Як в Україні впроваджують альтернативне виховання дошкільників?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Альтернативні методи виховання дошкільників стають дедалі поширенішим явищем у вітчизняній системі освіти. Однак на шляху до впровадження інноваційної форми навчання стоять несприятливі обставини та пережитки традиційної системи діяльності дитячих садків.

В Україні з кожним роком набувають популярності альтернативні методи виховання у дошкільних навчальних закладах (ДНЗ). Вони базуються на індивідуальному вихованні дитини як особистості, з урахуванням її інтересів та здібностей.

Перші альтернативні програми виховання почали впроваджувати у львівських дитячих садочках у 90-х роках минулого століття. Сьогодні все частіше ми чуємо про навчальні заклади, які прагнуть розкрити таланти дитини та виплекати з неї особистість.

У таких дитячих садках, передусім, зосереджено увагу на вихованні цілеспрямованої та відповідальної особистості. Дитина може самостійно обирати тему для заняття, а також щоранку фіксувати свій прихід, виставляючи фото у спеціально відведеному куточку. 

Водночас слід зауважити, що сьогодні на шляху до масштабного впровадження інноваційної форми навчання стоять перепони.

На думку доцента Інституту розвитку дитини Національного педагогічного університету Драгоманова Наталії Левінець, для успішного використання методів альтернативного виховання необхідні відповідні навички педагогів, розуміння з боку адміністрації навчального закладу, активна участь батьків та сприятливі соціальні обставини.

За її словами, найбільшою проблемою для країни на сьогодні залишається переповненість груп та нестача дошкільних закладів. Наталія Левінець переконана: якщо у групі не 20, а 40 дітей, то впроваджувати індивідуальні підходи неможливо.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11537

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275527

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22097

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264542

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді