Рахункова палата: наукових розробок створюється багато, а впроваджується в освіту ― мало

Понад 200 наукових досліджень щороку, не вдається широко впроваджувати отримані результати в освітянську галузь. І насамперед через те, що Національна академія педагогічних наук України не наділена відповідними функціями.

Рахункова палата України провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національній академії педагогічних наук України на наукові дослідження у 2010-2011 роках та І півріччі 2012 року.

Про це повідомила прес-служба Рахункової палати.

«Як показав аудит, академії, що проводить понад 200 наукових досліджень щороку, не вдається широко впроваджувати отримані результати в освітянську галузь. І насамперед через те, що заклад не наділений відповідними функціями, а МОНмолодьспорту і Держінформнауки не здійснювали належного контролю за цим процесом», ― зробили висновок у Рахунковій палаті.

У відомстві також наголосили, що на тлі постійних процесів оновлення і модернізації галузі, пошуків новаторських підходів та інноваційних рішень для поліпшення якості освіти з метою сприяння соціально-економічному розвитку держави і забезпечення життєвих перспектив молоді у 2010-2011 роках наукову продукцію за завершеною тематикою застосовано на практиці тільки у 20,5 % педагогічних вишів ІІІ-ІV рівнів акредитації. Ще менший відсоток запровадження наукових розробок у решті вищих (у 2,5 %) і загальноосвітніх (2-2,8 % навчальних закладів. Окремі науково-дослідні розробки використовуються лише у двох-п`яти навчальних закладах.

Протягом досліджуваного періоду із 79 завершених наукових робіт передані до архіву у вигляді рукописів, не дочекавшись реалізації, розробки 55 НДР, на які з бюджету витрачено 82 мільйонів гривень., з підготовлених до публікації 428 найменувань наукової та навчальної продукції видано лише 1,6 %.

«Академія не забезпечила належного контролю за дотриманням керівниками підпорядкованих їй науково-дослідних установ фінансово-господарської дисципліни», ― йдеться у звіті аудиторів.

Як наслідок, без обґрунтованих розрахунків затверджувалися кошти, без тендерних процедур здійснювалися закупівлі окремих робіт та послуг, за рахунок бюджетних коштів сплачувалися комунальні послуги і податки за орендовані в установах площі, штрафні санкції до орендарів-неплатників не застосовувалися. У результаті установи не отримали 578,2 тисяч гривень  доходів від оренди, державний бюджет ― 379,1 тисяч гривень  штрафів і пені.

«В академії не забезпечений контроль і за ефективним використанням державного майна. Як приклад, на ремонт Інституту педагогіки в попередні роки було спрямовано 846,8 тисяч гривень, однак будівля і досі в непридатному стані через невиконання інвесторами взятих зобов'язань, тобто ці бюджетні кошти витрачені неефективно. Також створено ризики втрат земельних ділянок, оскільки 15 наукових установ із 19 не мають актів на право постійного користування землею», ― резюмували фахівці з Рахунковою палати.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Портфоліо вихователя дитячого садка

Портфоліо — це форма презентації педагогом свого педагогічного досвіду. Як створити й оформити портфоліо вихователя закладу дошкільної освіти? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу?
45498

БКДО: Державний стандарт дошкільної освіти

Державний стандарт дошкільної освіти — це Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція), затверджений 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
91022

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді