Діти війни: психологічна допомога

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Профілактика насильства у нашій країні мала бути кращою у мирних умовах», — Віталій Панок, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України.

Сьогодні, 21 квітня, відбулася прес-конференція на тему «Як військовий конфлікт на Сході України впливає на дітей?».

У обговоренні взяли участь Катерина Левченко, президент Міжнародного жіночого правозахисного Центру «Ла Страда-Україна», Віталій Панок, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, та Сергій Хомченко, директор представництва Міжнародного медичного корпусу в Україні (INTERNATIONAL MEDICAL CORPS).

Захід розпочався з привітання всіх психологів з Усеукраїнським днем психолога, який відзначається 23 квітня, і побажання успіхів, розвитку та витримки у своїй непростій діяльності.

Катерина Левченко розповіла про те, що зараз у суспільстві спостерігається підвищений рівень агресії, тривожності та насильства як у зоні конфлікту, так і на території всієї країни. Підтвердженням цього є збільшення кількості дзвінків на Національні «гарячі» лінії, які працюють в Центрі «Ла Страда-Україна». Так, «у першому кварталі 2015 року зареєстровано 11 тис. дзвінків, що у два рази більше, ніж за такий самий період 2014 року», — повідомила К. Левченко.

Основними причинами звернень дітей є:

  • страх війни і смерті;
  • переслідування, насильство над внутрішньопереміщеними дітьми, здійснювані у дитячому колективі;
  • страхи, які виникають унаслідок непорозумінь у сім’ї; тривога за близьких, які залишилися в зоні конфлікту.

За даними дослідження, проведеного Центром «Ла Страда-Україна», близько 46% дітей вважають, що конфлікт вплинув на них особисто. У дослідженні взяло участь понад 1200 дітей з 11 областей.

Під час прес-конференції було повідомлено про діяльність Національної тренерської мережі, яка проводить заходи зі зменшення напруги у дитячих колективах зокрема.

Віталій Панок наголосив на тому, що «найбільш масштабну, системну і скоординовану психологічну допомогу постраждалим різних категорій у нашій державі надає психологічна служба системи освіти». За його словами, на сьогодні працівники психологічної служби надали і продовжують надавати допомогу більше 74 тис. вихованців, учнів, студентів.

Особливу подяку Віталій Панок висловив психологам, які працюють на волонтерських засадах і надають допомогу тим, хто знаходиться по різні боки «лінії розмежування». Також він зауважив, що усі спеціалісти Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України мають належну підготовку.

Підсумовуючи, Віталій Панок окреслив основні завдання, що потребують найшвидшого виконання:

  • залучення іноземних фахівців для організації підвищення кваліфікації працівників психологічної служби;
  • організація психологічного навчання для медпрацівників;
  • розповсюдження спеціальної методичної літератури.

Нещодавно стартував проект, покликаний надавати підтримку постачальникам послуг, які працюють з дітьми. Про це повідомив Сергій Хомченко. Проект має на меті у формі тренувань навчати дітей принципів психологічної підтримки, що були розроблені за міжнародними стандартами.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічне навантаження та оплата праці вчителів: відповідаємо на запитання

Чи не найбільше запитань, які надходять до нашого видавництва, стосуються оплати праці педагогів та педагогічного навантаження. Розглянемо найпоширеніші. Відповіді — за матеріалами журналу "Практика управління закладом освіти"
3361

Тижневе навантаження педагогів: зміни у дошкіллі

З’ясуємо, як змінилося педагогічне навантаження працівників закладів дошкільної освіти після набрання чинності новим Законом про дошкільну освіту, як співвідноситься педагогічне навантаження і робочий час. Ознайомтеся з таблицею, у якій ми порівняли нинішній обсяг педнавантаження працівників ЗДО з тим, що був раніше
54508

Строковий трудовий договір з педагогами: відповідаємо на запитання

З’ясуємо, що таке строковий трудовий договір і чому навколо нього стільки суперечок: варто чи ні його укладати, хто від цього виграє, хто програє, наскільки він є корисним для працівника чи роботодавця
24839

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно з новим Законом про дошкільну освіту та новими Типовими штатними нормативами. Допоможемо вам внести зміни в штатний розпис, обрати форму та заповнити її без помилок
59838

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді