Учителі оцінили стан упровадження медіаосвіти посередньо

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

На замовлення громадської організації «Інтерньюз-Україна» провели дослідження стану впровадження медіаосвіти у загальноосвітніх навчальних закладах за 2014-2016 роки. В опитуванні взяли участь 17 координаторів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, 133 вчителі, 8 керівних працівників шкіл, які упроваджують медіаосвітні курси. Окрім того, враховано думки учнів за підсумками групових дискусій

Як виявили, елементи медіаосвіти вчителі успішно інтегрують навіть у предмети інваріантної складової змісту загальної середньої освіти — історію, біологію, літературу, суспільствознавство, математику й інформатику.

Найліпших результатів досягають, інтегруючи медіаосвіту в кілька навчальних предметів та залучаючи якомога більше педагогів. Найефективнішим методичним прийомом є одночасне викладання медіаосвіти як окремої дисципліни та застосування її елементів на уроках з інших предметів.

Також дедалі більшої ваги набуває медіаосвіта у змісті виховної роботи і позакласних занять (навіть у початковій школі).

У 2015/2016 навчальному році 77% опитаних учителів практикували різні підходи роботи з батьками щодо медіаосвіти — від виступів на батьківських зборах до відкритих лекторіїв. Дослідники вважають, що такі дані свідчать про тенденцію.

Одначе стан упровадження медіаосвіти вчителі оцінили середнім балом успішності 5,5 з 10-ти.

Зокрема, на перешкоді медіаосвіті у навчальних закладах стають такі чинники, як:

  • брак фінансування
  • нестача якісних навчальних курсів і підручників
  • обмежена кількість академічних годин при формуванні навчальних планів.

З огляду на це заняття з медіаосвіти здебільшого відбуваються факультативно або й узагалі відміняються.

Педагоги вважають, що задля розвитку медіаосвіти необхідно:

  • готувати більшу кількість вчителів з медіаосвіти
  • налагоджувати механізм обміну досвідом
  • змінювати акцент методичних матеріалів та підручників з теоретичного на прикладний
  • наближувати зміст підручників і завдань до інтересів і потреб учнів.

Також учителі схиляються до думки, що найбільше поширенню медіаосвіти сприятиме наказ Міністерства освіти та науки України, яким би встановили обов’язковий курс медіаосвіти.

Докладніше ознайомитися з аналітичним звітом «Впровадження медіа-освіти та медіа-грамотності в загальноосвітніх школах України».

За матеріалами порталу «Медіаосвіта і медіаграмотність».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Адаптація п’ятикласників до навчання у школі

Матеріал статті ви зможете використати: при підготовці до виступу на батьківських зборах як класний керівник чи психолог; у консультаціях батьків з питань адаптації учнів 5 класу до навчання в базовій (основній) школі; для самоосвіти як вчитель.
116860

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7127

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді