НУШ, профільна освіта, розподіл субвенції: підсумковий брифінг МОН 2024
Ключові теми брифінгу МОН:
- Реалізація реформи «Нова українська школа»: старша профільна школа, оснащення навчальних кабінетів та професійний розвиток учителів.
- Політика «Школа офлайн» як стратегія повернення дітей до очної освіти.
- Результати розподілу та освоєння субвенцій у 2024 році.
- Ключові фокуси МОН у шкільній освіті на 2025 рік.
Спікери:
- Надія Кузьмичова, заступниця міністра освіти і науки України;
- Анастасія Софієнко, генеральна директорка директорату стратегічного планування та відновлення;
- Інна Кільдерова, т.в.о. генерального директора директорату шкільної освіти.
Окреслимо теми й тези брифінгу щодо ключових досягнень та викликів у шкільній освіті.
Школа офлайн
Запуск реформи старшої школи «Профільна освіта»
Пріоритети в освіті на 2025 рік
- Створення концепцій (путівників) 10 освітніх галузей
- Мережа старшої профільної школи. Старт пілотування
- Новий механізм фінансування підвищення кваліфікації педагогів
- Школа офлайн: безпечна школа, навчання на ТОТ, діти за кордоном, кадровий резерв
- Оцінювання в гімназійних класах НУШ
МОН планує в 2025 році приділити увагу роз’ясненню щодо оновленого оцінювання учнів 5–9-х класів. Відповідні курси / вебінари для вчителів проводитимуть інститути післядипломної освіти в регіонах. «Знаємо про певні проблеми з упровадженням тих рекомендацій, які надало МОН. Тож будемо виправляти цю ситуацію, ідучи до вчителя й роз’яснюючи та спрощуючи той механізм, який базово був запроваджений», — зазначила заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова.
Розподіл субвенції 2025
Субвенцію в 2025 році планують розподілити за напрямами, які конретизуємо нижче.
Субвенція на укриття
Субвенція на укриття становитиме 6 млрд.грн. Її пріоритезація:
- Виділення коштів військовим ліцеям
- Розподіл коштів між трьома кошиками відповідно до трьох зон ризику, в яких перебувають заклади освіти (дуже висока зона ризику — 50% усіх коштів, висока зона ризику — 40%, помірна й задовільна зони ризику — 10%)
- Рейтингування об’єктів у DREAM відповідно до фіксованих показників
- Розгляд проєктів комісією при МОН окремо за кожним кошиком у межах області
Субвенція на протипожежний захист
Субвенція на протипожежний захист у 2025 році становитиме 500 000 грн. її спрямування:
- система протипожежного захисту;
- система керування евакуюванням;
- система протидимного захисту;
- система централізованого пожежного спостереження, диспетчеризації систем протипожежного захисту;
- система система внутрішнього й зовнішнього протипожежного водопроводу;
- системи блискавкозахисту;
- вогнезахисне оброблення конструкцій;
- приведення електромереж у безпечний стан;
- закупівля та обслуговування.
Субвенція на стаціонарні металодетектори
Субвенція "Стаціонарні металодетектори" у 2025 році складатиме 200 000 грн. Її спрямують у заклади освіти, що беруть участь в експерименті з облаштування безечних освітніх просторів. Таких закладів освіти — 2000. Потребу в металодетекторах буде визначати індивідуально кожен заклад освіти залежно від:
- кількості виходів, які працюють одночасно;
- максимального часу проходження учасників освітнього процесу — е більше 30 хв.
Субвенція НУШ 2025
Субвенція НУШ 2025 складатиме 2,15 млрд.грн. ЇЇ розподіл:
- 2 млрд.грн буде спрямовано на обладнання:
- для пілотних класів
- для 8 класів
- для пілотних закладів профільної освіти
- 150 млн.грн буде спрямовано на професійний розвиток учителів.
Зміни до формули освітньої субвенції
Зміни до формули освітньої субвенції—2025 стосуються заробітної плати вчителів.
Субвенція на харчоблоки
Субвенція на харчоблоки становитиме 960 млн.грн. Заплановано зміни до умов відбору проєктів:
- обов’язкова наявність проєктно-кошторисної документації та експертизи;
- вищий пріоритет для військових ліцеїв і скачування межі кількості учнів у закладах прифронтових областей;
- ремонт не лише опорного харчоблока, а обов’язково не менше одного харсоблока-отримувача під час реалізації моделі організації харчування «Опорна кухня»;
- виділення коштів минулорічним проєктам (40% готовності).
За інформацією МОН