Міністр освіти розповів про ключові завдання МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Використання регіонами можливостей держфінансування освіти та врегулювання трансформації мережі шкіл — з-поміж ключових завдань МОН

Міністерство освіти і науки

Плани МОН на п’ять років: до чого підготуватисяНещодавно відбулася Всеукраїнська нарада керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій. Під час якої було оголошено ключові завдання Міністерства освіти і науки України: допомога регіонам у використанні можливостей державного фінансування освіти, а також законодавче врегулювання трансформації мережі закладів загальної середньої освіти.

«Цьогоріч бюджет від держави на освіту — один з найбільших за останні роки й складає 103,7 млрд грн. Це на 20,1 млрд більше, ніж торік. Тому закликаємо регіони користуватися тими можливостями, які надає держфінансування освітньої галузі. А ми як міністерство готові забезпечити максимальну підтримку і фахову допомогу в цьому процесі. Зокрема це стосується і освітніх субвенцій, адже зараз після розгляду заявок комісією кошти буде спрямовано прямо в громади, тому їх можна буде використовувати одразу», — наголосив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Зокрема, очільник Міносвіти зауважив, що під час пандемії було напрацьовано алгоритми, рекомендації та інструменти для ефективної дистанційної освіти, які допомагають долати виклики навчання під час карантину.

Серед таких інструментів є платформа «Всеукраїнська школа онлайн», яка відтепер доступна й у вигляді мобільного застосунку. Міністр освіти закликав користуватись можливостями ВШО та повідомив, що на платформі зможуть з’явитися кращі практичні напрацювання українських педагогів для дистанційного навчання.

Окрім того, окремо та ретельно було оглянута тема трансформації мережі закладів загальної середньої освіти та її законодавчому врегулюванні. Серед проблем формування мережі закладів, що забезпечують здобуття винятково профільної середньої освіти, основною є збалансування процесів оптимізації існуючої мережі закладів та забезпечення доступності якісної повної загальної середньої освіти на всіх її рівнях (початкової, базової та профільної середньої освіти).

«Трансформація мережі закладів загальної середньої освіти — дуже важлива реформа, яку реалізувати набагато важче, ніж написати на цю тему закон. По-перше, йдеться про інтереси дітей та їхнє гарантоване право на доступ до якісної освіти. По-друге, процес децентралізації та розширення прав громад. І цей аспект не менш важливий, бо лише повноцінний і повноправний власник закладу освіти зможе гарантувати його належне утримання й розвиток», — акцентував Сергій Шкарлет.

Основні позиції МОН щодо розширення повноважень громад для прийняття самоврядних рішень та спрощення вимог до ліцеїв залишається незмінною:

  • статус опорного можна присвоювати ліцеям;
  • ліцеї можуть мати у своєму складі структурні підрозділи, що забезпечують здобуття дошкільної та початкової освіти;
  • кількість 10-х класів у ліцеях має бути не менше двох, але забезпечувати не менше трьох профілів навчання.

«Відповіддю на виклики, пов’язані з трансформацією мережі закладів загальної середньої освіти, має стати ухвалений Верховною Радою в першому читанні законопроєкт № 4629-1. Наразі Комітетом ВР з питань освіти, науки та інновацій створено робочу групу, до складу якої увійшли й представники МОН. Робоча група доопрацює цей законопроєкт під час підготовки до другого читання. Ми розраховуємо, що співпраця з парламентським профільним комітетом якомога швидше дасть змогу врегулювати питання трансформації мережі закладів загальної середньої освіти», — повідомив очільник Міносвіти.

Окрім того, відповідно до законопроєкту, МОН працює над створенням окремої державної установи, що на загальнонаціональному рівні забезпечуватиме здобуття середньої освіти дітьми, що потребують тривалого лікування та реабілітації.

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81634

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2417

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76214

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
8116

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді