Діти війни: психологічна допомога

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Профілактика насильства у нашій країні мала бути кращою у мирних умовах», — Віталій Панок, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України.

Сьогодні, 21 квітня, відбулася прес-конференція на тему «Як військовий конфлікт на Сході України впливає на дітей?».

У обговоренні взяли участь Катерина Левченко, президент Міжнародного жіночого правозахисного Центру «Ла Страда-Україна», Віталій Панок, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, та Сергій Хомченко, директор представництва Міжнародного медичного корпусу в Україні (INTERNATIONAL MEDICAL CORPS).

Захід розпочався з привітання всіх психологів з Усеукраїнським днем психолога, який відзначається 23 квітня, і побажання успіхів, розвитку та витримки у своїй непростій діяльності.

Катерина Левченко розповіла про те, що зараз у суспільстві спостерігається підвищений рівень агресії, тривожності та насильства як у зоні конфлікту, так і на території всієї країни. Підтвердженням цього є збільшення кількості дзвінків на Національні «гарячі» лінії, які працюють в Центрі «Ла Страда-Україна». Так, «у першому кварталі 2015 року зареєстровано 11 тис. дзвінків, що у два рази більше, ніж за такий самий період 2014 року», — повідомила К. Левченко.

Основними причинами звернень дітей є:

  • страх війни і смерті;
  • переслідування, насильство над внутрішньопереміщеними дітьми, здійснювані у дитячому колективі;
  • страхи, які виникають унаслідок непорозумінь у сім’ї; тривога за близьких, які залишилися в зоні конфлікту.

За даними дослідження, проведеного Центром «Ла Страда-Україна», близько 46% дітей вважають, що конфлікт вплинув на них особисто. У дослідженні взяло участь понад 1200 дітей з 11 областей.

Під час прес-конференції було повідомлено про діяльність Національної тренерської мережі, яка проводить заходи зі зменшення напруги у дитячих колективах зокрема.

Віталій Панок наголосив на тому, що «найбільш масштабну, системну і скоординовану психологічну допомогу постраждалим різних категорій у нашій державі надає психологічна служба системи освіти». За його словами, на сьогодні працівники психологічної служби надали і продовжують надавати допомогу більше 74 тис. вихованців, учнів, студентів.

Особливу подяку Віталій Панок висловив психологам, які працюють на волонтерських засадах і надають допомогу тим, хто знаходиться по різні боки «лінії розмежування». Також він зауважив, що усі спеціалісти Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України мають належну підготовку.

Підсумовуючи, Віталій Панок окреслив основні завдання, що потребують найшвидшого виконання:

  • залучення іноземних фахівців для організації підвищення кваліфікації працівників психологічної служби;
  • організація психологічного навчання для медпрацівників;
  • розповсюдження спеціальної методичної літератури.

Нещодавно стартував проект, покликаний надавати підтримку постачальникам послуг, які працюють з дітьми. Про це повідомив Сергій Хомченко. Проект має на меті у формі тренувань навчати дітей принципів психологічної підтримки, що були розроблені за міжнародними стандартами.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Основи фінансової грамотності — дошкільникам

Варто говорити з дітьми про гроші вже з раннього віку як з дорослими й відповідати на їхні запитання. Лише за таких умов у дітей поступово формуватимуться адекватні уявлення про гроші та навички правильного поводження з ними.
3932

Як скласти ефективний річний план роботи практичному психологу дошкільного закладу

І початківець, і досвідчений педагог може мати проблеми з плануванням своєї роботи. Наче рецепт простий — спершу обрати ключові завдання, а за ними й інші з’являться. Як визначити та візуалізувати завдання, щоб річний план був реальним та ефективним? Читаємо у статті
36461

Річний план практичного психолога: як узгодити вимоги МОН, запит школи та власний саморозвиток

Як скласти річний план роботи практичного психолога? Ключові пріоритети МОН, аналіз минулого року, планування саморозвитку та врахування запитів і завдань закладу освіти
44379

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81721

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді