У межах децентралізації влади в Україні на часі об’єднання територіальних громад. Це обумовлено прийняттям Законів України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 № 157-VIII , «Про співробітництво територіальних громад» від 17.06.2014 № 1508-VII (далі — Закон № 1508-VII ) та внесенням змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР.
У зв’язку з цим виникла необхідність організаційних змін у проведенні атестації педагогічних працівників навчальних закладів сіл, селищ, міст, які увійшли до об’єднаних територіальних громад. У листі МОН України «Щодо атестації педагогічних працівників» від 16.02.2016 № 1/9-80 подано роз’яснення з цього приводу.
Так, МОН України рекомендує для організованого проведення атестації педпрацівників керуватися пунктом 2.3 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 06.10.2010 № 930, яким встановлено, що атестаційні комісії ІІ рівня створюються у відділах освіти районних держадміністрацій, інших підрозділах місцевих органів виконавчої влади та виконавчих органів рад, у підпорядкуванні яких перебувають навчальні заклади.
Прийняття рішень щодо присвоєння педпрацівникам навчальних закладів сіл, селищ, міст, які увійшли до об’єднаних територіальних громад, кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» (про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії») та/або присвоєння педагогічних звань (про відповідність раніше присвоєним педагогічним званням), тобто рішень, які належать до компетенції атестаційних комісій ІІ рівня, здійснюється атестаційними комісіями органів управління територіальних громад, створених відповідно до Закону № 1508-VII.
Відповідно до ч. І ст. 10 Закону № 1508-VII органи місцевого самоврядування суб’єктів співробітництва на підставі договору про співробітництво можуть делегувати одному із суб‘єктів співробітництва здійснення повноважень щодо проведення атестації педпрацівників.
Порядок атестації педпрацівників, прийняття рішень щодо яких належить до компетенції атестаційних комісій навчальних закладів, залишився незмінним.