МОН України оприлюднило методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
У рекомендаціях наголошено на важливості феномену Майдану — промовистого свідчення жертовності заради безумовного дотримання прав людини та поваги до людської гідності, відстоювання загальнонаціональних інтересів відмовою учасників від особистого заради досягнення спільної мети.
Зокрема, йдеться про те, що зміст виховних заходів має позиціонувати Майдан як форму небаченого дотепер у світовій історії мирного колективного протесту українців у відповідь на порушення базових прав людини і громадянина з боку недемократичного політичного режиму в країні.
Окрім того, важливою є організація збирання та поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході російсько-української війни, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України.
МОН України рекомендує виокремити як один з найголовніших напрямів виховної роботи, національно-патріотичне виховання, що за своїм значенням є стратегічним завданням. Також не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів — Герба, Прапора, Гімну.
У навчальних закладах має системно здійснюватися виховання в учнів громадянської позиції; вивчення та популяризацію історії українського козацтва, збереження і пропаганда історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни.
Автори рекомендацій звертають увагу на важливу роль української мови у формуванні національно самосвідомої особистості. Володіння українською мовою та послуговування нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України.
Окрім того, у рекомендаціях прописано як необхідно модернізувати систему викладання української мови для створення умов для реалізації кожної особистості та підтримки творчого, інтелектуального, духовного потенціалу нації.
Методичні рекомендації, яких мають дотримуватися школи у своїй діяльності, також містять рекомендації з виховання у школярів патріотизму на уроках з української мови і літератури, зарубіжної літератури, іноземних мов, мов і літератур національних меншин, історії, математики, інформатики, географії, фізики, біології, екології, хімії, природознавства, фізичної культури та трудового навчання.