Оберігаємо дітей від проблем дорослих

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

За складних суспільних обставин відбувається акумулювання внутрішніх ресурсів людини та створення нових. Це стосується також практичних психологів та їхньої професійної діяльності. Наразі новим потужним ресурсом для фахівців є потреба у грунтовних знаннях щодо надання допомоги клієнтам, які пережили кризові ситуації.

У грудневому, останньому числі журналу «Практичний психолог: Школа» 2014 року, опубліковано статті, що висвітлюють нагальні питання, зокрема допомоги дорослим і дітям, які пережили трагічні події.

Повернення до звичного життя після пережитої психологічної травми є непростим випробуванням для людини будь-якого віку. Контролювати вплив свого психічного стану на близьких людей доволі складно. Ця проблема особливо актуальна для сімей , у яких є діти, адже вони чутливі до переживань батьків. Про те, як сім’я може стати ресурсом для подолання посттравматичного стану, читайте у публікації «Як уберегти дитину від впливу посттравматичного стану дорослих».

Якщо психологічного травмування зазнала дитина, слід продіагностувати її емоційну сферу. Це дасть змогу визначити рівень змін, які відбулися внаслідок переживання нею кризового стану. У матеріалі «Дослідження емоційної сфери дитини як засіб визначення рівня посттравматичного стресового розладу» розглянуто відповідні діагностичні методи.

Наслідком посттравматичного стресового розладу в підлітка можуть бути девіантні поведінкові прояви. Запобігти цьому покликані просвітницько-профілактичні заняття, організовані практичним психологом загальноосвітнього навчального закладу. Як підвищити рівень ефективності цієї діяльності та активізувати підлітків, дізнаєтеся зі статті «Self-made man, або Доля кожного в його руках».

Часто підлітки самі звертаються до практичного психолога загальноосвітнього навчального закладу, щоб обговорити свої проблеми. Їх цікавить думка фахівця як неупередженого дорослого. У публікації «Як знайти спільну мову з підлітком» ідеться про те, як дорослому налагодити контакт із дитиною підліткового віку та викликати її прихильність. Також подано рекомендації для батьків щодо спілкування з підлітком. 

Мотивація учнів молодшого шкільного віку до навчання, повернення педагога до професійної діяльності після травмуючої події, «магічні слова» батьків для спілкування з дитиною, міфи та реалії психотерапії, запобігання нападам мігрені, правила ведення журналу щоденного обліку роботи, реалізація практичним психологом професійної вимоги щодо фахового вдосконалення за межами загальноосвітнього навчального закладу — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках грудневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
2269

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
102

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді