Індивідуальний навчальний план: чи обов'язково складати
Педагоги, принаймні в 5–6-х класах, ще не усвідомлюють, що «Нова українська школа» — це фактично докорінна зміна підходу до навчання, а не просто чергова реформа, які колись були.
Таку тезу зазначив заступник керівника Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин під час презентації результатів дослідження «Нова українська школа в 5–6-х класах: виклики впровадження».
Як він зауважив, під час обговорення проблем, з якими стикається впровадження реформи «НУШ», то зазвичай говорять про мережу чи фінансування. Проте за результатами дослідження, програми й курикулуми, які частіше залишаються поза увагою, теж мають низку недоліків.
Контроль за системою НАССР: чотири кроки
«Як ми бачимо з дослідження, насправді розвантаження програм для 5–6-х класів не відбулося. Чимало програм просто мімікрували під «НУШ» і частина вчителів обирають їх лише тому, що вони схожі до старих і з ними зручніше й легше працювати», — акцентував заступник керівника освітнього комітету ВР.
За його словами, під час перепідготовки педагогів за стандартами «НУШ», фахівці мало уваги приділили обміну досвідом між учителями початкової школи, які вже впроваджували реформу на практиці, і вчителями 5–6-х класів.
Окрім того, посадовець наголосив, що говорячи про підвищення кваліфікації вчителів базової середньої освіти, доцільно було б говорити й про навчання адміністрації шкіл — директорів і заступників. Бо коли цінності й знання адміністрації не збігаються з «НУШ», тоді й з’являються труднощі у впровадженні реформи.
«Дуже багато залежить від їхньої позиції. Якщо ці люди «не прошиті» цінностями Нової української школи, то вони теж будуть сприймати це як просто чергову реформу», — акцентував Сергій Колебошин.
За інформацією НУШ