Рахункова палата: наукових розробок створюється багато, а впроваджується в освіту ― мало

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Понад 200 наукових досліджень щороку, не вдається широко впроваджувати отримані результати в освітянську галузь. І насамперед через те, що Національна академія педагогічних наук України не наділена відповідними функціями.

Рахункова палата України провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національній академії педагогічних наук України на наукові дослідження у 2010-2011 роках та І півріччі 2012 року.

Про це повідомила прес-служба Рахункової палати.

«Як показав аудит, академії, що проводить понад 200 наукових досліджень щороку, не вдається широко впроваджувати отримані результати в освітянську галузь. І насамперед через те, що заклад не наділений відповідними функціями, а МОНмолодьспорту і Держінформнауки не здійснювали належного контролю за цим процесом», ― зробили висновок у Рахунковій палаті.

У відомстві також наголосили, що на тлі постійних процесів оновлення і модернізації галузі, пошуків новаторських підходів та інноваційних рішень для поліпшення якості освіти з метою сприяння соціально-економічному розвитку держави і забезпечення життєвих перспектив молоді у 2010-2011 роках наукову продукцію за завершеною тематикою застосовано на практиці тільки у 20,5 % педагогічних вишів ІІІ-ІV рівнів акредитації. Ще менший відсоток запровадження наукових розробок у решті вищих (у 2,5 %) і загальноосвітніх (2-2,8 % навчальних закладів. Окремі науково-дослідні розробки використовуються лише у двох-п`яти навчальних закладах.

Протягом досліджуваного періоду із 79 завершених наукових робіт передані до архіву у вигляді рукописів, не дочекавшись реалізації, розробки 55 НДР, на які з бюджету витрачено 82 мільйонів гривень., з підготовлених до публікації 428 найменувань наукової та навчальної продукції видано лише 1,6 %.

«Академія не забезпечила належного контролю за дотриманням керівниками підпорядкованих їй науково-дослідних установ фінансово-господарської дисципліни», ― йдеться у звіті аудиторів.

Як наслідок, без обґрунтованих розрахунків затверджувалися кошти, без тендерних процедур здійснювалися закупівлі окремих робіт та послуг, за рахунок бюджетних коштів сплачувалися комунальні послуги і податки за орендовані в установах площі, штрафні санкції до орендарів-неплатників не застосовувалися. У результаті установи не отримали 578,2 тисяч гривень  доходів від оренди, державний бюджет ― 379,1 тисяч гривень  штрафів і пені.

«В академії не забезпечений контроль і за ефективним використанням державного майна. Як приклад, на ремонт Інституту педагогіки в попередні роки було спрямовано 846,8 тисяч гривень, однак будівля і досі в непридатному стані через невиконання інвесторами взятих зобов'язань, тобто ці бюджетні кошти витрачені неефективно. Також створено ризики втрат земельних ділянок, оскільки 15 наукових установ із 19 не мають актів на право постійного користування землею», ― резюмували фахівці з Рахунковою палати.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11536

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275526

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22094

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264540

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді