Створено проєкт «Школа майбутнього для України» для відновлення закладів освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Школа майбутнього для України»: литовсько-українська ініціатива розробить типовий проєкт відбудованої школи

Проєкт «Школа майбутнього для України»

Чи правильно оформлюєте додатки до наказів

Сьогодні український освітній сектор активно працює над зменшенням освітніх втрат та відновленням офлайн-навчання для дітей. Одним із ключових кроків у цьому напрямі є відбудова шкіл, які постраждали від збройної агресії рф проти України.

Саме тому уряд Литви спільно з Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури започаткували проєкт «Школа майбутнього для України». Ця ініціатива має на меті допомогти громадам ефективно заощаджувати час та кошти на проєктування нових закладів освіти.

У рамках проєкту заплановано розробити високоякісний адаптивний проєкт школи, який буде визнаний на міжнародному архітектурному конкурсі. Переможець конкурсу отримає фінансову підтримку у розмірі 300 000 євро для реалізації свого проєкту. Готовий технічний проєкт школи буде безоплатно надано громадам України та зацікавленим у будівництві партнерам.

Як зауважив голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Мустафа Найєм, ініціатива відповідає фактичним потребам відбудови освітнього сектору.

«Щоб усім було зрозуміло масштаб: тисячі освітніх закладів — у реєстрі зруйнованого і пошкодженого майна. І якщо зараз у громадах просити розробити проєкт школи, це буде та сама школа, яку будували останні пів сторіччя. Це не погано і не добре — так є, тому що в країні немає експертизи. Будувати потрібно вже, будувати потрібно по-новому, краще, ніж було. Щоб утілити підхід «build back better», було започатковано цей проєкт. Ми проведемо міжнародний архітектурний конкурс і оберемо найкращий проєкт школи майбутнього — з адаптивним, якісним, стійким, інклюзивним дизайном», — акцентував Мустафа Найєм.

Завдання «Школи майбутнього для України» — сприяти якомога швидшому поверненню дітей до офлайн-навчання. Час, витрачений на відбудову шкіл, також має вирішальне значення.

Заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків зазначив, що нова інфраструктура шкіл має сприяти не лише безпеці та комфорту, але й ефективним та сучасним методикам навчання. Ініціатива передбачає створення проєкту школи, доступного для всіх громад, яке значно спростить розробку архітектурних проєктів, заощадить час та забезпечить високий стандарт будівництва і відновлення закладів.

Виконавцем ініціативи стало Центральне агентство управління проєктами CPVA (Литва), що має значний досвід роботи в Україні з 2014 року. 

Окрім того, міжнародний конкурс, який розпочнеться в лютому, визначить найкращий проєкт школи найвищої якості. Членами журі стануть видатні архітектори з різних країн. 

Завдання для конкурсу розробляли українські та литовські фахівці з освіти й архітектури, серед яких Анна Новосад.

«Громади дуже часто залишаються сам на сам зі своїми проблемами із доступом до освіти. Якщо подивитися на мапу освітніх руйнувань — у невеличких громадах їх найбільше. Велике місто, скажімо Чернігів, може, і могло б самостійно відбудувати школу, а от невеличке Михайло-Коцюбинське — ні. Треба пріоритезувати тих, хто не зможе допомогти собі сам. «Школа майбутнього для України» цінна тим, що це буде готовий проєкт, який громади зможуть адаптувати під свої умови та потреби. Його можна використати для швидшого пошуку ресурсів на відновлення шкільної освіти. Цей проєкт, сподіваюсь, допоможе громадам пришвидшити повернення дітей до навчання», — акцентувала вона.

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168900

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71908

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8130

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді