Як в Україні впроваджують альтернативне виховання дошкільників?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Альтернативні методи виховання дошкільників стають дедалі поширенішим явищем у вітчизняній системі освіти. Однак на шляху до впровадження інноваційної форми навчання стоять несприятливі обставини та пережитки традиційної системи діяльності дитячих садків.

В Україні з кожним роком набувають популярності альтернативні методи виховання у дошкільних навчальних закладах (ДНЗ). Вони базуються на індивідуальному вихованні дитини як особистості, з урахуванням її інтересів та здібностей.

Перші альтернативні програми виховання почали впроваджувати у львівських дитячих садочках у 90-х роках минулого століття. Сьогодні все частіше ми чуємо про навчальні заклади, які прагнуть розкрити таланти дитини та виплекати з неї особистість.

У таких дитячих садках, передусім, зосереджено увагу на вихованні цілеспрямованої та відповідальної особистості. Дитина може самостійно обирати тему для заняття, а також щоранку фіксувати свій прихід, виставляючи фото у спеціально відведеному куточку. 

Водночас слід зауважити, що сьогодні на шляху до масштабного впровадження інноваційної форми навчання стоять перепони.

На думку доцента Інституту розвитку дитини Національного педагогічного університету Драгоманова Наталії Левінець, для успішного використання методів альтернативного виховання необхідні відповідні навички педагогів, розуміння з боку адміністрації навчального закладу, активна участь батьків та сприятливі соціальні обставини.

За її словами, найбільшою проблемою для країни на сьогодні залишається переповненість груп та нестача дошкільних закладів. Наталія Левінець переконана: якщо у групі не 20, а 40 дітей, то впроваджувати індивідуальні підходи неможливо.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46096

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
9195

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1143

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді