У 37-ми школах Берегівського району Закарпаття немає жодного класу, де б діти навчалися лише українською

Як забезпечити якісний освітній процес без світла
Законодавство України не дозволяє роботу шкіл з навчанням мовою нацменшини. Натомість мають бути створені окремі класи із навчанням мовою нацменшини поряд із державною.
Так, у більшості зі 108 шкіл Берегівського району Закарпаття діють класи з угорською мовою навчання поряд з державною. Однак, у 37-ми з них немає жодного класу, в яких діти вчаться лише українською.
Навчання українською у цих класах має збільшуватися від 20% у 5 – му класі до 60% у старшій школі.
Також є школи з угорською мовою навчання, у яких не передбачено, що предмети мають викладати українською. Вчителі можуть викладати предмети двома мовами одночасно. Однак, при цьому угорська удвічі переважає українську мову, що є порушенням законодавства.
Офіс Уповноваженого із захисту державної мови уже надіслав документ з рекомендаціями місцевій владі.
⇒ Як вести ділове спілкування у месенджерах
Джерело: офіційний сайт Уповноваженого із захисту державної мови
Пропонуємо огляд найпоширеніших безплатних платформ, які використовують штучний інтелект і дають педагогам змогу без зайвих зусиль створювати сучасні, цікаві, візуально привабливі презентації
Портфоліо вихователя — це спосіб продемонструвати свій підхід до професії, показати себе як фахівця, який постійно розвивається. Як створити й оформити портфоліо вихователя дошкільного закладу? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу? Про це — у статті.
Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
Скористайтеся інтерактивним сервісом, щоб отримати технологічні карти страв для харчування дітей у ЗДО. Рекомендації та кілька технологічних карток скачайте зі статті просто зараз.
Чому інтерактивні методи навчання найефективніші та як їх використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання