МОН затвердило Порядок реагування на випадки булінгу в закладі освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Порядок визначає, як реагувати на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують здобуття освіти дорослих

Протидіємо булінгу комплексно: управлінські та просвітницькі заходи

З 18 лютого 2020 року набув чинності наказ МОН «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» від 28.12.2019 № 1646. Цим наказом МОН затвердило:

Порядок реагування на випадку булінгу

У Порядку 1 визначено:

  • як реагувати на булінг у закладах освіти, зокрема якщо підозрюється, що жертвою або кривдником є малолітня чи неповнолітня особа;
  • низку термінів, зокрема — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі, сторони булінгу;
  • прояви у поведінці дітей, які вказують, що в закладі освіти є булінг;
  • конкретні ознаки булінгу.

Порядок 1 містить вказівки для учасників освітнього процесу, які помітили випадки булінгу. Спостерігачі чи сторони булінгу мають повідомити керівника закладу. Своєю чергою, керівник має:

  • повідомити поліцію та батьків кривдника та потерпілого, службу у справах дітей, центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;
  • за потреби викликати швидку допомогу;
  • скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу.

Порядок 1 визначає склад комісії з розгляду випадку булінгу, права та обов'язки її членів, порядок роботи комісії. Окрім того, Порядок 1 описує заходи, призначенні для запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

Порядок застосування заходів виховного впливу

Порядок 2 визначає, як саме застосовують виховні заходи проти булінгу в закладах освіти.

Виховні заходи мають забезпечувати корекцію поведінки сторон булінгу: зокрема, виправити деструктивні реакції, знайти прийнятні для всіх способи поведінки під час спілкування.

Мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу визначає комісія з розгляду випадків булінгу.

Окрім того, Порядок 2 визначає, як практичний психолог та соціальний педагог (якщо він є) закладу освіти мають здійснювати психологічний та соціально-педагогічний супровід виховних заходів.

      додаток

      Статичний блок для новин

      Статті за темою

      Усі статті за темою

      Тренер-АІ: як штучний інтелект змінює онлайн-уроки фізкультури

      Чи замінить ШІ вчителя? Ні. Але він осучаснить уроки НУШ, компенсує відсутність очного контролю та зекономить час на підготовку. Використовуйте ШІ для кращої педагогічної взаємодії - про це далі у статті
      149

      Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

      Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
      1727

      Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

      Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
      374

      Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

      Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
      273481

      Гарячі запитання

      Усі питання і відповіді