Зміни у соціальному страхуванні: нові виплати лікарняних, стаж і правила для працівників

Блок під заголовком новини 1Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Педраду» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз'яснення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
З квітня змінились правила надання допомоги по тимчасовій непрацездатності та іншим видам соціального страхування

Зміни в оплаті лікарняних

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: вересень 2026
   Скачати  

             

З 4 квітня 2025 року набули чинності зміни до законодавства у сфері соціального страхування, ухвалені Законом України № 4158-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо загальнообов’язкового державного соціального страхування» від 18 грудня 2024 року.

💳 Зміни в оплаті праці педагогів ЗДО

Зокрема, оновлено положення абзацу 2 частини 1 статті 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Відтепер застраховані особи, включаючи тих, хто веде підприємницьку або іншу діяльність та водночас працює за трудовим договором, можуть отримувати допомогу по тимчасовій непрацездатності та по вагітності і пологах як за основним місцем роботи, так і за місцем роботи за сумісництвом. При цьому кількість місць роботи, за якими працівник має право на страхові виплати, не обмежується.

Важливо, що відповідно до статті 13 цього Закону, застрахованим особам гарантуються такі види виплат:

  • допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворими дітьми або дітьми з інвалідністю),
  • допомога по вагітності та пологах,
  • допомога на поховання (за винятком поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які загинули внаслідок виробничих травм).

Розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності залежить від страхового стажу:

  • до 3 років — 50% середнього доходу,
  • 3–5 років — 60%,
  • 5–8 років — 70%,
  • понад 8 років — 100%.

У разі втрати працездатності внаслідок нещасного випадку за місцем роботи, відмінним від основного, роботодавець, де стався нещасний випадок, сплачує перші 5 днів тимчасової непрацездатності зі своїх коштів. З шостого дня фінансування бере на себе Пенсійний фонд України. Виплата при цьому становить 100% середнього заробітку незалежно від страхового стажу.

Також, згідно зі статтею 36 Закону, якщо випадок стався на виробництві або через професійне захворювання, роботодавець зобов’язаний виплатити допомогу у розмірі 100% середньої заробітної плати. Перші 17 днів лікарняного в такому разі також оплачуються за рахунок роботодавця.

Зміни мають на меті посилення соціального захисту працівників, зокрема тих, хто працює одночасно на декількох роботах.

Джерело: Профспілка працівників освіти і науки

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як заповнити ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
22296

Гроші ходять за вчителем: як працює платформа «Вектор» у 2026 році

У січні 2026 року в Україні запустили пілотний проєкт професійного розвитку педагогів — платформу «Вектор». Хто з педагогічних працівників може використати державні 1500 грн, як зареєструватися на платформі і обрати курс - читайте у статті
6843

Підготовка дитини до навчання в школі: очікування та реальність

У чому полягає підготовка дитини до першого класу та що означає поняття готовності дитини до школи? Розглянемо багатовимірність поняття наступності та характеристики дитини, що стосуються її дошкільної зрілості
2555

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді