Результати та висновки щорічної освітянської конференції

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Освіта єднає: у Києві відбулася серпнева конференція для освітян

Серпнева освітня конференція

Нові вимоги до медоглядів працівників ЗДО

25 серпня 2023 року, незадовго до початку нового навчального року, Міністерство освіти і науки України провело Серпневу — щорічну освітню конференцію, яка стала платформою для об’єднання фахівців із різних галузей освіти, зокрема педагогів, державних лідерів, міжнародних партнерів, представників громадських організацій та молоді.

Учасники конференції обговорювали стратегічні напрями розвитку у сфері сучасної дошкільної та шкільної освіти, зокрема потенціал Нової української школи і коледжів майбутнього, вплив диджиталізації та штучного інтелекту на освітній процес, а також психічне й емоційне здоров’я вихователів.

На початку конференції Михайло Федоров, віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації, й Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України, презентували бачення майбутнього освіти, а також обговорили виклики нового навчального року та їхні рішення.

«Українець успішний тоді, коли вільний, а система освіти ефективна тоді, коли у центрі уваги — людина. Сьогодні презентуємо бачення розвитку української освіти. Серед головних цінностей — свобода, самореалізація, розвиток. Водночас маємо враховувати особливості сьогодення, тому МОН однозначно має стати частиною стратегії оборони. Освіта готує людину до завтрашнього дня, тож уже сьогодні маємо формувати свідомих громадян і майбутніх розробників технорішень для нашої перемоги», — зауважив очільник Міносвіти. 

Водночас, МОН уже формує Національну стратегію освіти і науки, в обговоренні якої взяли участь понад 1700 експертів з освітньої сфери, зокрема вчителі. У межах її розроблення робоча група виокремила понад 6000 проблем, надала більше ніж 11000 пропозицій рішень, провела 14 фасилітаційних онлайн-сесій за участю понад 700 учасників. Найближчим часом документ буде фіналізовано.

Окрім того, Михайло Федоров розкрив основні цілі, які Міністерство цифрової трансформації планує реалізовувати протягом найближчих років. «Президент Володимир Зеленський поставив завдання уряду, пов’язане з розвитком людського капіталу. Разом із профільним міністерством ми поставили амбітну мету — створити українське освітнє диво. Хочемо побудувати таку систему освіти, яка здатна формувати професійних і щасливих людей для нової інноваційної економіки, громадян, здатних захистити себе та свій дім від будь-яких загроз. Для того, щоб здійснити освітнє диво, нам необхідні рішучі та амбітні перетворення», — акцентував керівник Мінцифри.

Зокрема, під час конференції було обговорено питання інклюзивної освіти. Під час конференції презентували Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання, що буде реалізуватися протягом 2023-2030 років, яка допомагає дітям змалечку приймати особливості інших, розкривати свою індивідуальність та розвиватись у комфортному, безпечному, безбар’єрному, інклюзивному освітньому середовищі.

«Кожна людина, кожна дитина має відчувати, що вона важлива. Інклюзивне навчання — базова норма у цивілізованому світі. Через фактор повномасштабної війни все більше українських дітей потребують підтримки, зокрема і психологічної. Освітній процес на всіх рівнях має адаптуватися до нових викликів та ставати більш інклюзивним, адже психологічна складова — одна із ключових компонентів інклюзивного середовища», — наголосила Євгенія Смірнова, заступниця міністра освіти та науки України з питань дошкілля та безбар’єрності.

Крім того, на третьому етапі панелі «Дошкілля», де обговорювали питання дитини в екосистемі дошкільної освіти в умовах війни, взяла участь шеф-редактор управлінських видань Експертус Освіта, очільник ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти" Ніна Омельяненко. 

Переглянути запис онлайн-трансляції конференції можна за посиланням

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47890

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
119

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159864

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31569

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59607

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді