Освіта для сталого розвитку в дошкільному закладі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Нагальною потребою сучасності є формування в кожного громадянина моделей поведінки, орієнтованих на сталий розвиток суспільства. І навчати цього слід з дошкільного віку.

Рік тому в Україні почали впроваджувати інтегрований курс «Дошкільникам про освіту для сталого розвитку. 

Освіта для сталого розвитку тісно пов’язана із життям кожного з нас і нашим майбутнім. Основним її завданням є засвоєння дітьми, а через них — і батьками та самими педагогами, надзвичайно важливих навичок екологічно, економічно й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування такого суспільства, яке сьогодні засобами комфортного існування з любов’ю створює таке саме комфортне майбутнє для наступних поколінь. Особливості реалізації ідей сталого розвитку в практиці дошкільного закладу описано в статті «Бути чи не бути — ось у чому питання».

Освітня стратегія в інтересах сталого розвитку реалізується на засадах одного з напрямів гуманістичногї педагогіки — педагогіки емпауерменту. Про переваги педагогіки емпауерменту та доцільність використання її методів у формуванні моделей поведінки дошкільників для сталого розвитку ідеться в статті «На захисті майбутнього з дитинства, або Педагогіка емпауерменту в дошкільному закладі».

Для ефективної роботи з дошкільниками педагогам важливо розуміти кожну дитину, ураховувати її потреби та інтереси й відчувати зворотне розуміння. Тож у цьому числі журналу подано перший тренінг для вихователів на тему «Теоретичні аспекти реалізації педагогіки розуміння в дошкільному закладі» із циклу тренінгових занять на тему «Педагогіка розуміння».

Розвиваючи мовлення дітей, педагогам не варто забувати про те, що і над своїм голосом теж потрібно працювати. У матеріалі «Працюємо над розвитком голосу: тренінг для вихователів» подано розробку другого тренінгу для педагогів дошкільних закладів «Техніка мовлення. Робота над мовним голосом» із циклу «Формування навичок виразного читання різножанрових дитячих творів».

Сучасні психолого-педагогічні дослідження наголошують на ефективності залучення дітей до різних видів дитячої діяльності, зокрема трудової. Тож наші автори надають корисні рекомендації щодо того, як зацікавити дітей спільною трудовою діяльністю в родині та дошкільному закладі та водночас виховувати в них працелюбність, розвивати комунікативні уміння та навички. Зокрема, ознайомлюють із зарубіжним досвідом залучення дітей до праці.

А ще у цьому числі для вас:

  • майстер-клас для педагогів дошкільного закладу «Організація освітнього процесу в дошкільному закладі за інтегрованою особистісно орієнтованою технологією»;
  • літературна вікторина для діагностики літературної компетентності дітей шостого року життя;
  • рекомендації щодо відзначення з дошкільниками Міжнародного дня Сонця;
  • розвага для дітей молодшого дошкільного віку «Казка про Сонечко»;
  • конспект свята «У гості до Сонця»;
  • сценарій випускного балу «Тільки одна на землі Україна, а ми — її доньки й сини!».

Про це та інше читайте у березневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110334

Протокол засідання атестаційної комісії: оформити правильно

Атестація педагогів відбувається за новим Положенням про атестацію педагогічних працівників. Згідно з ним засідання атестаційної комісії оформляються протоколом. Хто за нього відповідає, які дані він повинен містити, як скласти протокол засідання атестаційної комісії – читайте далі
47316

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11589

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді