Садок нового покоління: як працюватиме мережева форма дошкільної освіти
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
Міністерство освіти і науки України затвердило Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти, яке відкриває нові можливості для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій та ефективного використання ресурсів у сфері дошкільної освіти.
Способи мотивації без батога та пряника
Мережева форма — це формат організації дошкільної освіти, за якого освітній процес здійснюється спільно кількома суб’єктами: закладами дошкільної освіти, приватними організаціями, підприємцями, закладами культури, спорту, охорони здоров’я тощо.
Основний заклад (базовий суб’єкт) координує весь процес, а партнери допомагають реалізувати освітню програму. Мережева форма може впроваджуватися як для окремих дітей, так і для цілих груп.
Ключові переваги мережевої форми:
- Забезпечення доступу до різноманітних освітніх послуг відповідно до інтересів та потреб дитини.
- Індивідуалізація освітнього процесу завдяки можливості поєднання ресурсів різних установ.
- Підтримка дітей з особливими освітніми потребами на основі індивідуальної програми розвитку.
Як це працює на практиці:
- Освітній процес організовується у приміщеннях базового закладу, партнерів або інших погоджених локаціях.
- Між усіма учасниками (базовим суб’єктом, партнерами, учасниками взаємодії) укладається договір про співпрацю.
- Програми можуть бути адаптовані або розроблені спільно. Їх затверджують на спільному засіданні педагогічних рад.
- Участь дитини у мережевій формі оформлюється на підставі заяви батьків. Доступна електронна форма подання.
Роль учасників освітнього процесу:
- Педагоги організовують навчання, взаємодіють з батьками, планують освітній процес, адаптують програми під потреби дітей.
- Батьки беруть активну участь у навчальному процесі на засадах партнерства, забезпечують дитини умовами та підтримкою.
- Партнери гарантують безпечне та інклюзивне середовище, дотримуються вимог законодавства та працюють у межах погодженого плану.
Це нове положення створює правову основу для інноваційного підходу до дошкільної освіти, забезпечуючи більшу гнучкість, доступність та орієнтацію на потреби дитини.