Пізнавальний розвиток дошкільника

Листопадове число журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» присвячено пізнавальному розвитку дітей дошкільного віку. Запрошуємо вас ознайомитися з поглядами науковців на процес пізнавального розвитку та тонкощами його ефективної організації.

Пізнавальний розвиток завжди був у центрі уваги дорослих, проте особливості його становлення, врахування їх в освітньому процесі дошкільного навчального закладу для багатьох і досі є незбагненними.

Про пізнавальний розвиток, тонкощі його ефективної організації, а також про досвід роботи практичних психологів щодо вивчення розвитку пізнавальних процесів у дошкільників ідеться у статтях «Тонкощі формування пізнавального розвитку дошкільника» та «Вивчення особливостей розвитку пізнавальних процесів у дітей дошкільного віку».

Пізнавальний розвиток дітей не є відокремленим процесом. Зокрема, його якість залежить від впливів медіа-середовища, оскільки за таких умов соціалізація дітей набуває нових якостей і змісту. У статті «Ризики медіа-соціалізації дітей» висвітлюються питання надмірного споживання медіа-продукції дітьми раннього та дошкільного віку, а також ризики їх первинної і вторинної соціалізації.

Окрім того, на пізнавальний розвиток дошкільників впливають особливості взаємодії колективу дитячого садка з сім’ями дітей та організація освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі. Цим має опікуватися практичний психолог, організовуючи просвітницькі та психопрофілактичні заходи з батьками і педагогами. Тож читайте про педагогічну модель взаємин із дитиною, забезпечення повноцінної реалізації її Я та налагодження педагогічним колективом зворотного зв’язку з батьками дошкільників у статтях «Психологічні основи освітнього процесу в дитячому садку» та «Просвітницька робота практичного психолога щодо взаємодії дитячого садка і сім’ї дошкільника».

Про умови реалізації психолого-педагогічного супроводу дитини з розладами аутичного спектра, зокрема використання предметно-просторових, організаційно-смислових та соціально-психологічних ресурсів середовища, йде мова у статті «Забезпечення оптимальної адаптації дитини з розладами аутичного спектра до дошкільного навчального закладу».

Забезпечення адаптації дитини з порушеннями розвитку до дошкільного навчального закладу передбачає також її інтеграцію в колектив здорових дітей. Фахівцем, до якого насамперед звертаються за допомогою у такому разі, є практичний психолог. Завдяки статті «Інтеграція дитини з порушеннями розвитку в колектив здорових дітей» практичний психолог має змогу ознайомиться з основами успішної інтеграції дітей з порушеннями розвитку в дошкільний навчальний заклад загального типу

Усе це та багато іншої корисної та цікавої інформації на сторінках щомісячного журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

10 принципів, які допоможуть вчителю працювати ефективніше

Коаліція з питань шкільної та освітньої психології США сформувала принципи ефективної роботи вчителів, складені на основі психології взаємодії вчителя з учнями. У статті дізнаєтесь про принципи соціальної взаємодії, мотивацію, а також як створити дружній мікроклімат, який сприятиме ефективному навчанню.
4290

Обдаровані діти у початковій школі: виявлення та етапи роботи

Дітей невтомно називають національним надбанням та майбутнім країни. А обдарованих дітей визнають основним творчим та інтелектуальним потенціалом. У роботі з обдарованими дітьми та розвитку обдарованості загалом більше питань, ніж відповідей
14817

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді