Єдині стандарти та контроль: що змінить утворення Центрального інклюзивно-ресурсного центру

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН винесло на громадське обговорення створення Центрального інклюзивно-ресурсного центру

Проєкт нового Центру для координації інклюзивної освіти

Міністерство освіти і науки України оприлюднило для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів щодо утворення державної установи «Центральний інклюзивно-ресурсний центр». Документ має на меті сформувати єдину систему управління, методичний супровід та ефективний моніторинг якості інклюзивного навчання.

📈 Стратегія розвитку закладу освіти: із чого почати

Проєктом постанови пропонується створити ЦІРЦ у структурі МОН та протягом трьох місяців затвердити його статут, структуру та забезпечити матеріально-технічні й кадрові умови для роботи.

Також передбачається внесення змін до чинних положень про інклюзивно-ресурсні центри та ресурсні центри підтримки інклюзивної освіти. Зокрема, документ пропонує:

  • визначити ЦІРЦ як установу, що координуватиме та забезпечуватиме діяльність усіх ІРЦ;
  • закріпити за ним функції розроблення єдиних підходів до якості послуг, організації підвищення кваліфікації та супервізії фахівців, методичної й експертної підтримки, включно з розглядом складних випадків оцінки;
  • встановити підзвітність ІРЦ та центрів підтримки інклюзивної освіти новоствореному ЦІРЦ.

Пропозиції та зауваження до проєкту акта можна надсилати до 26 грудня 2025 року на електронну адресу [email protected]. Підсумки обговорення МОН оприлюднить на своєму сайті не пізніше ніж через два тижні після ухвалення відповідних рішень.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Від рутини до творчості: як використовувати штучний інтелект в методичній роботі

Скористайтеся можливостями штучного інтелекту, щоб урізноманітнити методичну роботу з педагогами. Підкажемо, які нейромережі стануть у пригоді під час професійної діяльності
2741

Персоналізація за 5 хвилин: як штучний інтелект допомагає створювати унікальні завдання та тести для учнів

Інтернет-ресурси, зокрема нейромережі, стрімко набирають популярності. Ознайомтеся з основними відомостями про нейромережі та штучний інтелект в освітньому процесі. Скористайтеся досвідом, як створювати за їх допомогою навчальний контент і розвивати в учнів критичне мислення
1698

Базовий компонент дошкільної освіти як держстандарт

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) затверджено 12 січня 2021 року наказом МОН №33. Він визначає вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів освіти дитини дошкільного віку, а також умови, за яких ці результати можуть бути досягнуті відповідно до міжнародних стандартів якості освіти
107408

Неповторний сценарій: як зберегти унікальність кожної дитячої події

Музкерівник як режисер: секрети створення атмосферних свят. Які компоненти сценарію є традиційними, як правильно обрати репертуар для дошкільнят та персонажів свята, а також організувати підготовку до свята без стресу
4107

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді