Учителі оцінили стан упровадження медіаосвіти посередньо

На замовлення громадської організації «Інтерньюз-Україна» провели дослідження стану впровадження медіаосвіти у загальноосвітніх навчальних закладах за 2014-2016 роки. В опитуванні взяли участь 17 координаторів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, 133 вчителі, 8 керівних працівників шкіл, які упроваджують медіаосвітні курси. Окрім того, враховано думки учнів за підсумками групових дискусій

Як виявили, елементи медіаосвіти вчителі успішно інтегрують навіть у предмети інваріантної складової змісту загальної середньої освіти — історію, біологію, літературу, суспільствознавство, математику й інформатику.

Найліпших результатів досягають, інтегруючи медіаосвіту в кілька навчальних предметів та залучаючи якомога більше педагогів. Найефективнішим методичним прийомом є одночасне викладання медіаосвіти як окремої дисципліни та застосування її елементів на уроках з інших предметів.

Також дедалі більшої ваги набуває медіаосвіта у змісті виховної роботи і позакласних занять (навіть у початковій школі).

У 2015/2016 навчальному році 77% опитаних учителів практикували різні підходи роботи з батьками щодо медіаосвіти — від виступів на батьківських зборах до відкритих лекторіїв. Дослідники вважають, що такі дані свідчать про тенденцію.

Одначе стан упровадження медіаосвіти вчителі оцінили середнім балом успішності 5,5 з 10-ти.

Зокрема, на перешкоді медіаосвіті у навчальних закладах стають такі чинники, як:

  • брак фінансування
  • нестача якісних навчальних курсів і підручників
  • обмежена кількість академічних годин при формуванні навчальних планів.

З огляду на це заняття з медіаосвіти здебільшого відбуваються факультативно або й узагалі відміняються.

Педагоги вважають, що задля розвитку медіаосвіти необхідно:

  • готувати більшу кількість вчителів з медіаосвіти
  • налагоджувати механізм обміну досвідом
  • змінювати акцент методичних матеріалів та підручників з теоретичного на прикладний
  • наближувати зміст підручників і завдань до інтересів і потреб учнів.

Також учителі схиляються до думки, що найбільше поширенню медіаосвіти сприятиме наказ Міністерства освіти та науки України, яким би встановили обов’язковий курс медіаосвіти.

Докладніше ознайомитися з аналітичним звітом «Впровадження медіа-освіти та медіа-грамотності в загальноосвітніх школах України».

За матеріалами порталу «Медіаосвіта і медіаграмотність».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27856

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47530

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42294

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді