Медіаосвіта допоможе знизити рівень агресії у школярів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Опитування, проведене Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України, виявило, що значна частина школярів є жертвами насильства з боку однолітків. Фахівці проаналізували природу агресії дітей та запропонували шляхи поліпшення ситуації.

Чому діти поводять себе агресивно у школі? Які джерела такої поведінки та що з цим робити? Дослідження, проведені Інститутом соціальної та політичної психології у чотирьох київських школах, виявили, що третина школярів є жертвами насильства з боку однолітків.

Згідно з результатами опитування 34% учнів є жертвами цькування, 43% знущалися над однолітками хоча б раз у житті, а 13 % — виступали організаторами.

Заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології НАПН України Любов Найдьонова відзначає, що така тенденція є характерною для шкіл усієї України.

«Діти мають навчитися жити в суспільстві. Вони експериментують, і водночас вони засвоюють і такі сценарії. Однак питання в тому, як ми ставимося до цих експериментів, що характерні для підліткового віку. Чи ми пускаємо на самоплив, вважаючи, що діти самі розберуться, чи ми керуємо цим процесом? Цим процесом слід керувати! Ця проблема існує, як і у всіх інших країнах, лише трішки більше», — аналізує Любов Найдьонова.

Фахівці переконані, що агресію у підлітків викликає, перш за все, засилля жорсткості на телебаченні. Тому батьки мають відстежувати, які телевізійні програми дивиться їхня дитина та яким фільмам надає перевагу, наголошує психолог і арт-терапевт Олена Вознесенська.

Любов Найдьонова вважає, що нині постала необхідність навчати дітей відсіювати сміття телебачення та інтернету.  Вона прогнозує, що вже за п’ять років до навчальної програми 10-х класів загальноосвітніх шкіл України введуть новий предмет — медіаосвіта, який допоможе знизити рівень агресії у школярів.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11537

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275527

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22097

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264542

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді