Іноді батьки однобоко розуміють завдання підготовки дитини до навчання в школі — навчити дитину читати, рахувати, писати. Вони забувають про саму дитину, її бажання, здатності, а насамперед, про її сили — фізичні і фізіологічні, психічні і психологічні. Батьківський престиж часто стає більш пріоритетним, аніж здоров’я і благополуччя дитини. Ефективно та адекватно організувати роботу щодо формування психологічної готовності дитини до систематичного шкільного навчання фахівцю допоможуть публікації цього числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».
Як і будь-яка інша, робота практичного психолога щодо формування психологічної готовності дитини до систематичного шкільного навчання має свої особливості. Як фахівцю врахувати їх та бути ефективним у своїй діяльності, читайте в статті «Психологічна готовність дитини до систематичного шкільного навчання: організаційний аспект роботи».
Інтелектуальний та творчий розвиток дитини неможливий без розвитку розуміння. Щоб сприяти удосконаленню процесів розуміння дитини, практичний психолог має вміти діагностувати наявний у неї рівень розуміння. У цьому йому допоможе стаття «Розуміння як індикатор інтелектуального розвитку дитини», в якій подано методики для дослідження особливостей процесу розуміння у дитини «Незнайомий предмет» та «Розуміння вірша».
Взаємини дитини з батьками — це перший досвід її взаємодії з навколишнім світом, від якого залежить процес формування дитини як особистості. Про те, як мінімізувати негативний вплив дисгармонійних сімейних взаємин на розвиток дитини, як запобігти виникненню в дитини страху самотності — у статті «Сімейні взаємини як чинник розвитку дитини».
Проблемі самотності дитини присвячено також статтю «Дитина — самотня: парадокс чи реалії?», у якій розглянуто причини виникнення самотності дитини, її типи та рівні.
Вступ дитини до школи завжди є переломним моментом у її житті. Про що насамперед мають пам’ятати батьки майбутнього першокласника, на що фахівцю бажано звернути їхню увагу під час підготовки дитини до школи — у статті «Готовність дитини до школи: співпраця з батьками», в якій подано матеріали психолого-педагогічного семінару для батьків дітей старшої групи «Формуємо психологічну готовність дитини до школи», а також поради для батьків майбутнього першокласника.
Початок шкільного життя для дитини — серйозний крок, а здебільшого — і стрес. Інколи настільки сильний, що стає причиною виникнення у неї преневротичних станів. Про шляхи подолання цих станів, зняття тривожності дитини читайте в статті «Назад до дитячого садка».
Про те, як ефективно провести захід, об’єднавши різні категорії учасників, — у публікації «Різні категорії учасників заходу: разом чи окремо».
Питання оплати праці практичного психолога за внутрішнім сумісництвом, проблема оцінювання нової технології в конкретному дошкільному навчальному закладі, положення про конкурс «Психологічний супровід становлення вікових новоутворень у дошкільника» — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках січневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».
Статті за темою
Усі статті за темоюАдаптація п’ятикласників до навчання у школі
Матеріал статті ви зможете використати:
при підготовці до виступу на батьківських зборах як класний керівник чи психолог;
у консультаціях батьків з питань адаптації учнів 5 класу до навчання в базовій (основній) школі;
для самоосвіти як вчитель.
116885
Більше, ніж бал: оцінюємо навчальні досягнення за групами результатів
Як фіксувати поточне оцінювання, виводити та корегувати семестрову і річну оцінки за вимогами НУШ: розʼяснення від МОН у статті
432
Як оцінювати учнів 5—9 класів за рекомендаціями МОН
Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів МОН затвердило у серпні 2025-го. Уточнюємо функції, види, рівні, критерії та правила оцінювання учнів
4987
Навігатор по інтерактивному навчанню: як технології змінюють освіту для всіх
Наш гід по інтерактивному навчанню: дізнайтеся, чому технології інтерактивного навчання допомагають дітям та дорослим засвоювати знання легше та ефективніше
476
Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни
Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7139