Оберігаємо дітей від проблем дорослих

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

За складних суспільних обставин відбувається акумулювання внутрішніх ресурсів людини та створення нових. Це стосується також практичних психологів та їхньої професійної діяльності. Наразі новим потужним ресурсом для фахівців є потреба у грунтовних знаннях щодо надання допомоги клієнтам, які пережили кризові ситуації.

У грудневому, останньому числі журналу «Практичний психолог: Школа» 2014 року, опубліковано статті, що висвітлюють нагальні питання, зокрема допомоги дорослим і дітям, які пережили трагічні події.

Повернення до звичного життя після пережитої психологічної травми є непростим випробуванням для людини будь-якого віку. Контролювати вплив свого психічного стану на близьких людей доволі складно. Ця проблема особливо актуальна для сімей , у яких є діти, адже вони чутливі до переживань батьків. Про те, як сім’я може стати ресурсом для подолання посттравматичного стану, читайте у публікації «Як уберегти дитину від впливу посттравматичного стану дорослих».

Якщо психологічного травмування зазнала дитина, слід продіагностувати її емоційну сферу. Це дасть змогу визначити рівень змін, які відбулися внаслідок переживання нею кризового стану. У матеріалі «Дослідження емоційної сфери дитини як засіб визначення рівня посттравматичного стресового розладу» розглянуто відповідні діагностичні методи.

Наслідком посттравматичного стресового розладу в підлітка можуть бути девіантні поведінкові прояви. Запобігти цьому покликані просвітницько-профілактичні заняття, організовані практичним психологом загальноосвітнього навчального закладу. Як підвищити рівень ефективності цієї діяльності та активізувати підлітків, дізнаєтеся зі статті «Self-made man, або Доля кожного в його руках».

Часто підлітки самі звертаються до практичного психолога загальноосвітнього навчального закладу, щоб обговорити свої проблеми. Їх цікавить думка фахівця як неупередженого дорослого. У публікації «Як знайти спільну мову з підлітком» ідеться про те, як дорослому налагодити контакт із дитиною підліткового віку та викликати її прихильність. Також подано рекомендації для батьків щодо спілкування з підлітком. 

Мотивація учнів молодшого шкільного віку до навчання, повернення педагога до професійної діяльності після травмуючої події, «магічні слова» батьків для спілкування з дитиною, міфи та реалії психотерапії, запобігання нападам мігрені, правила ведення журналу щоденного обліку роботи, реалізація практичним психологом професійної вимоги щодо фахового вдосконалення за межами загальноосвітнього навчального закладу — усе це та багато іншої корисної інформації читайте на сторінках грудневого числа журналу «Практичний психолог: Школа».

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
273989

Тиждень фінансової грамотності в дитячому садку

Цікаві активності економічної спрямованості допоможуть дитині осягнути основи фінансових відносин. Використайте ігри, цікаві завдання та інші активності, щоб залучити дітей до доступного практичного досвіду поводження з грошима та виконання соціально-економічних ролей
2169

Батьківські збори в 1 класі: як допомогти дитині адаптуватися

Роз’ясніть, як батьки можуть підтримати дитину в адаптаційний період. Ознайомте їх із фізіологічними й психологічними особливостями адаптації дитини до школи. Запропонуйте виконати практичні вправи. Налагодьте партнерські відносини з батьками
19587

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді