Обдарованим дітям потрібні обдаровані вчителі — російський академік

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Яких дітей можна «зачислити» до обдарованих і коли, власне, можна зрозуміти, чи дитина — „вундеркінд“ у якійсь сфері, розповідає російський академік Віктор Васильєв.

Хороший учитель знає свій предмет далеко за межами навчального матеріалу.

У цьому в інтерв‘ю запевнив президент Московського математичного товариства, академік Російської академії наук Віктор Васильєв.

На його переконання, обдарованість, скажімо у математиці, може «сказати про себе» не раніше перехідного віку дитини.

«Але взагалі я побоююсь ярлика «обдарований». Тут не тільки величезний корупційний ризик (як будуть вирішувати, чи записувати дитину до числа обдарованих, чи — ні?), а й психологічний: непросто жити з думкою, що ти особливий, відомо, що багато хто цього не витримують, ламаються», — висловив думку Васильєв.

Академік також зазначив, що будь-яка людина може досить успішно просунутися майже в будь-якій сфері, і математика не виняток. «Скажімо, стати середнім доктором наук може майже кожен, за винятком лише клінічних випадків. Адже крім обдарованості є й інші складові успіху — здатність довго працювати над проблемою, небайдуже ставлення до справи. На жаль, у нас (про Росію — ред..) зараз непопулярна ідея, що потрібно добре вчитися і добре працювати, і людський потенціал розкривається на мізерну частину», — сказав він.

За словами провідного математика, у будь-якій школі працювати з обдарованими дітьми не вийде. «Як може вчитель виводити дітей на рівень набагато вище його власного? Обдарованим дітям потрібні обдаровані вчителі. Зараз з очевидних причин такі молоді люди майже не йдуть ні в педвузи, ні працювати у школи», — впевнений Васильєв.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

📝Психолого-педагогічна характеристика дитини дошкільного віку: зразок та вимоги

Психолого-педагогічна характеристика дитини - один із документів, які подають в інклюзивно-ресурсний центр батьки для проведення комплексної оцінки розвитку дитини. Яка роль характеристики та її зміст - читайте у статті. Заодно проаналізуєте зразок характеристики.
12756

Як скласти протокол батьківських зборів у ЗДО

Як скласти протокол батьківських зборів легко та ефективно. Скористайтеся поданою структурою протоколу, яка прийнятна для загальних та групових батьківських зборів.
108027

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
1604

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті
129855

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57762

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді