Плани і наміри МОН у 2020 році: аби змінити катастрофічну ситуацію, потрібно йти навіть всупереч іншим реформам

Ганна Новосад дала розгорнуте інтерв'ю щодо нагальних питань у сфері освіти

Міністерка освіти і науки розповіла про плани та наміри МОН у 2020 році й у перспективі. Наводимо декілька цитат.

Зміни у порядку перевірок з праці: будьте в курсі

Щодо зарплат вихователів: «Вихователі у нас отримують, навіть ті, які мають великий стаж роботи, не більше 6 тисяч гривень. [Ця ситуація] насправді найгірша. І на моє щире переконання, справлятися з 20 маленькими дітьми в групі не є легшим, аніж працювати з магістрами в університеті. <...> Для цього теж треба і дуже хороша освіта, і дуже хороші навички, і розуміння психології, нейробіології і всіх інших речей. У 2020 році ми маємо почати розмову з регіонами про передачу фінансування дошкільної освіти на центральний рівень. Це суперечить ідеології децентралізації, але коли у нас така катастрофічна ситуація з дошкіллям, мені здається, ми маємо приймати рішення, які, можливо, йдуть врозріз з іншими реформами. А для цього необхідно перебалансувати податки».

Щодо зарплат вчителів, зокрема молодих: «<...> Заробітну плату вчителя формують надбавки, премії, а не оклад, і молоді вчителі отримують дуже мало. <...> Зараз розробляємо всю необхідну правову базу, аби 74 тисячі молодих вчителів протягом року отримали одноразову матеріальну підтримку у вигляді 21 тисячі гривень. <...> Але це не є системною відповіддю. Я це чудово розумію, це розуміє уряд. І тому реформування системи заробітних плат — це одне з завдань для уряду на 2020 рік. До 1 квітня ми маємо презентувати перший нарис концепції реформування заробітних плат в країні. Найважче — це знайти додатковий ресурс. <...> Нам потрібно загалом переглянути, як ми зарплату нараховуємо. Тому що ситуація, коли оклад складає менше ніж 50% від заробітної плати, — це ненормальна ситуація».

Зміни у Порядку підвищення кваліфікації: вивчаємо за 5 хвилин

Щодо закриття шкіл: «<...> Скільки буде у 2020 [закрито або реорганізовано маленьких шкіл], я не можу спрогнозувати, бо це рішення місцевих громад. <...> Ми підтримуємо оптимізацію шкіл з однієї простої причини: <...> маленькі школи, як правило, дають значно гіршу якість. <...> Діти, які навчаються в маленьких сільських школах, на два з половиною роки відстають у своїх результатах у навчанні від своїх однолітків, які навчаються у великих школах, в тому числі в опорних».

Про шкільні автобуси: «У 2020 році ми даємо областям 600 мільйонів гривень на закупівлю автобусів. І за нашими розрахунками, на ці кошти можна купити приблизно 400−430 автобусів. <...> Нам взагалі необхідно переглянути державний стандарт, який ми виставляємо до шкільних автобусів, і зробити принаймні так, аби в кожному цьому автобусі були ремені безпеки. По наших дорогах навіть найкращий у світі автобус може не доїхати. А тому наші зусилля по відкриттю чи модернізації опорних шкіл синхронізовані з закупівлею автобусів, з зусиллями Укравтодору, з місцевою владою по будівництву доріг. <...> В кінці року зможемо побачити результати».

Джерело: НВ

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Портфоліо вихователя дитячого садка

Портфоліо — це форма презентації педагогом свого педагогічного досвіду. Як створити й оформити портфоліо вихователя закладу дошкільної освіти? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу?
45497

БКДО: Державний стандарт дошкільної освіти

Державний стандарт дошкільної освіти — це Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція), затверджений 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
91021

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді