Рік тому в Україні почали впроваджувати інтегрований курс «Дошкільникам про освіту для сталого розвитку.
Освіта для сталого розвитку тісно пов’язана із життям кожного з нас і нашим майбутнім. Основним її завданням є засвоєння дітьми, а через них — і батьками та самими педагогами, надзвичайно важливих навичок екологічно, економічно й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування такого суспільства, яке сьогодні засобами комфортного існування з любов’ю створює таке саме комфортне майбутнє для наступних поколінь. Особливості реалізації ідей сталого розвитку в практиці дошкільного закладу описано в статті «Бути чи не бути — ось у чому питання».
Освітня стратегія в інтересах сталого розвитку реалізується на засадах одного з напрямів гуманістичногї педагогіки — педагогіки емпауерменту. Про переваги педагогіки емпауерменту та доцільність використання її методів у формуванні моделей поведінки дошкільників для сталого розвитку ідеться в статті «На захисті майбутнього з дитинства, або Педагогіка емпауерменту в дошкільному закладі».
Для ефективної роботи з дошкільниками педагогам важливо розуміти кожну дитину, ураховувати її потреби та інтереси й відчувати зворотне розуміння. Тож у цьому числі журналу подано перший тренінг для вихователів на тему «Теоретичні аспекти реалізації педагогіки розуміння в дошкільному закладі» із циклу тренінгових занять на тему «Педагогіка розуміння».
Розвиваючи мовлення дітей, педагогам не варто забувати про те, що і над своїм голосом теж потрібно працювати. У матеріалі «Працюємо над розвитком голосу: тренінг для вихователів» подано розробку другого тренінгу для педагогів дошкільних закладів «Техніка мовлення. Робота над мовним голосом» із циклу «Формування навичок виразного читання різножанрових дитячих творів».
Сучасні психолого-педагогічні дослідження наголошують на ефективності залучення дітей до різних видів дитячої діяльності, зокрема трудової. Тож наші автори надають корисні рекомендації щодо того, як зацікавити дітей спільною трудовою діяльністю в родині та дошкільному закладі та водночас виховувати в них працелюбність, розвивати комунікативні уміння та навички. Зокрема, ознайомлюють із зарубіжним досвідом залучення дітей до праці.
А ще у цьому числі для вас:
- майстер-клас для педагогів дошкільного закладу «Організація освітнього процесу в дошкільному закладі за інтегрованою особистісно орієнтованою технологією»;
- літературна вікторина для діагностики літературної компетентності дітей шостого року життя;
- рекомендації щодо відзначення з дошкільниками Міжнародного дня Сонця;
- розвага для дітей молодшого дошкільного віку «Казка про Сонечко»;
- конспект свята «У гості до Сонця»;
- сценарій випускного балу «Тільки одна на землі Україна, а ми — її доньки й сини!».
Про це та інше читайте у березневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».