Якість освіти під час війни: які зміни відбулися у 2024 році та що чекає школи у 2025-му?
Про новий профстандарт для вчителя
18 лютого Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак презентував публічний звіт за 2024 рік, підбивши підсумки роботи та визначивши напрями діяльності на 2025 рік.
Сертифікація педагогів
У 2024 році успішно пройшли сертифікацію 1478 педагогів із 2984 учасників (52%). Серед них: 651 вчитель початкових класів, 380 вчителів української мови та літератури, 297 вчителів історії та громадянських дисциплін та 150 вчителів математики. До проведення сертифікації було залучено 2769 експертів.
Оцінювання освітніх процесів
1789 шкіл скористалися інформаційною системою «EvaluEd» для самооцінювання управлінських та освітніх процесів. Також система вперше була апробована для інституційного аудиту в одному з ліцеїв Києва. Загалом у ній зареєстровано 15 643 користувачів.
Акредитація освітніх програм
Протягом року було акредитовано 194 освітньо-професійні програми у закладах фахової передвищої освіти, з особливим акцентом на співпрацю з роботодавцями. Також проведено моніторинг 63 програм із відкладеною акредитацією.
Державний нагляд та контроль
З початку 2024 року відбулося 183 позапланові перевірки, зокрема 132 інституційні аудити та 51 перевірка закладів освіти. Окрему увагу приділили контролю якості освіти у закладах вищої освіти, зокрема в тих, де зафіксовано збільшення кількості студентів призовного віку.
Моніторинг якості освіти
У 2024 році було проведено вісім моніторингових досліджень, які допомогли оцінити:
- якість освіти під час війни,
- підготовку шкіл до нового навчального року,
- соціально-емоційні навички учнів,
- функціонування державної мови в освіті,
- особливості вступної кампанії та організації навчання.

Усе про організаційно-управлінську діяльність: відкриття та реорганізація закладу освіти, фінансова самостійність, кадровий менеджмент, охорона праці та цивільний захист. І бонусний модуль: робота закладу освіти під час воєнного стану
Плани на 2025 рік
На наступний рік визначено ключові завдання, серед яких:
🔹 відновлення планових інституційних аудитів шкіл із використанням «EvaluEd»;
🔹 апробація інституційних аудитів у дитячих садках;
🔹 розвиток дуальної освіти у фахових передвищих навчальних закладах;
🔹 можливість умовної акредитації освітніх програм у прифронтових регіонах.
«Державна служба якості освіти напрацювала потужну аналітичну базу про стан освіти в умовах війни. Важливо, щоб і освітяни, і експерти опиралися на ці дослідження для побудови траєкторій забезпечення якості освіти, подолання освітніх втрат і розривів, усвідомлюючи цінність діяти злагоджено задля майбутнього наших дітей», — наголосив Руслан Гурак.
За інформацією ДСЯО