Як підтримувати стосунки з ровесниками у дошкільників

1288

Запитання

Як підтримувати ровесницькі стосунки дошкільників у проектній та іншій діяльності?

Відповідь

Ровесницькі стосунки, або стосунки з ровесниками —це один з найвагоміших чинників успішної соціалізації дитини.

Діти часто не відчувають потреби один в одному. Ми маємо навчити дошкільників:

  • просити про допомогу
  • звертати увагу на інших
  • звертатися по допомогу один до одного
  • дякувати
  • запрошувати.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Для формування ровесницьких стосунків необхідна свідома позиція дорослого як партнера та організатора дитячого співтовариства. Дуже часто проблеми, які виникають у дітей протягом дня, вирішує вихователь. Дитина має добути власний досвід, створювати стосунки, а не виконувати розпорядження вихователя.

Надавайте пріоритет роботі в малих групах. Не акцентуйте увагу дітей весь час на собі, а зосереджуйте їх на проблемі, яку розв’язують, на спільній діяльності, яку виконують, на тому результаті, заради якого все це відбувається. Дозвольте дітям спілкуватися між собою.

Для дітей вихователь залишається старшим в групі, але намагайтесь передати частину повноважень дітям, зокрема в організації дитячого співтовариства. Ви повністю контролюєте весь процес, але при цьому діти беруть активну участь в роботі, не ви їм все організуєте, а вони самі це роблять.

Об’єднуйте дітей обличчям одне до одного. Пропонуйте одне на всіх завдання, щоб їм потрібно було домовлятись.

Це можна робити з обмеженням матеріалу. Наприклад, дайте одну коробку олівців на всіх. Так дітям необхідно попросити, зачекати, уступити, ініціювати.

За вебінаром Наталі Гавриш «Проектна діяльність дошкільників: методична кухня»
Зареєструйтеся, щоб переглянути вебінар

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою