвагоміших чинників успішної соціалізації дитини.

Діти часто не відчувають потреби один в одному. Ми маємо навчити дошкільників:

  • просити про допомогу
  • звертати увагу на інших
  • звертатися по допомогу один до одного
  • дякувати
  • запрошувати.

12 запитань і відповідей про атестацію

Для формування ровесницьких стосунків необхідна свідома позиція дорослого як партнера та організатора дитячого співтовариства. Дуже часто проблеми, які виникають у дітей протягом дня, вирішує вихователь. Дитина має добути власний досвід, створювати стосунки, а не виконувати розпорядження вихователя.

Надавайте пріоритет роботі в малих групах. Не акцентуйте увагу дітей весь час на собі, а зосереджуйте їх на проблемі, яку розв’язують, на спільній діяльності, яку виконують, на тому результаті, заради якого все це відбувається. Дозвольте дітям спілкуватися між собою.

Для дітей вихователь залишається старшим в групі, але намагайтесь передати частину повноважень дітям, зокрема в організації дитячого співтовариства. Ви повністю контролюєте весь процес, але при цьому діти беруть активну участь в роботі, не ви їм все організуєте, а вони самі це роблять.

Об’єднуйте дітей обличчям одне до одного. Пропонуйте одне на всіх завдання, щоб їм потрібно було домовлятись.

Це можна робити з обмеженням матеріалу. Наприклад, дайте одну коробку олівців на всіх. Так дітям необхідно попросити, зачекати, уступити, ініціювати.

За вебінаром Наталі Гавриш «Проектна діяльність дошкільників: методична кухня»
Зареєструйтеся, щоб переглянути вебінар

Телеграм Педрада запрошення

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке педагогічна діагностика та які критерії оцінювання досягнень дітей важливі

Нетиповий погляд на діагностику знань дітей дошкільного віку. Міркування про те, які критерії оцінювання знань дітей важливі, як часто і навіщо оцінювати дітей у дошкільному закладі. Перегляньте унікальні відеозаписи, щоб поміркувати разом із колегами, надихнутися новими ідеями та не потонути в тотальному оцінюванні дітей.
33846

Наступність між дошкільною та початковою освітою: очікування та реальність

У чому полягає наступність між дошкільною та початковою освітою та що означає поняття готовності дитини до школи? Розглянемо багатовимірність поняття наступності та характеристики дитини, що стосуються її дошкільної зрілості
472