Звіт за результатами обговоренням проєкту професійного стандарту вчителя

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН опублікувало звіт за результатами громадського обговорення проєкту професійного стандарту вчителя

Безпечне освітнє середовище НУШ: СКЛАДОВІ

Основні зауваження та пропозиції:

  • привести опис до професійних компетентностей учителя до вимог Національної рамки кваліфікацій;
  • змінити назви педагогічних професій відповідно до сучасних вимог, а саме: з урахуванням назв закладів освіти, визначених Законом України «Про повну загальну середню освіту»;
  • підсилити в профілі вчителя національно-патріотичну складову;
  • уточнити мету професійної діяльності вчителя;
  • переглянути перелік трудових функцій, внести правки у формулювання загальних та професійних компетентностей учителя;
  • додати функції та професійні компетентності, які б стосувалися навчання та виховання учнів;
  • додати методичну компетентність як одну з ключових професійних компетентностей учителя;
  • загальні компетентності розкрити через конкретні результати;
  • визначити окремі вимоги для вчителів початкової школи та вчителів базової та профільної школи;
  • визначити окремі вимоги для вчителів-предметників;
  • внести доповнення чи роз’яснення про сертифікацію педагогічних працівників;
  • уточнити формулювання вимог до професійних компетентностей учителя;
  • уточнити вимоги до професійних компетентностей педагогічних працівників відповідно до кваліфікаційних категорій.

У МОН повідомили, що, пропозиції та зауваження надійшли від Національного агентства кваліфікацій, Національного агентства із забезпечення якості освіти, Українського центру оцінювання якості освіти, вишів, департаментів освіти міських рад та вчителів.

Отримуйте новини там, де Вам зручно – Telegram та Facebook

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1684

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
294

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54209

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
766

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111054

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді