Плани і наміри МОН у 2020 році: аби змінити катастрофічну ситуацію, потрібно йти навіть всупереч іншим реформам

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Ганна Новосад дала розгорнуте інтерв'ю щодо нагальних питань у сфері освіти

Міністерка освіти і науки розповіла про плани та наміри МОН у 2020 році й у перспективі. Наводимо декілька цитат.

Зміни у порядку перевірок з праці: будьте в курсі

Щодо зарплат вихователів: «Вихователі у нас отримують, навіть ті, які мають великий стаж роботи, не більше 6 тисяч гривень. [Ця ситуація] насправді найгірша. І на моє щире переконання, справлятися з 20 маленькими дітьми в групі не є легшим, аніж працювати з магістрами в університеті. <...> Для цього теж треба і дуже хороша освіта, і дуже хороші навички, і розуміння психології, нейробіології і всіх інших речей. У 2020 році ми маємо почати розмову з регіонами про передачу фінансування дошкільної освіти на центральний рівень. Це суперечить ідеології децентралізації, але коли у нас така катастрофічна ситуація з дошкіллям, мені здається, ми маємо приймати рішення, які, можливо, йдуть врозріз з іншими реформами. А для цього необхідно перебалансувати податки».

Щодо зарплат вчителів, зокрема молодих: «<...> Заробітну плату вчителя формують надбавки, премії, а не оклад, і молоді вчителі отримують дуже мало. <...> Зараз розробляємо всю необхідну правову базу, аби 74 тисячі молодих вчителів протягом року отримали одноразову матеріальну підтримку у вигляді 21 тисячі гривень. <...> Але це не є системною відповіддю. Я це чудово розумію, це розуміє уряд. І тому реформування системи заробітних плат — це одне з завдань для уряду на 2020 рік. До 1 квітня ми маємо презентувати перший нарис концепції реформування заробітних плат в країні. Найважче — це знайти додатковий ресурс. <...> Нам потрібно загалом переглянути, як ми зарплату нараховуємо. Тому що ситуація, коли оклад складає менше ніж 50% від заробітної плати, — це ненормальна ситуація».

Зміни у Порядку підвищення кваліфікації: вивчаємо за 5 хвилин

Щодо закриття шкіл: «<...> Скільки буде у 2020 [закрито або реорганізовано маленьких шкіл], я не можу спрогнозувати, бо це рішення місцевих громад. <...> Ми підтримуємо оптимізацію шкіл з однієї простої причини: <...> маленькі школи, як правило, дають значно гіршу якість. <...> Діти, які навчаються в маленьких сільських школах, на два з половиною роки відстають у своїх результатах у навчанні від своїх однолітків, які навчаються у великих школах, в тому числі в опорних».

Про шкільні автобуси: «У 2020 році ми даємо областям 600 мільйонів гривень на закупівлю автобусів. І за нашими розрахунками, на ці кошти можна купити приблизно 400−430 автобусів. <...> Нам взагалі необхідно переглянути державний стандарт, який ми виставляємо до шкільних автобусів, і зробити принаймні так, аби в кожному цьому автобусі були ремені безпеки. По наших дорогах навіть найкращий у світі автобус може не доїхати. А тому наші зусилля по відкриттю чи модернізації опорних шкіл синхронізовані з закупівлею автобусів, з зусиллями Укравтодору, з місцевою владою по будівництву доріг. <...> В кінці року зможемо побачити результати».

Джерело: НВ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7117

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
3188

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді