МОН затвердило Порядок реагування на випадки булінгу в закладі освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Порядок визначає, як реагувати на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти всіх типів і форм власності, крім тих, які забезпечують здобуття освіти дорослих

Протидіємо булінгу комплексно: управлінські та просвітницькі заходи

З 18 лютого 2020 року набув чинності наказ МОН «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» від 28.12.2019 № 1646. Цим наказом МОН затвердило:

Порядок реагування на випадку булінгу

У Порядку 1 визначено:

  • як реагувати на булінг у закладах освіти, зокрема якщо підозрюється, що жертвою або кривдником є малолітня чи неповнолітня особа;
  • низку термінів, зокрема — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі, сторони булінгу;
  • прояви у поведінці дітей, які вказують, що в закладі освіти є булінг;
  • конкретні ознаки булінгу.

Порядок 1 містить вказівки для учасників освітнього процесу, які помітили випадки булінгу. Спостерігачі чи сторони булінгу мають повідомити керівника закладу. Своєю чергою, керівник має:

  • повідомити поліцію та батьків кривдника та потерпілого, службу у справах дітей, центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;
  • за потреби викликати швидку допомогу;
  • скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу.

Порядок 1 визначає склад комісії з розгляду випадку булінгу, права та обов'язки її членів, порядок роботи комісії. Окрім того, Порядок 1 описує заходи, призначенні для запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

Порядок застосування заходів виховного впливу

Порядок 2 визначає, як саме застосовують виховні заходи проти булінгу в закладах освіти.

Виховні заходи мають забезпечувати корекцію поведінки сторон булінгу: зокрема, виправити деструктивні реакції, знайти прийнятні для всіх способи поведінки під час спілкування.

Мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу визначає комісія з розгляду випадків булінгу.

Окрім того, Порядок 2 визначає, як практичний психолог та соціальний педагог (якщо він є) закладу освіти мають здійснювати психологічний та соціально-педагогічний супровід виховних заходів.

      Статичний блок для новин

      Статті за темою

      Усі статті за темою

      Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

      Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
      264550

      НМТ у 2025 році: правила, зміни, обов'язкові предмети, бали

      НМТ у 2025 році відбувалося з 14 травня по 25 липня – випускники здавали чоти обов'язкові предмети. Які саме і за яким алгоритмом, а також де підготуватися до НМТ - говоримо у статті. Адже тема НМТ залишається актуальною
      30964

      Створюємо освітні презентації за допомогою штучного інтелекту

      Пропонуємо огляд найпоширеніших безплатних платформ, які використовують штучний інтелект і дають педагогам змогу без зайвих зусиль створювати сучасні, цікаві, візуально привабливі презентації
      472

      Педагогічне кредо вчителя: повір у неймовірне — і зможеш зробити неможливе

      Чи відіграє педагогічне кредо свою роль у вашій професійній діяльності? Чи ви його склали й забули? Воно справжнє, саме для вас і про вас, чи абстрактне, для веб-сайту школи чи плакату на стіні?
      54896

      Гарячі запитання

      Усі питання і відповіді