Як в Україні впроваджують альтернативне виховання дошкільників?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Альтернативні методи виховання дошкільників стають дедалі поширенішим явищем у вітчизняній системі освіти. Однак на шляху до впровадження інноваційної форми навчання стоять несприятливі обставини та пережитки традиційної системи діяльності дитячих садків.

В Україні з кожним роком набувають популярності альтернативні методи виховання у дошкільних навчальних закладах (ДНЗ). Вони базуються на індивідуальному вихованні дитини як особистості, з урахуванням її інтересів та здібностей.

Перші альтернативні програми виховання почали впроваджувати у львівських дитячих садочках у 90-х роках минулого століття. Сьогодні все частіше ми чуємо про навчальні заклади, які прагнуть розкрити таланти дитини та виплекати з неї особистість.

У таких дитячих садках, передусім, зосереджено увагу на вихованні цілеспрямованої та відповідальної особистості. Дитина може самостійно обирати тему для заняття, а також щоранку фіксувати свій прихід, виставляючи фото у спеціально відведеному куточку. 

Водночас слід зауважити, що сьогодні на шляху до масштабного впровадження інноваційної форми навчання стоять перепони.

На думку доцента Інституту розвитку дитини Національного педагогічного університету Драгоманова Наталії Левінець, для успішного використання методів альтернативного виховання необхідні відповідні навички педагогів, розуміння з боку адміністрації навчального закладу, активна участь батьків та сприятливі соціальні обставини.

За її словами, найбільшою проблемою для країни на сьогодні залишається переповненість груп та нестача дошкільних закладів. Наталія Левінець переконана: якщо у групі не 20, а 40 дітей, то впроваджувати індивідуальні підходи неможливо.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як скласти протокол батьківських зборів у ЗДО

Як скласти протокол батьківських зборів легко та ефективно. Скористайтеся поданою структурою протоколу, яка прийнятна для загальних та групових батьківських зборів.
103055

Індивідуальна програма розвитку учня школи

Для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються у вашому закладі освіти, потрібно розробити індивідуальну програму розвитку. Хто розробляє цей документ, на основі якої інформації та які частини він має містити - розбираємо в статті
103055

Безпечне освітнє середовище закладу освіти

Що таке безпечне освітнє середовище, його ознаки та принципи? Як забезпечити психологічно безпечне середовище? Які заходи необхідно впровадити у вашому закладі освіти — читайте у статті.
121475

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді