Результати та висновки щорічної освітянської конференції

Освіта єднає: у Києві відбулася серпнева конференція для освітян

Серпнева освітня конференція

Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації

25 серпня 2023 року, незадовго до початку нового навчального року, Міністерство освіти і науки України провело Серпневу — щорічну освітню конференцію, яка стала платформою для об’єднання фахівців із різних галузей освіти, зокрема педагогів, державних лідерів, міжнародних партнерів, представників громадських організацій та молоді.

Учасники конференції обговорювали стратегічні напрями розвитку у сфері сучасної дошкільної та шкільної освіти, зокрема потенціал Нової української школи і коледжів майбутнього, вплив диджиталізації та штучного інтелекту на освітній процес, а також психічне й емоційне здоров’я вихователів.

На початку конференції Михайло Федоров, віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації, й Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України, презентували бачення майбутнього освіти, а також обговорили виклики нового навчального року та їхні рішення.

«Українець успішний тоді, коли вільний, а система освіти ефективна тоді, коли у центрі уваги — людина. Сьогодні презентуємо бачення розвитку української освіти. Серед головних цінностей — свобода, самореалізація, розвиток. Водночас маємо враховувати особливості сьогодення, тому МОН однозначно має стати частиною стратегії оборони. Освіта готує людину до завтрашнього дня, тож уже сьогодні маємо формувати свідомих громадян і майбутніх розробників технорішень для нашої перемоги», — зауважив очільник Міносвіти. 

Водночас, МОН уже формує Національну стратегію освіти і науки, в обговоренні якої взяли участь понад 1700 експертів з освітньої сфери, зокрема вчителі. У межах її розроблення робоча група виокремила понад 6000 проблем, надала більше ніж 11000 пропозицій рішень, провела 14 фасилітаційних онлайн-сесій за участю понад 700 учасників. Найближчим часом документ буде фіналізовано.

Окрім того, Михайло Федоров розкрив основні цілі, які Міністерство цифрової трансформації планує реалізовувати протягом найближчих років. «Президент Володимир Зеленський поставив завдання уряду, пов’язане з розвитком людського капіталу. Разом із профільним міністерством ми поставили амбітну мету — створити українське освітнє диво. Хочемо побудувати таку систему освіти, яка здатна формувати професійних і щасливих людей для нової інноваційної економіки, громадян, здатних захистити себе та свій дім від будь-яких загроз. Для того, щоб здійснити освітнє диво, нам необхідні рішучі та амбітні перетворення», — акцентував керівник Мінцифри.

Зокрема, під час конференції було обговорено питання інклюзивної освіти. Під час конференції презентували Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання, що буде реалізуватися протягом 2023-2030 років, яка допомагає дітям змалечку приймати особливості інших, розкривати свою індивідуальність та розвиватись у комфортному, безпечному, безбар’єрному, інклюзивному освітньому середовищі.

«Кожна людина, кожна дитина має відчувати, що вона важлива. Інклюзивне навчання — базова норма у цивілізованому світі. Через фактор повномасштабної війни все більше українських дітей потребують підтримки, зокрема і психологічної. Освітній процес на всіх рівнях має адаптуватися до нових викликів та ставати більш інклюзивним, адже психологічна складова — одна із ключових компонентів інклюзивного середовища», — наголосила Євгенія Смірнова, заступниця міністра освіти та науки України з питань дошкілля та безбар’єрності.

Крім того, на третьому етапі панелі «Дошкілля», де обговорювали питання дитини в екосистемі дошкільної освіти в умовах війни, взяла участь шеф-редактор управлінських видань Експертус Освіта, очільник ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти" Ніна Омельяненко. 

Переглянути запис онлайн-трансляції конференції можна за посиланням

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як завучу організувати соціальний простір початківця

Наставництво — це форма роботи, за якої досвідченого працівника «прикріплюють» до початківця для того, щоб останній мав змогу працювати в тандемі, професійно зростати, розвиватися. Як налагодити взаємодію — у статті
1620

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді