Медіаосвіта допоможе знизити рівень агресії у школярів

Опитування, проведене Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України, виявило, що значна частина школярів є жертвами насильства з боку однолітків. Фахівці проаналізували природу агресії дітей та запропонували шляхи поліпшення ситуації.

Чому діти поводять себе агресивно у школі? Які джерела такої поведінки та що з цим робити? Дослідження, проведені Інститутом соціальної та політичної психології у чотирьох київських школах, виявили, що третина школярів є жертвами насильства з боку однолітків.

Згідно з результатами опитування 34% учнів є жертвами цькування, 43% знущалися над однолітками хоча б раз у житті, а 13 % — виступали організаторами.

Заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Любов Найдьонова відзначає, що така тенденція є характерною для шкіл усієї України.

«Діти мають навчитися жити в суспільстві. Вони експериментують, і водночас вони засвоюють і такі сценарії. Однак питання в тому, як ми ставимося до цих експериментів, що характерні для підліткового віку. Чи ми пускаємо на самоплив, вважаючи, що діти самі розберуться, чи ми керуємо цим процесом? Цим процесом слід керувати! Ця проблема існує, як і у всіх інших країнах, лише трішки більше», — аналізує Любов Найдьонова.

Фахівці переконані, що агресію у підлітків викликає, перш за все, засилля жорсткості на телебаченні. Тому батьки мають відстежувати, які телевізійні програми дивиться їхня дитина та яким фільмам надає перевагу, наголошує психолог і арт-терапевт Олена Вознесенська.

Любов Найдьонова вважає, що нині постала необхідність навчати дітей відсіювати сміття телебачення та інтернету.  Вона прогнозує, що вже за п’ять років до навчальної програми 10-х класів загальноосвітніх шкіл України введуть новий предмет — медіаосвіта, який допоможе знизити рівень агресії у школярів.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Портфоліо вихователя дитячого садка

Портфоліо — це форма презентації педагогом свого педагогічного досвіду. Як створити й оформити портфоліо вихователя закладу дошкільної освіти? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу?
45499

БКДО: Державний стандарт дошкільної освіти

Державний стандарт дошкільної освіти — це Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція), затверджений 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку (6 (7) років), а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти.
91022

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді