Реформа НУШ має повністю змінити підходи до навчання

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«НУШ — це докорінна зміна підходу до навчання, а не чергова реформа» — Сергій Колебошин

Зміни підходів до навчання НУШ

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Педагоги, принаймні в 5–6-х класах, ще не усвідомлюють, що «Нова українська школа» — це фактично докорінна зміна підходу до навчання, а не просто чергова реформа, які колись були.

Таку тезу зазначив заступник керівника Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин під час презентації результатів дослідження «Нова українська школа в 5–6-х класах: виклики впровадження». 

Як він зауважив, під час обговорення проблем, з якими стикається впровадження реформи «НУШ», то зазвичай говорять про мережу чи фінансування. Проте за результатами дослідження, програми й курикулуми, які частіше залишаються поза увагою, теж мають низку недоліків. 

Контроль за системою НАССР: чотири кроки

«Як ми бачимо з дослідження, насправді розвантаження програм для 5–6-х класів не відбулося. Чимало програм просто мімікрували під «НУШ» і частина вчителів обирають їх лише тому, що вони схожі до старих і з ними зручніше й легше працювати», — акцентував заступник керівника освітнього комітету ВР.

За його словами, під час перепідготовки педагогів за стандартами «НУШ», фахівці мало уваги приділили обміну досвідом між учителями початкової школи, які вже впроваджували реформу на практиці, і вчителями 5–6-х класів.

Окрім того, посадовець наголосив, що говорячи про підвищення кваліфікації вчителів базової середньої освіти, доцільно було б говорити й про навчання адміністрації шкіл — директорів і заступників. Бо коли цінності й знання адміністрації не збігаються з «НУШ», тоді й з’являються труднощі у впровадженні реформи.

«Дуже багато залежить від їхньої позиції. Якщо ці люди «не прошиті» цінностями Нової української школи, то вони теж будуть сприймати це як просто чергову реформу», — акцентував Сергій Колебошин. 

За інформацією НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1702

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
327

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54252

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
786

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111125

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді