Міністр освіти розповів про ключові завдання МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Використання регіонами можливостей держфінансування освіти та врегулювання трансформації мережі шкіл — з-поміж ключових завдань МОН

Міністерство освіти і науки

Плани МОН на п’ять років: до чого підготуватисяНещодавно відбулася Всеукраїнська нарада керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій. Під час якої було оголошено ключові завдання Міністерства освіти і науки України: допомога регіонам у використанні можливостей державного фінансування освіти, а також законодавче врегулювання трансформації мережі закладів загальної середньої освіти.

«Цьогоріч бюджет від держави на освіту — один з найбільших за останні роки й складає 103,7 млрд грн. Це на 20,1 млрд більше, ніж торік. Тому закликаємо регіони користуватися тими можливостями, які надає держфінансування освітньої галузі. А ми як міністерство готові забезпечити максимальну підтримку і фахову допомогу в цьому процесі. Зокрема це стосується і освітніх субвенцій, адже зараз після розгляду заявок комісією кошти буде спрямовано прямо в громади, тому їх можна буде використовувати одразу», — наголосив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Зокрема, очільник Міносвіти зауважив, що під час пандемії було напрацьовано алгоритми, рекомендації та інструменти для ефективної дистанційної освіти, які допомагають долати виклики навчання під час карантину.

Серед таких інструментів є платформа «Всеукраїнська школа онлайн», яка відтепер доступна й у вигляді мобільного застосунку. Міністр освіти закликав користуватись можливостями ВШО та повідомив, що на платформі зможуть з’явитися кращі практичні напрацювання українських педагогів для дистанційного навчання.

Окрім того, окремо та ретельно було оглянута тема трансформації мережі закладів загальної середньої освіти та її законодавчому врегулюванні. Серед проблем формування мережі закладів, що забезпечують здобуття винятково профільної середньої освіти, основною є збалансування процесів оптимізації існуючої мережі закладів та забезпечення доступності якісної повної загальної середньої освіти на всіх її рівнях (початкової, базової та профільної середньої освіти).

«Трансформація мережі закладів загальної середньої освіти — дуже важлива реформа, яку реалізувати набагато важче, ніж написати на цю тему закон. По-перше, йдеться про інтереси дітей та їхнє гарантоване право на доступ до якісної освіти. По-друге, процес децентралізації та розширення прав громад. І цей аспект не менш важливий, бо лише повноцінний і повноправний власник закладу освіти зможе гарантувати його належне утримання й розвиток», — акцентував Сергій Шкарлет.

Основні позиції МОН щодо розширення повноважень громад для прийняття самоврядних рішень та спрощення вимог до ліцеїв залишається незмінною:

  • статус опорного можна присвоювати ліцеям;
  • ліцеї можуть мати у своєму складі структурні підрозділи, що забезпечують здобуття дошкільної та початкової освіти;
  • кількість 10-х класів у ліцеях має бути не менше двох, але забезпечувати не менше трьох профілів навчання.

«Відповіддю на виклики, пов’язані з трансформацією мережі закладів загальної середньої освіти, має стати ухвалений Верховною Радою в першому читанні законопроєкт № 4629-1. Наразі Комітетом ВР з питань освіти, науки та інновацій створено робочу групу, до складу якої увійшли й представники МОН. Робоча група доопрацює цей законопроєкт під час підготовки до другого читання. Ми розраховуємо, що співпраця з парламентським профільним комітетом якомога швидше дасть змогу врегулювати питання трансформації мережі закладів загальної середньої освіти», — повідомив очільник Міносвіти.

Окрім того, відповідно до законопроєкту, МОН працює над створенням окремої державної установи, що на загальнонаціональному рівні забезпечуватиме здобуття середньої освіти дітьми, що потребують тривалого лікування та реабілітації.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4104

Як атестувати практичних психологів та соціальних педагогів

Атестаційні комісії якого рівня проводять атестацію практичних психологів і соціальних педагогів, де вони мають бути утворені? Які кваліфікаційні категорії та педагогічні звання можна присвоювати?
19640

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98878

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді