Учителі оцінили стан упровадження медіаосвіти посередньо

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

На замовлення громадської організації «Інтерньюз-Україна» провели дослідження стану впровадження медіаосвіти у загальноосвітніх навчальних закладах за 2014-2016 роки. В опитуванні взяли участь 17 координаторів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, 133 вчителі, 8 керівних працівників шкіл, які упроваджують медіаосвітні курси. Окрім того, враховано думки учнів за підсумками групових дискусій

Як виявили, елементи медіаосвіти вчителі успішно інтегрують навіть у предмети інваріантної складової змісту загальної середньої освіти — історію, біологію, літературу, суспільствознавство, математику й інформатику.

Найліпших результатів досягають, інтегруючи медіаосвіту в кілька навчальних предметів та залучаючи якомога більше педагогів. Найефективнішим методичним прийомом є одночасне викладання медіаосвіти як окремої дисципліни та застосування її елементів на уроках з інших предметів.

Також дедалі більшої ваги набуває медіаосвіта у змісті виховної роботи і позакласних занять (навіть у початковій школі).

У 2015/2016 навчальному році 77% опитаних учителів практикували різні підходи роботи з батьками щодо медіаосвіти — від виступів на батьківських зборах до відкритих лекторіїв. Дослідники вважають, що такі дані свідчать про тенденцію.

Одначе стан упровадження медіаосвіти вчителі оцінили середнім балом успішності 5,5 з 10-ти.

Зокрема, на перешкоді медіаосвіті у навчальних закладах стають такі чинники, як:

  • брак фінансування
  • нестача якісних навчальних курсів і підручників
  • обмежена кількість академічних годин при формуванні навчальних планів.

З огляду на це заняття з медіаосвіти здебільшого відбуваються факультативно або й узагалі відміняються.

Педагоги вважають, що задля розвитку медіаосвіти необхідно:

  • готувати більшу кількість вчителів з медіаосвіти
  • налагоджувати механізм обміну досвідом
  • змінювати акцент методичних матеріалів та підручників з теоретичного на прикладний
  • наближувати зміст підручників і завдань до інтересів і потреб учнів.

Також учителі схиляються до думки, що найбільше поширенню медіаосвіти сприятиме наказ Міністерства освіти та науки України, яким би встановили обов’язковий курс медіаосвіти.

Докладніше ознайомитися з аналітичним звітом «Впровадження медіа-освіти та медіа-грамотності в загальноосвітніх школах України».

За матеріалами порталу «Медіаосвіта і медіаграмотність».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Нова Примірна інструкція з діловодства в ЗДО

Ознайомтеся з основними вимогами нової Примірної інструкції з діловодства у закладах дошкільної освіти. Ми зробили її короткий огляд, аби вам було легко орієнтуватися у її змісті, та надали відповіді на поширені запитання
49888

Як використати чат GPT у роботі з учнями

Поява чат-бота зі штучним інтелектом ChatGPT викликала справжній фурор серед дітей та дорослих. Появу чат-бота можна ігнорувати, а можна використати у роботі з учнями та під час підготовки до уроків. Ділимося ідеями у статті.
4925

Ігри з піском та водою для дітей раннього віку

Діти ще з раннього віку полюбляють діяти з піском і водою — пересипати, переливати, копати, бризкатись, будувати. Використовуйте пісок під час різних ігор, особливо – у літній оздоровчий період
7430

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді