Роз’яснення як школи можуть організувати харчування з чи без власного харчоблоку

Накази з кадрових питань: як оформити без помилок
Портал про реформу харчування в закладах освіти «ЗнаЇмо» опублікував порадник та роз’яснення про організацію харчування в школі.
Заклад освіти може як самостійно організовувати приготування їжі, так і за допомогою інших організацій. Виділяють такі способи:
- Заклад організовує харчування сам. Страви готують працівники школи. За дослідженням Decide, так готують їсти у 52% громад.
- Аутсорсинг. Страви готують працівники приватного або комунального підприємства в харчоблоці закладу освіти. Потрібно укласти договір про передачу харчоблоку в оренду такому підприємству. За оцінкою Decide, так зробили у 34% громад.
- Кейтеринг. Укладається договір із підприємством, яке готує й доставляє готові страви. Це найменш поширений спосіб приготування, його використовують 12% громад. У дитсадочку кейтеринг можливий, лише якщо немає можливості приготувати їжу у власному харчоблоці.
З 1 вересня діють нові норми й порядок організації харчування у закладах освіти. Заклади намагаються по максимуму забезпечити виконання затверджених вимог до організації харчування та зміни меню. Тому в директорів виникає багато запитань: яке меню використовувати, як його скласти, де взяти нові технологічні карти й побачити збірники рецептур страв, як розраховувати норми харчових продуктів тощо. Ці й інші питання роз’яснила Тетяна Скапа, державний експерт МОЗ
Організація, яку залучають до приготування їжі для учнів, має спеціалізуватися на виробництві чи продажі продуктів і послуг із харчування.
Законодавство забороняє купувати їжу для їдальні на продовольчому ринку або з рук. Аналогічно не можна приносити їжу як допомогу від спонсорів чи батьків.
Більш детальну інформацію про закупівлі послуг харчування можна знайти в прикріпленому пораднику про організацію харчування в закладі освіти.
Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
З'ясуємо чинні положення щодо оплати праці педагогічних працівників закладів дошкільної освіти
Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень