Експерти сфери освіти обговорили критерії формування мережі академічних ліцеїв

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Критерії для формування мережі академічних ліцеїв

Критерії формування мережі академічних ліцеїв

Заяви: як оформлювати та реєструвати

13 грудня відбулося обговорення за напрямом «Формування мережі академічних ліцеїв» у межах розроблення Стратегії реформи профільної середньої освіти. 

Фахівці під час заходу обговорювали критерії формування мережі академічних ліцеїв профільної середньої освіти та систему фінансування й забезпечення доступності закладів СПО. До стратегічної сесії долучилися понад 70 учасників. 

Як зауважив заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній, для міністерства важливо визначити послідовність розбудови мережі академічних ліцеїв, щоб підготувати всі необхідні рішення.

«На створення мережі ліцеїв знадобиться багато часу та великі ресурси. Тому наше завдання зараз — не лише зрозуміти, який вигляд матиме сформована мережа профільних ліцеїв, але й розробити стратегію створення такої мережі з урахуванням демографічних змін, особливостей регіонів, наявної інфраструктури, безпекової ситуації та результатів навчання. Які заклади готові пілотувати реформу? У які треба інвестувати насамперед? Які заклади освіти є найбільш пріоритетними в області в контексті впливу на якість освіти?

Окремим етапом буде робота на місцях у кожній з областей для визначення підпорядкування кожного закладу, а також необхідності внесення змін до розподілу освітньої субвенції. У кожних області та громаді має бути зрозумілий покроковий план на кілька років, щоб консолідована картина на рівні країни забезпечувала ефективний шлях трансформації системи освіти», — зазначив заступник очільника МОН.

Також він висловив сподівання, що велика залученість експертного середовища до цього питання за останній рік призведе до напрацювання не лише концептуального бачення, а й визначення чітких та послідовних етапів реформи.

«Зміст профільної середньої освіти визначає реформу. Учням потрібно мати можливість обирати предмети, і цей вибір має бути широким. Ми маємо знайти відповідь, яким має бути ліцей, щоб дати можливість вибору. Я думаю, це точно повинні бути великі заклади освіти, які матимуть багато профілів, де навчаються 300–600 учнів, щоб можна було сформувати групи за вибором. У великих містах може бути інший підхід, бо, моделюючи мережу, ми повинні враховувати, що в одному населеному пункті є багато шкіл, і в різних закладах освіти можна формувати різні профілі», — акцентував заступник міністра освіти Андрій Сташків.

«Ми всі хотіли б, щоб учні, які сьогодні навчаються в 6-му класі, пішли в зовсім новий 10-ий клас, у школу з новою інфраструктурою, потужною матеріально-технічною базою та кадровим складом, щоб потім знайти себе на ринку праці й реалізуватися в житті. Тому на захід ми запросили управлінців різних рівнів: територіальної громади, області, національного рівня, від яких залежить, яким буде майбутнє української освіти, а отже, багато в чому майбутнє українських дітей та країни загалом», — наголосила менеджерка Проєкту DECIDE Валентина Полторак.

Окрім того, перша проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка, голова Правління ГС «РЕ:ОСВІТА» Лілія Гриневич розповіла про досвід функціонування профільної середньої освіти в інших країнах.

Зокрема, під час стратегічної сесії було представлено напрацювання аналітиків у дослідженні поточного стану, проблем і світового досвіду мережі академічних ліцеїв та підходів до моделювання мережі.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
62517

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1727

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
374

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54310

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
826

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді