Профспілка: щодо роботи освітян дистанційно

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Що треба врахувати працівникам і керівникам закладів освіти під час карантину. Скачайте зразок наказу про запровадження дистанційної роботи. Візьміть участь у безплатних вебінарах щодо підвищення кваліфікації

Із 12 березня до 3 квітня 2020 р. КМУ встановив на всій території України карантин (постанова від 11.03.2020 № 211), а з 18 березня до 3 квітня — тимчасово припинив залізничне, авіа- та автобусне міжміське та міжобласне сполучення, а також роботу метрополітену.

Із приводу карантину МОН сформулювало рекомендації для керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів освіти всіх форм власності (лист від 11.03.2020 № 1/9-154, лист від 13.03.2020 № 1/9-161).

Зокрема, керівники мають розробити заходи щодо:

  • забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій;
  • відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації;
  • часткового переведення працівників на роботу в дистанційному режимі.

Дистанційну роботу працівників необхідно запроваджувати наказом керівника закладу освіти.

Як організувати роботу працівників під час карантину?

Президент України звернувся особисто до керівників підприємств щодо можливості дозволити працівникам працювати вдома, дистанційно. Особливо йдеться про тих працівників, у кого є діти й немає з ким їх залишити через карантин у школах та дитячих садках. Ця можливість передбачена для них згідно зі ст. 179 КЗпП.

На період карантину за педагогічними працівниками зберігається середня заробітна плата. Про це йдеться також у роз’ясненні МОН.

Увага! Якщо керівники змушують педагогів через карантин брати неоплачувану відпустку — це незаконно! Адже за час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров'я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини, за ним зберігається середній заробіток (ст. 113 КЗпП).

Педагогам під час карантину: самоосвіта та підвищення кваліфікації

Педагоги можуть здійснювати дистанційне навчання у такі способи:

  • викладати матеріал під час скайп-конференцій;
  • перевіряти домашні завдання через електронну пошту;
  • надсилати тести для перевірки знань тощо.

Надаємо, що 18 березня 2020 року о 17:00 МОН дасть відповідь про види та форми підвищення кваліфікації на національному вебінарі. Захід стосуватиметься роз’яснень Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників. Для участі у вебінарі необхідно до 23:59 16 березня 2020 року зареєструватися за посиланням.

Також про дистанційну форму підвищення кваліфікації, порядок та переваги розкажемо на безплатному вебінарі для керівників закладів дошкільної та загальної середньої освіти 29 квітня 2020 о 13:00.

Джерела: МОН, Профспілка освітян

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1702

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
327

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54251

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
786

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
111119

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді