Медіаосвіта допоможе знизити рівень агресії у школярів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Опитування, проведене Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України, виявило, що значна частина школярів є жертвами насильства з боку однолітків. Фахівці проаналізували природу агресії дітей та запропонували шляхи поліпшення ситуації.

Чому діти поводять себе агресивно у школі? Які джерела такої поведінки та що з цим робити? Дослідження, проведені Інститутом соціальної та політичної психології у чотирьох київських школах, виявили, що третина школярів є жертвами насильства з боку однолітків.

Згідно з результатами опитування 34% учнів є жертвами цькування, 43% знущалися над однолітками хоча б раз у житті, а 13 % — виступали організаторами.

Заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Любов Найдьонова відзначає, що така тенденція є характерною для шкіл усієї України.

«Діти мають навчитися жити в суспільстві. Вони експериментують, і водночас вони засвоюють і такі сценарії. Однак питання в тому, як ми ставимося до цих експериментів, що характерні для підліткового віку. Чи ми пускаємо на самоплив, вважаючи, що діти самі розберуться, чи ми керуємо цим процесом? Цим процесом слід керувати! Ця проблема існує, як і у всіх інших країнах, лише трішки більше», — аналізує Любов Найдьонова.

Фахівці переконані, що агресію у підлітків викликає, перш за все, засилля жорсткості на телебаченні. Тому батьки мають відстежувати, які телевізійні програми дивиться їхня дитина та яким фільмам надає перевагу, наголошує психолог і арт-терапевт Олена Вознесенська.

Любов Найдьонова вважає, що нині постала необхідність навчати дітей відсіювати сміття телебачення та інтернету.  Вона прогнозує, що вже за п’ять років до навчальної програми 10-х класів загальноосвітніх шкіл України введуть новий предмет — медіаосвіта, який допоможе знизити рівень агресії у школярів.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Портфоліо вихователя: що це, навіщо і як його оформити

Портфоліо вихователя — це спосіб продемонструвати свій підхід до професії, показати себе як фахівця, який постійно розвивається. Як створити й оформити портфоліо вихователя дошкільного закладу? Яким воно має бути і чи є необхідною умовою для атестації чи конкурсу? Про це — у статті.
51485

Комплексне оцінювання розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
56602

Інтерактивні методи навчання для усіх: від дошкільників до педагогів

Чому інтерактивні методи навчання найефективніші та як їх використовувати в роботі з дошкільниками, учнями й педагогами. Принципи, завдання, класифікації, приклади інтерактивних методів навчання
219597

Як вихователю обрати педагогічне кредо

Педагогічне кредо – це ваш професійний дороговказ. Воно формує підхід до роботи, впливає на взаємодію з дітьми та батьками. Але як серед сотень цитат і філософських думок знайти те, що справді відображає вашу місію?
32823

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді