Затверджено перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядок їх присвоєння

Кабінет Міністрів України прийняв постанову, якою затверджено перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядок їх присвоєння

Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння» від 23.12.2015 № 1109.

Перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань та порядок їх присвоєння затверджено відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України «Про освіту» та частини восьмої статті 55 Закону України «Про вищу освіту».

Відповідно до частини 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону Україну «Про вищу освіту» вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повна вища освіта) прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра.

Порядком присвоєння кваліфікаційних категорій і педагогічних звань уточнено питання присвоєння кваліфікаційних категорій окремим категогіям працівників, зокрема:

  • особі з освітнім ступенем магістра, яка вперше призначається на посаду педагогічного працівника, присвоюється кваліфікаційна категорія «спеціаліст», якщо на цій посаді передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій
  • особі, яка має науковий ступінь,  у разі призначення на посаду педагогічного працівника, присвоюється кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», якщо на цій посаді передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій.

Кваліфікаційні категорії і педагогічні звання присвоюються педагогічним працівникам за результатами атестації, що проводиться у порядку, встановленому МОН України.

Також визначено, атестаційна комісія якого рівня присвоює кваліфікаційні категорії:

  • «спеціаліст», «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії» — комісія навчального закладу
  • «спеціаліст вищої категорії» — комісія органу управління освітою.

Атестаційна комісія органу управління освітою присвоює також педагогічні звання.

Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 632, якою був затверджений Перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників, втрачає свою чинність.

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Як аналізувати урок вчителя

Урок — це творча майстерня вчителя і лабораторія керівника. Після аналізу відвіданого уроку народжуються нові ідеї й задуми щодо поліпшення освітнього процесу.
230502

10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
4314

Обдаровані діти у початковій школі: виявлення та етапи роботи

Дітей невтомно називають національним надбанням та майбутнім країни. А обдарованих дітей визнають основним творчим та інтелектуальним потенціалом. У роботі з обдарованими дітьми та розвитку обдарованості загалом більше питань, ніж відповідей
14831

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді