Якість освіти під час війни: які зміни відбулися у 2024 році та що чекає школи у 2025-му?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Держслужба якості освіти підбила підсумки 2024 року та окреслила пріоритети на 2025-й

Навчальний процес під час війни

Про новий профстандарт для вчителя

18 лютого Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак презентував публічний звіт за 2024 рік, підбивши підсумки роботи та визначивши напрями діяльності на 2025 рік.

Сертифікація педагогів

У 2024 році успішно пройшли сертифікацію 1478 педагогів із 2984 учасників (52%). Серед них: 651 вчитель початкових класів, 380 вчителів української мови та літератури, 297 вчителів історії та громадянських дисциплін та 150 вчителів математики. До проведення сертифікації було залучено 2769 експертів.

Оцінювання освітніх процесів

1789 шкіл скористалися інформаційною системою «EvaluEd» для самооцінювання управлінських та освітніх процесів. Також система вперше була апробована для інституційного аудиту в одному з ліцеїв Києва. Загалом у ній зареєстровано 15 643 користувачів.

Акредитація освітніх програм

Протягом року було акредитовано 194 освітньо-професійні програми у закладах фахової передвищої освіти, з особливим акцентом на співпрацю з роботодавцями. Також проведено моніторинг 63 програм із відкладеною акредитацією.

Державний нагляд та контроль

З початку 2024 року відбулося 183 позапланові перевірки, зокрема 132 інституційні аудити та 51 перевірка закладів освіти. Окрему увагу приділили контролю якості освіти у закладах вищої освіти, зокрема в тих, де зафіксовано збільшення кількості студентів призовного віку.

Моніторинг якості освіти

У 2024 році було проведено вісім моніторингових досліджень, які допомогли оцінити:

  • якість освіти під час війни,
  • підготовку шкіл до нового навчального року,
  • соціально-емоційні навички учнів,
  • функціонування державної мови в освіті,
  • особливості вступної кампанії та організації навчання.

Плани на 2025 рік

На наступний рік визначено ключові завдання, серед яких:

🔹 відновлення планових інституційних аудитів шкіл із використанням «EvaluEd»;

🔹 апробація інституційних аудитів у дитячих садках;

🔹 розвиток дуальної освіти у фахових передвищих навчальних закладах;

🔹 можливість умовної акредитації освітніх програм у прифронтових регіонах.

«Державна служба якості освіти напрацювала потужну аналітичну базу про стан освіти в умовах війни. Важливо, щоб і освітяни, і експерти опиралися на ці дослідження для побудови траєкторій забезпечення якості освіти, подолання освітніх втрат і розривів, усвідомлюючи цінність діяти злагоджено задля майбутнього наших дітей», — наголосив Руслан Гурак.

За інформацією ДСЯО

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30750

Програма «Дитина»: коротко про головне

У статті коротко розкрито зміст, структуру та завдання програми «Дитина» для дітей віком від 2 до 7 років. Програма є чинною, відповідає вимогам МОН і Базовому компоненту дошкільної освіти.
216943

Магія шкільного розкладу: як створити графік, що працює на учнів та вчителів

Чи можливо скласти ідеальний розклад, щоб дотримати балансу між ефективністю та комфортом? З’ясуємо, як правильно скласти розклад уроків у закладі загальної середньої освіти та врахувати вимоги Санітарного регламенту
128083

Початкова школа 2025/2026: методичні рекомендації МОН

Освітній процес у 2025/2026 році орієнтується не лише на реалізацію Державного стандарту та ідей Нової української школи, а й на підтримку дітей у складних умовах війни. МОН підготувало низку рекомендацій, що допоможуть організувати навчання якісно, сучасно й водночас без перевантаження учнівства
104

Дитсадок для всіх: як ефективно впровадити інклюзію в дошкільному закладі

Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Як комплектують інклюзивні групи та які документи подають батьки - розглядаємо в статті
86471

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді