Освіта під час війни: більшість шкіл України визнають значні освітні втрати

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Освітні втрати серед дітей — наслідок війни, які потрібно долати вже сьогодні, — Лісовий

Як війна вплинула на навчання дітей

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Обстріли, повітряні тривоги та стрес неминуче призвели до освітніх втрат серед українських дітей. Про це заявив міністр освіти і науки Оксен Лісовий під час презентації проєкту savED «Освітнє відновлення для України».

🧭 ОСВІТНІЙ НАВІГАТОР НА 2025/2026 н.р.

«Якщо дитина не опанує базові знання з читання, математики чи природничих дисциплін, вона не зможе ефективно навчатися далі. Якщо не подолаємо освітні втрати сьогодні — завтра зіткнемося з дефіцитом кадрів у всіх галузях», — зазначив міністр освіти.

За словами очільника відомства, МОН розширює доступ до офлайн-навчання: нині очно навчаються понад 2,29 млн учнів, ще 681 тис. — у змішаному форматі, що на 11,7% більше, ніж торік.

Проєкт savED, реалізований за підтримки ЄС, охопив понад 5,6 тис. дітей, передбачає безоплатні вебінари для вчителів та створення цифрових методичних посібників з ключових предметів.

Під час заходу фонд savED також презентував результати дослідження «Війна, освіта та соціальний капітал», проведеного за підтримки МФ «Відродження» та USAID.

Опитування понад 120 шкіл показало, що 46% підлітків вірять у майбутнє України, а 52% хочуть залишитися жити в ній. Дослідники підкреслюють, що задоволення навчанням і позакласна активність напряму впливають на відчуття належності до громади.

«Школа — це не лише місце для уроків. Відчуття приналежності до неї формує соціальний капітал і стійкість громад», — наголосила співзасновниця savED Ганна Новосад.

Фонд підтримує понад 100 освітніх центрів «Вулики», які забезпечують дітям навчання та соціалізацію, зокрема у прифронтових громадах.

Окрім того, згідно з дослідженням, 33% підлітків відчувають тривожність (у 2023 році — 37%), а потребу в психологічній допомозі мають 21%.

Водночас 82% шкільних адміністрацій визнають освітні втрати, і лише 29% фіксують покращення успішності.

«Подолання освітніх втрат — це спільна робота держави, партнерів і вчителів. Від цього залежить, якими будуть фахівці, що відбудовуватимуть Україну після перемоги», — підсумував Оксен Лісовий.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282513

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
79

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110460

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді