Рахункова палата: наукових розробок створюється багато, а впроваджується в освіту ― мало

Понад 200 наукових досліджень щороку, не вдається широко впроваджувати отримані результати в освітянську галузь. І насамперед через те, що Національна академія педагогічних наук України не наділена відповідними функціями.

Рахункова палата України провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Національній академії педагогічних наук України на наукові дослідження у 2010-2011 роках та І півріччі 2012 року.

Про це повідомила прес-служба Рахункової палати.

«Як показав аудит, академії, що проводить понад 200 наукових досліджень щороку, не вдається широко впроваджувати отримані результати в освітянську галузь. І насамперед через те, що заклад не наділений відповідними функціями, а МОНмолодьспорту і Держінформнауки не здійснювали належного контролю за цим процесом», ― зробили висновок у Рахунковій палаті.

У відомстві також наголосили, що на тлі постійних процесів оновлення і модернізації галузі, пошуків новаторських підходів та інноваційних рішень для поліпшення якості освіти з метою сприяння соціально-економічному розвитку держави і забезпечення життєвих перспектив молоді у 2010-2011 роках наукову продукцію за завершеною тематикою застосовано на практиці тільки у 20,5 % педагогічних вишів ІІІ-ІV рівнів акредитації. Ще менший відсоток запровадження наукових розробок у решті вищих (у 2,5 %) і загальноосвітніх (2-2,8 % навчальних закладів. Окремі науково-дослідні розробки використовуються лише у двох-п`яти навчальних закладах.

Протягом досліджуваного періоду із 79 завершених наукових робіт передані до архіву у вигляді рукописів, не дочекавшись реалізації, розробки 55 НДР, на які з бюджету витрачено 82 мільйонів гривень., з підготовлених до публікації 428 найменувань наукової та навчальної продукції видано лише 1,6 %.

«Академія не забезпечила належного контролю за дотриманням керівниками підпорядкованих їй науково-дослідних установ фінансово-господарської дисципліни», ― йдеться у звіті аудиторів.

Як наслідок, без обґрунтованих розрахунків затверджувалися кошти, без тендерних процедур здійснювалися закупівлі окремих робіт та послуг, за рахунок бюджетних коштів сплачувалися комунальні послуги і податки за орендовані в установах площі, штрафні санкції до орендарів-неплатників не застосовувалися. У результаті установи не отримали 578,2 тисяч гривень  доходів від оренди, державний бюджет ― 379,1 тисяч гривень  штрафів і пені.

«В академії не забезпечений контроль і за ефективним використанням державного майна. Як приклад, на ремонт Інституту педагогіки в попередні роки було спрямовано 846,8 тисяч гривень, однак будівля і досі в непридатному стані через невиконання інвесторами взятих зобов'язань, тобто ці бюджетні кошти витрачені неефективно. Також створено ризики втрат земельних ділянок, оскільки 15 наукових установ із 19 не мають актів на право постійного користування землею», ― резюмували фахівці з Рахунковою палати.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оптимізувати рухову діяльність дітей

Потреба в руховій активності природна для кожної дитини. Активні рухи викликають у дітей позитивні емоції та підсилюють усі фізіологічні процеси. Що допоможе вихователю та інструктору з фізкультури забезпечити оптимальну рухову активність дошкільників?
27853

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
47529

Як проводити батьківські збори в школі

Батьківські збори в школі— основний спосіб комунікації педагогічного колективу з батьками. Щоб збори були вдалі, а освітня робота ефективна, розглянемо види, форми проведення, теми батьківських зборів
39077

Аптечки у школі: як правильно укомплектувати та зберігати

Скористайтеся переліком медичних засобів у закладі освіти та дізнайтеся як правильно укомплектувати аптечку. Адже, як правило, діти схильні до травм і ніколи не знаєш в який момент потрібно буде надати допомогу. Важливо у такий момент мати все під рукою, зібране в одному місці.
42293

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді