МОН затвердило Порядок реагування на випадки булінгу в закладі освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Порядок визначає, як реагувати на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують здобуття освіти дорослих

Протидіємо булінгу комплексно: управлінські та просвітницькі заходи

З 18 лютого 2020 року набув чинності наказ МОН «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» від 28.12.2019 № 1646. Цим наказом МОН затвердило:

Порядок реагування на випадку булінгу

У Порядку 1 визначено:

  • як реагувати на булінг у закладах освіти, зокрема якщо підозрюється, що жертвою або кривдником є малолітня чи неповнолітня особа;
  • низку термінів, зокрема — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі, сторони булінгу;
  • прояви у поведінці дітей, які вказують, що в закладі освіти є булінг;
  • конкретні ознаки булінгу.

Порядок 1 містить вказівки для учасників освітнього процесу, які помітили випадки булінгу. Спостерігачі чи сторони булінгу мають повідомити керівника закладу. Своєю чергою, керівник має:

  • повідомити поліцію та батьків кривдника та потерпілого, службу у справах дітей, центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;
  • за потреби викликати швидку допомогу;
  • скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу.

Порядок 1 визначає склад комісії з розгляду випадку булінгу, права та обов'язки її членів, порядок роботи комісії. Окрім того, Порядок 1 описує заходи, призначенні для запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

Порядок застосування заходів виховного впливу

Порядок 2 визначає, як саме застосовують виховні заходи проти булінгу в закладах освіти.

Виховні заходи мають забезпечувати корекцію поведінки сторон булінгу: зокрема, виправити деструктивні реакції, знайти прийнятні для всіх способи поведінки під час спілкування.

Мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу визначає комісія з розгляду випадків булінгу.

Окрім того, Порядок 2 визначає, як практичний психолог та соціальний педагог (якщо він є) закладу освіти мають здійснювати психологічний та соціально-педагогічний супровід виховних заходів.

      додаток

      Статичний блок для новин

      Статті за темою

      Усі статті за темою

      Створюємо освітні презентації за допомогою штучного інтелекту

      Пропонуємо огляд найпоширеніших безплатних платформ, які використовують штучний інтелект і дають педагогам змогу без зайвих зусиль створювати сучасні, цікаві, візуально привабливі презентації
      3249

      Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

      Чому інтерактивні методи навчання найефективніші та як їх використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
      219976

      Як скласти психолого-педагогічну характеристику учня з особливими освітніми потребами

      Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
      432129

      Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

      Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
      272309

      Гарячі запитання

      Усі питання і відповіді