Пізнавальний розвиток дошкільника

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Листопадове число журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» присвячено пізнавальному розвитку дітей дошкільного віку. Запрошуємо вас ознайомитися з поглядами науковців на процес пізнавального розвитку та тонкощами його ефективної організації.

Пізнавальний розвиток завжди був у центрі уваги дорослих, проте особливості його становлення, врахування їх в освітньому процесі дошкільного навчального закладу для багатьох і досі є незбагненними.

Про пізнавальний розвиток, тонкощі його ефективної організації, а також про досвід роботи практичних психологів щодо вивчення розвитку пізнавальних процесів у дошкільників ідеться у статтях «Тонкощі формування пізнавального розвитку дошкільника» та «Вивчення особливостей розвитку пізнавальних процесів у дітей дошкільного віку».

Пізнавальний розвиток дітей не є відокремленим процесом. Зокрема, його якість залежить від впливів медіа-середовища, оскільки за таких умов соціалізація дітей набуває нових якостей і змісту. У статті «Ризики медіа-соціалізації дітей» висвітлюються питання надмірного споживання медіа-продукції дітьми раннього та дошкільного віку, а також ризики їх первинної і вторинної соціалізації.

Окрім того, на пізнавальний розвиток дошкільників впливають особливості взаємодії колективу дитячого садка з сім’ями дітей та організація освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі. Цим має опікуватися практичний психолог, організовуючи просвітницькі та психопрофілактичні заходи з батьками і педагогами. Тож читайте про педагогічну модель взаємин із дитиною, забезпечення повноцінної реалізації її Я та налагодження педагогічним колективом зворотного зв’язку з батьками дошкільників у статтях «Психологічні основи освітнього процесу в дитячому садку» та «Просвітницька робота практичного психолога щодо взаємодії дитячого садка і сім’ї дошкільника».

Про умови реалізації психолого-педагогічного супроводу дитини з розладами аутичного спектра, зокрема використання предметно-просторових, організаційно-смислових та соціально-психологічних ресурсів середовища, йде мова у статті «Забезпечення оптимальної адаптації дитини з розладами аутичного спектра до дошкільного навчального закладу».

Забезпечення адаптації дитини з порушеннями розвитку до дошкільного навчального закладу передбачає також її інтеграцію в колектив здорових дітей. Фахівцем, до якого насамперед звертаються за допомогою у такому разі, є практичний психолог. Завдяки статті «Інтеграція дитини з порушеннями розвитку в колектив здорових дітей» практичний психолог має змогу ознайомиться з основами успішної інтеграції дітей з порушеннями розвитку в дошкільний навчальний заклад загального типу

Усе це та багато іншої корисної та цікавої інформації на сторінках щомісячного журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Новий вимір професії вчителя: які компетентності є ключовими сьогодні

Визначаємо три основні групи компетентностей, які визначають ефективність педагога. Диференціюємо поняття «компетентність» і «компетенція». З'ясовуємо, які вміння для реалізації компетентностей важливі
57727

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17559

Визначаємо відповідність педагогічного працівника кваліфікаційній категорії

Кваліфікаційні категорії педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють чи підтверджують лише за результатами атестації. При цьому враховують, зокрема, вимоги, які встановлені до рівня професійної кваліфікації та стажу працівників. Розглянемо, які саме
46107

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді