Іноді батьки однобоко розуміють завдання підготовки дитини до навчання в школі — навчити дитину читати, рахувати, писати. Вони забувають про саму дитину, її бажання, здатності, а насамперед, про її сили — фізичні і фізіологічні, психічні і психологічні. Батьківський престиж часто стає більш пріоритетним, аніж здоров’я і благополуччя дитини. Ефективно та адекватно організувати роботу щодо формування психологічної готовності дитини до систематичного шкільного навчання фахівцю допоможуть публікації цього числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».
Як і будь-яка інша, робота практичного психолога щодо формування психологічної готовності дитини до систематичного шкільного навчання має свої особливості. Як фахівцю врахувати їх та бути ефективним у своїй діяльності, читайте в статті «Психологічна готовність дитини до систематичного шкільного навчання: організаційний аспект роботи».
Інтелектуальний та творчий розвиток дитини неможливий без розвитку розуміння. Щоб сприяти удосконаленню процесів розуміння дитини, практичний психолог має вміти діагностувати наявний у неї рівень розуміння. У цьому йому допоможе стаття «Розуміння як індикатор інтелектуального розвитку дитини», в якій подано методики для дослідження особливостей процесу розуміння у дитини «Незнайомий предмет» та «Розуміння вірша».
Взаємини дитини з батьками — це перший досвід її взаємодії з навколишнім світом, від якого залежить процес формування дитини як особистості. Про те, як мінімізувати негативний вплив дисгармонійних сімейних взаємин на розвиток дитини, як запобігти виникненню в дитини страху самотності — у статті «Сімейні взаємини як чинник розвитку дитини».
Проблемі самотності дитини присвячено також статтю «Дитина — самотня: парадокс чи реалії?», у якій розглянуто причини виникнення самотності дитини, її типи та рівні.
Вступ дитини до школи завжди є переломним моментом у її житті. Про що насамперед мають пам’ятати батьки майбутнього першокласника, на що фахівцю бажано звернути їхню увагу під час підготовки дитини до школи — у статті «Готовність дитини до школи: співпраця з батьками», в якій подано матеріали психолого-педагогічного семінару для батьків дітей старшої групи «Формуємо психологічну готовність дитини до школи», а також поради для батьків майбутнього першокласника.
Початок шкільного життя для дитини — серйозний крок, а здебільшого — і стрес. Інколи настільки сильний, що стає причиною виникнення у неї преневротичних станів. Про шляхи подолання цих станів, зняття тривожності дитини читайте в статті «Назад до дитячого садка».
Про те, як ефективно провести захід, об’єднавши різні категорії учасників, — у публікації «Різні категорії учасників заходу: разом чи окремо».
Питання оплати праці практичного психолога за внутрішнім сумісництвом, проблема оцінювання нової технології в конкретному дошкільному навчальному закладі, положення про конкурс «Психологічний супровід становлення вікових новоутворень у дошкільника» — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».
Статті за темою
Усі статті за темоюВідпустка вихователя та інших педагогічних працівників ЗДО
З’ясуємо, скільки триває щорічна основна відпустка вихователя та інших педагогів, що змінилося з прийняттям закону «Про дошкільну освіту» та на які інші види відпусток мають право педагоги ЗДО
80319
Дитсадок для всіх: як ефективно впровадити інклюзію в дошкільному закладі
Дітям з особливими освітніми потребами дошкільного віку гарантоване законом право здобувати освіту в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти. Як комплектують інклюзивні групи та які документи подають батьки - розглядаємо в статті
85169
Відстрочка від мобілізації для педагогів
Педагогічні працівники мають право на відстрочку від мобілізації. У статті йдеться про умови та порядок надання відстрочки від мобілізації вчителям та іншим педагогічним працівникам
29
Як оцінювати учнів 5—9 класів: нові рекомендації
Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів затверджено МОН. Уточнимо функції, види, рівні, критерії та правила оцінювання учнів
4346
Як організувати підвищення кваліфікації педагогів: план, документи, визнання результатів
Опануєте алгоритм планування підвищення кваліфікації, щоб ефективно його застосовувати. Не пропустите жодного кроку та документа, коли працюватимете з педагогами
150427