Психологічна готовність дитини до систематичного шкільного навчання

Коли дитині час іти до школи, перед батькам постає багато запитань. Чи готова дитина до систематичного шкільного навчання? Які чинники впливають на розвиток дошкільника? Як уникнути стресу та допомогти дитині пристосуватися до шкільного життя?

Іноді батьки однобоко розуміють завдання підготовки дитини до навчання в школі — навчити дитину читати, рахувати, писати. Вони забувають про саму дитину, її бажання, здатності, а насамперед, про її сили — фізичні і фізіологічні, психічні і психологічні. Батьківський престиж часто стає більш пріоритетним, аніж здоров’я і благополуччя дитини. Ефективно та адекватно організувати роботу щодо формування психологічної готовності дитини до систематичного шкільного навчання фахівцю допоможуть публікації цього числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Як і будь-яка інша, робота практичного психолога щодо формування психологічної готовності дитини до систематичного шкільного навчання має свої особливості. Як фахівцю врахувати їх та бути ефективним у своїй діяльності, читайте в статті «Психологічна готовність дитини до систематичного шкільного навчання: організаційний аспект роботи».

Інтелектуальний та творчий розвиток дитини неможливий без розвитку розуміння. Щоб сприяти удосконаленню процесів розуміння дитини, практичний психолог має вміти діагностувати наявний у неї рівень розуміння. У цьому йому допоможе стаття «Розуміння як індикатор інтелектуального розвитку дитини», в якій подано методики для дослідження особливостей процесу розуміння у дитини «Незнайомий предмет» та «Розуміння вірша».

Взаємини дитини з батьками — це перший досвід її взаємодії з навколишнім світом, від якого залежить процес формування дитини як особистості. Про те, як мінімізувати негативний вплив дисгармонійних сімейних взаємин на розвиток дитини, як запобігти виникненню в дитини страху самотності — у статті «Сімейні взаємини як чинник розвитку дитини».

Проблемі самотності дитини присвячено також статтю «Дитина — самотня: парадокс чи реалії?», у якій розглянуто причини виникнення самотності дитини, її типи та рівні.

Вступ дитини до школи завжди є переломним моментом у її житті. Про що насамперед мають пам’ятати батьки майбутнього першокласника, на що фахівцю бажано звернути їхню увагу під час підготовки дитини до школи — у статті «Готовність дитини до школи: співпраця з батьками», в якій подано матеріали психолого-педагогічного семінару для батьків дітей старшої групи «Формуємо психологічну готовність дитини до школи», а також поради для батьків майбутнього першокласника.

Початок шкільного життя для дитини — серйозний крок, а здебільшого — і стрес. Інколи настільки сильний, що стає причиною виникнення у неї преневротичних станів. Про шляхи подолання цих станів, зняття тривожності дитини читайте в статті «Назад до дитячого садка».

Про те, як ефективно провести захід, об’єднавши різні категорії учасників, — у публікації «Різні категорії учасників заходу: разом чи окремо».

Питання оплати праці практичного психолога за внутрішнім сумісництвом, проблема оцінювання нової технології в конкретному дошкільному навчальному закладі, положення про конкурс «Психологічний супровід становлення вікових новоутворень у дошкільника» — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32351

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді