Освітня програма закладу: як уникнути типових помилок

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
головний редактор порталу «Педрада» Цифрового видавництва Експертус, кандидат педагогічних наук, Київ
Як розробити освітню програму: ключові вимоги законодавства, поширені помилки та алгоритм дій для керівників закладів — головні тези з вебінару

Освітня програма закладу: як уникнути типових помилок — головні тези з вебінару

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: червень 2025
   Скачати  

             

«Як розробити освітню програму закладу освіти» АБО «Освітня програма: робота над помилками» — вебінар за такою темою провела експерт Державної служби якості освіти Олена Святенко. Вона надала пояснення та практичні поради щодо складання освітньої програми закладу загальної середньої освіти. Обговорено ключові вимоги законодавства, поширені помилки та алгоритм дій для керівників шкіл.

📲 Педрада. Новини. Телеграм

📌 Що таке освітня програма і хто її розробляє

Освітня програма — це базовий документ для організації освітнього процесу. Її схвалює педагогічна рада і затверджує керівник закладу. 

Проєкт освітньої програми готує заступник чи заступники директора.

📌 Структура освітньої програми 

Освітня програма має відповідати статті 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Її розробляють на рівень або цикл освіти, а не на навчальний рік чи період (3-5 років).

Освітня програма має містити такі складники:

  • опис форм організації освітнього процесу;
  • інструментарій оцінювання результатів навчання;
  • перелік модельних навчальних програм, які використовуються у закладі освіти;
  • навчальний план;
  • освітні компоненти на вибір учнів – предмети або курси, які можуть обирати самі учні.

Важливо: 

  • посилання в програмі — лише на чинні нормативно-правові документи.
  • загальний обсяг навчального навантаження — не менший за визначений у типовій програмі.

📌 Навчальний план

Освітня програма містить навчальний план з орієнтовним переліком предметів/курсів. На основі цього плану щороку складається річний навчальний план, де конкретизується перелік предметів та варіативні освітні компоненти.

Використання типової і нетипової освітньої програми

Заклад обирає або типову програму (на основі наказів МОН), або затверджену нетипову (розміщену на сайті ДСЯО). Не можна змішувати типову і нетипову програми в одному навчальному плані.

Поширені помилки в освітніх програмах

  • Надмірна кількість нормативних документів, у т. ч. нечинних.
  • Відсутність конкретизації назв інтегрованих курсів (залишають узагальнення з типової програми).
  • Неврахування останніх змін у наказах МОН.
  • Складання програм одразу на 5-7 років, що не передбачено законодавством.

Зміни до програми

Зміни можливі, якщо виникає потреба (оновлення нормативки, запити батьків тощо). Їх схвалюють і затверджують за тією ж процедурою, що й первинну версію програми.

Освітня програма закладу: як уникнути типових помилок — головні тези з вебінару Переглянути запис вебінару можна в журналі Заступник директора школи

Основне завдання при розробленні освітньоої програми — забезпечити її відповідність чинному законодавству, врахувати індивідуальні особливості школи та зменшити кількість типових помилок. Наступного навчального року рекомендується створювати програми на цикл або рівень освіти, а не на календарний рік.

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Більше сонця, більше руху: чому літо – найкращий час для фізичного виховання дошкільнят

Одним із найважливіших завдань у літній період є оздоровлення дітей. Забезпечте максимальне перебування дошкільників на свіжому повітрі, рухову діяльність, систематичне загартування, раціональне харчування. Дізнайтеся про основні напрямки фізичного виховання в ЗДО
14210

Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

У чому полягає інтерактивне навчання та які інтерактивні методи використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
216813

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення і тематику батьківських зборів
46126

Свято Івана Купала в дитсадку

Свято Івана Купала в дитсадку: традиції, символи, сценарії. Як адаптувати народні традиції до сучасних умов та провести з дітьми забаву
13256

Блог вчителя початкових класів: як почати і не зупинитися на півдорозі

Аналізуємо блоги вчителів, їхні завдання, зміст і оформлення. З'ясуєте, на які їхні особливості як медіаресурсів варто зважати. Це дасть змогу на перспективу вести блог учителя без зайвих зусиль і так довго, скільки буде потрібно.
83

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді