Чи скасує МОН проведення платних конкурсів?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
головний редактор порталу «Педрада» Цифрового видавництва Експертус, кандидат педагогічних наук, Київ
Скасувати проведення платних конкурсів просить МОН освітній омбудсмен Надія Лещик.

Чи скасує МОН проведення платних конкурсів?

Чи вдасться подолати конкурсоманію? Це питання — актуальне для педагогів, адже органи управління освітою та керівники закладів освіти заохочують і зобов’язують брати участь у заходах та конкурсах, які не є складниками освітнього процесу. Додатково від педагогів вимагають звітувати про участь у цих заходах у формі відео та оприлюднених на сайті і в соціальних мережах світлин, а також надавати документи та сертифікати про участь. Педагогів мотивують це робити як елемент атестаційного процесу або рейтингової системи вчителів і закладів освіти. «Але це порушує право педагогічних працівників на академічну свободу і перевантажує їх», — зазначає освітній омбудсмен Надія Лещик.



Служба освітнього омбудсмена укладає перелік заходів, конкурсів, олімпіад, у яких примушують брати участь педагогів та здобувачів освіти. Зазначає, що деякі конкурси є комерційними, адже вимагають для участі сплатити переважно фіксований фінансовий внесок. А положення про проведення цих конкурсів затверджені наказами Міністерства освіти і науки України. Ці накази МОН залишаються чинними досі, хоча не всі конкурси проводять на теперішній час.

Освітній омбудсмен та міністр освіти і науки України під час зустрічі домовилися тісно співпрацювати над відновленням академічної свободи та зменшенням перевантаження педагогічних працівників закладів освіти.

Як перший крок у цій співпраці освітній омбудсмен звернулася до МОН з відповідним листом із проханням скасувати накази Міністерства освіти і науки України, які затверджують проведення платних конкурсів. Це, зокрема, накази:

  • від 07.05.2012 № 552;
  • від 07.05.2012 № 553;
  • від 16.10.2013 № 1437;
  • від 29.12.2011 № 1561;
  • від 12.10.2012 № 1101;
  • від 2.02.2012 № 98.

Також освітній омбудсмен звернулася до учасників освітнього процесу надсилати їй листи органів управління освітою, накази керівників закладів освіти із вказівкою прозвітувати, зокрема надати світлини щодо проведених у школах заходів. Анонімність дописувачів буде збережена. Надія Лещик закликала органи управління освітою та керівників закладів освіти не порушувати академічну свободу вчителя.

Джерело: ФБ-сторінка освітнього омбудсмена Надії Лещик

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275511

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22084

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264521

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1980

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді