Садок нового покоління: як працюватиме мережева форма дошкільної освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН затвердило Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти

МОН запускає мережеву форму освіти для дошкільнят

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: жовтень 2025
   Скачати  

             

Міністерство освіти і науки України затвердило Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти, яке відкриває нові можливості для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій та ефективного використання ресурсів у сфері дошкільної освіти.

Способи мотивації без батога та пряника

Мережева форма — це формат організації дошкільної освіти, за якого освітній процес здійснюється спільно кількома суб’єктами: закладами дошкільної освіти, приватними організаціями, підприємцями, закладами культури, спорту, охорони здоров’я тощо. 

Основний заклад (базовий суб’єкт) координує весь процес, а партнери допомагають реалізувати освітню програму. Мережева форма може впроваджуватися як для окремих дітей, так і для цілих груп.

Ключові переваги мережевої форми:

  • Забезпечення доступу до різноманітних освітніх послуг відповідно до інтересів та потреб дитини.
  • Індивідуалізація освітнього процесу завдяки можливості поєднання ресурсів різних установ.
  • Підтримка дітей з особливими освітніми потребами на основі індивідуальної програми розвитку.

Як це працює на практиці:

  • Освітній процес організовується у приміщеннях базового закладу, партнерів або інших погоджених локаціях.
  • Між усіма учасниками (базовим суб’єктом, партнерами, учасниками взаємодії) укладається договір про співпрацю.
  • Програми можуть бути адаптовані або розроблені спільно. Їх затверджують на спільному засіданні педагогічних рад.
  • Участь дитини у мережевій формі оформлюється на підставі заяви батьків. Доступна електронна форма подання.

Роль учасників освітнього процесу:

  • Педагоги організовують навчання, взаємодіють з батьками, планують освітній процес, адаптують програми під потреби дітей.
  • Батьки беруть активну участь у навчальному процесі на засадах партнерства, забезпечують дитини умовами та підтримкою.
  • Партнери гарантують безпечне та інклюзивне середовище, дотримуються вимог законодавства та працюють у межах погодженого плану.

Це нове положення створює правову основу для інноваційного підходу до дошкільної освіти, забезпечуючи більшу гнучкість, доступність та орієнтацію на потреби дитини.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4002

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77874

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
8756

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді