Освіта під час війни: більшість шкіл України визнають значні освітні втрати

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Освітні втрати серед дітей — наслідок війни, які потрібно долати вже сьогодні, — Лісовий

Як війна вплинула на навчання дітей

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: вересень 2025
   Скачати  

             

Обстріли, повітряні тривоги та стрес неминуче призвели до освітніх втрат серед українських дітей. Про це заявив міністр освіти і науки Оксен Лісовий під час презентації проєкту savED «Освітнє відновлення для України».

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

«Якщо дитина не опанує базові знання з читання, математики чи природничих дисциплін, вона не зможе ефективно навчатися далі. Якщо не подолаємо освітні втрати сьогодні — завтра зіткнемося з дефіцитом кадрів у всіх галузях», — зазначив міністр освіти.

За словами очільника відомства, МОН розширює доступ до офлайн-навчання: нині очно навчаються понад 2,29 млн учнів, ще 681 тис. — у змішаному форматі, що на 11,7% більше, ніж торік.

Проєкт savED, реалізований за підтримки ЄС, охопив понад 5,6 тис. дітей, передбачає безоплатні вебінари для вчителів та створення цифрових методичних посібників з ключових предметів.

Під час заходу фонд savED також презентував результати дослідження «Війна, освіта та соціальний капітал», проведеного за підтримки МФ «Відродження» та USAID.

Опитування понад 120 шкіл показало, що 46% підлітків вірять у майбутнє України, а 52% хочуть залишитися жити в ній. Дослідники підкреслюють, що задоволення навчанням і позакласна активність напряму впливають на відчуття належності до громади.

«Школа — це не лише місце для уроків. Відчуття приналежності до неї формує соціальний капітал і стійкість громад», — наголосила співзасновниця savED Ганна Новосад.

Фонд підтримує понад 100 освітніх центрів «Вулики», які забезпечують дітям навчання та соціалізацію, зокрема у прифронтових громадах.

Окрім того, згідно з дослідженням, 33% підлітків відчувають тривожність (у 2023 році — 37%), а потребу в психологічній допомозі мають 21%.

Водночас 82% шкільних адміністрацій визнають освітні втрати, і лише 29% фіксують покращення успішності.

«Подолання освітніх втрат — це спільна робота держави, партнерів і вчителів. Від цього залежить, якими будуть фахівці, що відбудовуватимуть Україну після перемоги», — підсумував Оксен Лісовий.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81548

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
2382

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
75171

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
7882

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді