МОН затвердило Порядок реагування на випадки булінгу в закладі освіти

Порядок визначає, як реагувати на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують здобуття освіти дорослих

Протидіємо булінгу комплексно: управлінські та просвітницькі заходи

З 18 лютого 2020 року набув чинності наказ МОН «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» від 28.12.2019 № 1646. Цим наказом МОН затвердило:

Порядок реагування на випадку булінгу

У Порядку 1 визначено:

  • як реагувати на булінг у закладах освіти, зокрема якщо підозрюється, що жертвою або кривдником є малолітня чи неповнолітня особа;
  • низку термінів, зокрема — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі, сторони булінгу;
  • прояви у поведінці дітей, які вказують, що в закладі освіти є булінг;
  • конкретні ознаки булінгу.

Порядок 1 містить вказівки для учасників освітнього процесу, які помітили випадки булінгу. Спостерігачі чи сторони булінгу мають повідомити керівника закладу. Своєю чергою, керівник має:

  • повідомити поліцію та батьків кривдника та потерпілого, службу у справах дітей, центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;
  • за потреби викликати швидку допомогу;
  • скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу.

Порядок 1 визначає склад комісії з розгляду випадку булінгу, права та обов'язки її членів, порядок роботи комісії. Окрім того, Порядок 1 описує заходи, призначенні для запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

Порядок застосування заходів виховного впливу

Порядок 2 визначає, як саме застосовують виховні заходи проти булінгу в закладах освіти.

Виховні заходи мають забезпечувати корекцію поведінки сторон булінгу: зокрема, виправити деструктивні реакції, знайти прийнятні для всіх способи поведінки під час спілкування.

Мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу визначає комісія з розгляду випадків булінгу.

Окрім того, Порядок 2 визначає, як практичний психолог та соціальний педагог (якщо він є) закладу освіти мають здійснювати психологічний та соціально-педагогічний супровід виховних заходів.

      Статичний блок для новин

      Статті за темою

      Усі статті за темою

      Готуємо дитину до школи за допомогою рухливих ігор

      Під час рухливої гри дитина реалізує одразу два природні прагнення — гратися і постійно рухатися. Пропонуємо дві рухливі гри, які допоможуть розвинути у дитини довільність, увагу та координацію
      2723

      Адаптація учнів 1 класу до навчання

      Учорашні дошкільники нетерпляче чекають першого вересня, мають позитивне налаштування на навчання. Бути щасливим володарем портфеля, підіймати руку на уроці, отримувати відмітки — все це як чудова гра. Та згодом може виявитися, що грати не так уже й цікаво.
      38443

      Англійська в Україні: на що очікувати

      Закон «Про застосування англійської мови в Україні» викликав цілу низку суперечок навколо окремих положень. Що ж насправді передбачає закон та які зміни чекають на українців – від державних службовців до пересічних громадян – читаймо і розбираймося.
      1976

      Загальновійськова підготовка у закладах освіти

      Внаслідок воєнної агресії росії в Україні ось уже третій рік поспіль діє воєнний стан і оголошена загальна мобілізація. Верховна Рада України прийняла законопроєкт, за яким вводиться загальновійськова початкова підготовка для старшокласників. Яких змін слід очікувати – читаймо далі
      281

      Гарячі запитання

      Усі питання і відповіді