Освіта для сталого розвитку в дошкільному закладі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Нагальною потребою сучасності є формування в кожного громадянина моделей поведінки, орієнтованих на сталий розвиток суспільства. І навчати цього слід з дошкільного віку.

Рік тому в Україні почали впроваджувати інтегрований курс «Дошкільникам про освіту для сталого розвитку. 

Освіта для сталого розвитку тісно пов’язана із життям кожного з нас і нашим майбутнім. Основним її завданням є засвоєння дітьми, а через них — і батьками та самими педагогами, надзвичайно важливих навичок екологічно, економічно й соціально доцільної поведінки, без якої неможливе створення та існування такого суспільства, яке сьогодні засобами комфортного існування з любов’ю створює таке саме комфортне майбутнє для наступних поколінь. Особливості реалізації ідей сталого розвитку в практиці дошкільного закладу описано в статті «Бути чи не бути — ось у чому питання».

Освітня стратегія в інтересах сталого розвитку реалізується на засадах одного з напрямів гуманістичногї педагогіки — педагогіки емпауерменту. Про переваги педагогіки емпауерменту та доцільність використання її методів у формуванні моделей поведінки дошкільників для сталого розвитку ідеться в статті «На захисті майбутнього з дитинства, або Педагогіка емпауерменту в дошкільному закладі».

Для ефективної роботи з дошкільниками педагогам важливо розуміти кожну дитину, ураховувати її потреби та інтереси й відчувати зворотне розуміння. Тож у цьому числі журналу подано перший тренінг для вихователів на тему «Теоретичні аспекти реалізації педагогіки розуміння в дошкільному закладі» із циклу тренінгових занять на тему «Педагогіка розуміння».

Розвиваючи мовлення дітей, педагогам не варто забувати про те, що і над своїм голосом теж потрібно працювати. У матеріалі «Працюємо над розвитком голосу: тренінг для вихователів» подано розробку другого тренінгу для педагогів дошкільних закладів «Техніка мовлення. Робота над мовним голосом» із циклу «Формування навичок виразного читання різножанрових дитячих творів».

Сучасні психолого-педагогічні дослідження наголошують на ефективності залучення дітей до різних видів дитячої діяльності, зокрема трудової. Тож наші автори надають корисні рекомендації щодо того, як зацікавити дітей спільною трудовою діяльністю в родині та дошкільному закладі та водночас виховувати в них працелюбність, розвивати комунікативні уміння та навички. Зокрема, ознайомлюють із зарубіжним досвідом залучення дітей до праці.

А ще у цьому числі для вас:

  • майстер-клас для педагогів дошкільного закладу «Організація освітнього процесу в дошкільному закладі за інтегрованою особистісно орієнтованою технологією»;
  • літературна вікторина для діагностики літературної компетентності дітей шостого року життя;
  • рекомендації щодо відзначення з дошкільниками Міжнародного дня Сонця;
  • розвага для дітей молодшого дошкільного віку «Казка про Сонечко»;
  • конспект свята «У гості до Сонця»;
  • сценарій випускного балу «Тільки одна на землі Україна, а ми — її доньки й сини!».

Про це та інше читайте у березневому числі журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
4626

Десять поширених помилок у мовленні освітян

Розберемо 10 поширених помилок у мовленні освітян — кальки з російської, неправильне написання абревіатур і відмінювання прізвищ тощо. Читайте, навчайтеся та навчайте!
67

Влаштуйте День Землі в дитячому садку

22 квітня у всьому світі відзначають Міжнародний день Землі. Скористайтеся нагодою поговорити з вихованцями про цінність природних ресурсів. Проведіть заходи, що формуватимуть в дітей екологічну свідомість
10819

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді