Омбудсмен пояснив чому кількість медалістів щороку зростає

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Збільшення кількості медалістів не відображає реальний стан освіти — освітній омбудсмен

Отримання медалі після випуску зі школи

Накази з основної діяльності: як скласти

У офісі освітнього омбудсмена з’ясували, що кількість медалістів в Україні щороку збільшується. Однак, з огляду на дистанційне навчання через пандемію COVID-19 та повномасштабне вторгнення, а також дослідження, які вказують на зниження рівня якості освіти й навчальні втрати, в офісі стверджують, що динаміка зростання кількості медалістів не відображає реальний стан освіти.

Таку інформацію зазначив освітній омбудсмен Сергій Горбачов на своїй сторінці Facebook. 

Зокрема, в офісі освітнього омбудсмена публікували матеріал про те, чи дають медалі переваги при вступі. 

Як повідомив Сергій Горбачов:

  • З 2019 до 2024 року кількість медалістів в Україні збільшилася на 141,36% — з 10,1 тис. до 24,3 тис. осіб.
  • Ці цифри не корелюють зі збільшенням кількості випускників, ріст яких становить 24,67% — зі 185 тис. до 231 тис.
  • Показник співвідношення кількості золотих медалістів до загальної кількості випускників відповідно теж зріс — з 3,1 % у 2019 році до 8,2 % у 2024 році (співвідношення кількості срібних медалістів до кількості випускників з року в рік залишається приблизно на рівні 2 %).
  • За даними на «Prozorro» з 2019 по 2024 рік кількість закуплених медалей збільшилася з 11,4 тис. до 24,8 тис., тобто на 117,54 %.

З детальною таблицею з аналізом можна ознайомитися за посиланням.

Окрім того, в офісі освітнього омбудсмена надіслали листи до Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій та Міністерства освіти і науки України про зміни в підходах до нагородження випускників шкіл золотою та срібною медалями, а також пропозицію переглянути систему нагородження випускників.

Джерело: Сергій Горбачов

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5664

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77862

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4319

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82129

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді