У школах потрібно зміцнювати позиції української мови

В школі скоротилась частка української мови, — омбудсмен про нестачу україномовного контенту

Зміцнення позиції української мови в школах

Співпраця з органами громадського самоврядування

Нещодавно відбувся круглий стіл «Зміцнення позиції української книги», під час якого Уповноважений з української мови Тарас Кремінь акцентував на важливості зміцнення позиції української мови та вплив на культуру читання української книги. 

«Ми повинні забезпечити зміцнення позицій української мови у школі. Це, відповідно, буде кардинальним чином впливати і на культуру читання та доступ до українськомовної книги. Треба починати із домашніх навичок, із культури домашнього читання, із культури поведінки батьків, яка впливає і на звички своїх дітей», — зауважив омбудсмен.

За його словами, після початку повномасштабного вторгнення відбулися чималі втрати читацької спроможності школярів. Проведені дослідження з ДСЯО показують, що частка української мови, на жаль, у закладах загальної середньої освіти зменшується. 

Він зазначив, що така статистика свідчить про недостатність якісного українськомовного продукту, який би краще популяризував мову. Це впливає на те, що зберігається режим двомовності на телебаченні та у домашньому спілкуванні відповідно. Ці обставини вплинули й на скорочення частки української мови в школах.

«Все це призвело до того, що в школі скоротилась частка української мови. В 2024 році, за нашими даними зросла частка порушень Закону про державну мову і в школах, і в університетах. Фактично кожне 10-15 звернення, яке надійшло на адресу Секретаріату Уповноваженого, стосувалось порушень у сфері освіти», — акцентував Тарас Кремінь. 

Окрім того, під час круглого столу обговорювались результати загальнонаціонального дослідження щодо культури читання в Україні. А також шляхи впровадження Стратегії розвитку читання на період до 20230 року. 

Джерело: Уповноважений із захисту державної мови

Рекомендації МОН щодо атестації

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартував 2 вересня. Уточнимо, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
263601

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
93515

Атестація вчителів: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
93331

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді