Типові освітні програми для 3–4-х класів: Громадське обговорення

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Оприлюднено проекти Типових освітніх програм для 3–4 класів початкової школи

12 запитань і відповідей про атестацію

Для громадського обговорення на сайті МОН запропоновано варіанти проектів Типових освітніх програм для 3–4 класів початкової школи.

Зауваження та пропозиції приймають до 10.11.2018.

Оновлені типові освітні програми для закладів I-III ступенів: коротко про головне

Основні тези з пояснювальних записок проектів:

ПРОЕКТ № 1

ПРОЕКТ № 2

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти

Типова освітня програма початкової освіти:
цикл ІІ (3–4 класи)

Визначено:

  • змістові лінії
  • очікувані результати навчання
  • відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.

Додатки містять типовий навчальний план, який визначає тижневий обсяг навчального навантаження здобувачів освіти.

Програму побудовано на принципах:

  • дитиноцентрованості і природовідповідності
  • узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання
  • науковості, доступності і практичної спрямованості змісту
  • наступності і перспективності навчання
  • взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей
  • логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей
  • можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси
  • творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання
  • адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів 11 ключових компетентностей

Визначено:

  • загальний обсяг навчального навантаження
  • очікувані результати навчання здобувачів освіти, подані в рамках освітніх галузей
  • перелік і пропонований зміст освітніх галузей, укладений за змістовими лініями
  • орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін тощо, зокрема їхньої інтеграції, а також логічної послідовності їхнього вивчення
  • рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти
  • вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою
  • загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Додано типовий навчальний план, що пропонує інтегровано-предметний підхід до організації освітнього процесу

⇒ Новий Державний стандарт початкової освіти

⇒ Що визначає Базовий навчальний план початкової освіти

Освітній процес за Базовим навчальним планом початкової освіти

⇒ Ad fontes: про Концепцію Нової української школи

Проекти навчальних програм:

  1. Болгарська мова для ЗЗСО з навчанням українською мовою
  2. Вірменська мова для ЗЗСО з навчанням українською мовою
  3. Гагаузька мова для ЗЗСО з українською мовою навчання
  4. Мова іврит для ЗЗСО з українською мовою навчання
  5. Молдовська мова для ЗЗСО з українською мовою навчання
  6. Молдовська мова для ЗЗСО з навчанням молдовською мовою
  7. Молдовська мова. Літературне читання
  8. Новогрецька мова для ЗЗСО з українською мовою навчання
  9. Польська мова для ЗЗСО з українською мовою навчання
  10. Польська мова для ЗЗСО з навчанням польською мовою
  11. Польська мова. Літературне читання для ЗЗСО з навчанням польською мовою
  12. Ромська мова для ЗЗСО з українською мовою навчання
  13. Російська мова для ЗЗСО з українською мовою навчання
  14. Російська мова та літературне читання для ЗЗСО з навчанням російською мовою
  15. Румунська мова. Літературне читання для ЗЗСО з навчанням румунською мовою
  16. Румунська мова для ЗЗСО з навчанням румунською мовою
  17. Румунська мова для ЗЗСО з навчанням українською мовою
  18. Угорська мова для ЗЗСО з навчанням угорською мовою
  19. Угорська мова для ЗЗСО
  20. Українська мова для ЗЗСО з навчанням молдовською мовою
  21. Українська мова для ЗЗСО з навчанням угорською мовою
  22. Українська мова для ЗЗСО з польською мовою навчання
  23. Літературне читання російською мовою
  24. Українська мова і література читання для ЗЗСО з польською мовою навчання
  25. Українська мова для ЗЗСО з російською мовою навчання

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
208

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
48159

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді