Експерти сфери освіти обговорили критерії формування мережі академічних ліцеїв

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Критерії для формування мережі академічних ліцеїв

Критерії формування мережі академічних ліцеїв

Заяви: як оформлювати та реєструвати

13 грудня відбулося обговорення за напрямом «Формування мережі академічних ліцеїв» у межах розроблення Стратегії реформи профільної середньої освіти. 

Фахівці під час заходу обговорювали критерії формування мережі академічних ліцеїв профільної середньої освіти та систему фінансування й забезпечення доступності закладів СПО. До стратегічної сесії долучилися понад 70 учасників. 

Як зауважив заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній, для міністерства важливо визначити послідовність розбудови мережі академічних ліцеїв, щоб підготувати всі необхідні рішення.

«На створення мережі ліцеїв знадобиться багато часу та великі ресурси. Тому наше завдання зараз — не лише зрозуміти, який вигляд матиме сформована мережа профільних ліцеїв, але й розробити стратегію створення такої мережі з урахуванням демографічних змін, особливостей регіонів, наявної інфраструктури, безпекової ситуації та результатів навчання. Які заклади готові пілотувати реформу? У які треба інвестувати насамперед? Які заклади освіти є найбільш пріоритетними в області в контексті впливу на якість освіти?

Окремим етапом буде робота на місцях у кожній з областей для визначення підпорядкування кожного закладу, а також необхідності внесення змін до розподілу освітньої субвенції. У кожних області та громаді має бути зрозумілий покроковий план на кілька років, щоб консолідована картина на рівні країни забезпечувала ефективний шлях трансформації системи освіти», — зазначив заступник очільника МОН.

Також він висловив сподівання, що велика залученість експертного середовища до цього питання за останній рік призведе до напрацювання не лише концептуального бачення, а й визначення чітких та послідовних етапів реформи.

«Зміст профільної середньої освіти визначає реформу. Учням потрібно мати можливість обирати предмети, і цей вибір має бути широким. Ми маємо знайти відповідь, яким має бути ліцей, щоб дати можливість вибору. Я думаю, це точно повинні бути великі заклади освіти, які матимуть багато профілів, де навчаються 300–600 учнів, щоб можна було сформувати групи за вибором. У великих містах може бути інший підхід, бо, моделюючи мережу, ми повинні враховувати, що в одному населеному пункті є багато шкіл, і в різних закладах освіти можна формувати різні профілі», — акцентував заступник міністра освіти Андрій Сташків.

«Ми всі хотіли б, щоб учні, які сьогодні навчаються в 6-му класі, пішли в зовсім новий 10-ий клас, у школу з новою інфраструктурою, потужною матеріально-технічною базою та кадровим складом, щоб потім знайти себе на ринку праці й реалізуватися в житті. Тому на захід ми запросили управлінців різних рівнів: територіальної громади, області, національного рівня, від яких залежить, яким буде майбутнє української освіти, а отже, багато в чому майбутнє українських дітей та країни загалом», — наголосила менеджерка Проєкту DECIDE Валентина Полторак.

Окрім того, перша проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка, голова Правління ГС «РЕ:ОСВІТА» Лілія Гриневич розповіла про досвід функціонування профільної середньої освіти в інших країнах.

Зокрема, під час стратегічної сесії було представлено напрацювання аналітиків у дослідженні поточного стану, проблем і світового досвіду мережі академічних ліцеїв та підходів до моделювання мережі.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22216

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30850

Реформа профільної середньої освіти: як це відбувається

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
1185

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді