Як учителю впровадити авторську програму

Автор
Засновниця проєкту безкоштовної онлайн консультації вчителів Pro.Школу
Інколи вчитель відчуває, що може дати учням більше і хоче доповнити освітній процес своїм досвідом та знаннями так, аби діти були в захваті, – саме тут на допомогу прийде авторська навчальна програма

Затверджуємо програму: підводні камені

Для вчителів, які відчувають, що їм є чим доповнити уроки та взагалі всю програму, є хороша новина. Адже віднедавна можна впровадити свою авторську програму. Та чи легко це зробити? Проєкт безкоштовної консультації вчителів Прошколу проаналізував можливості, які відкриваються перед педагогами з впровадженням авторської програми в освітній процес.

З’ясувалося, що створити програму досить складне завдання, адже потрібно врахувати багато нюансів. Однак, це великий крок уперед до освіти майбутнього. Адже насамперед, це дозволяє учителю скоригувати навчання відповідно до особливостей учнів та, власне, їхніх потреб. Часто авторські програми використовують не лише для проведення окремих предметів, а й для гурткових робіт, факультативів чи курсів. Таким чином, автор може передати свій досвід як учням, так і іншим педагогам, які зможуть теж використовувати нову програму.

Правила оформлення програми

Що потрібно педагогу, щоб створити свою програму

Нічого нового, головними вимогами, які стоять перед педагогами, є точність, лаконізм викладу та зв’язок з реальним освітнім процесом. Тобто, програма має:

  • Поєднуватися з іншими навчальними предметами
  • Враховувати вікові особливості учнів
  • Доповнювати наявні методики та програми
  • І звісно, враховувати вимоги Державного стандарту

1. Для початку педагог має вирішити, яка ж ціль розробки програми. Чи є схожі авторські програми і чиє доцільність розробки нової. Якщо з доцільністю все в порядку і необхідність створення нової програми виправдана – тоді можна приступати до роботи.

2. Варто зібрати необхідний матеріал та впорядкувати отриману інформацію.

3. Розробити проєкт програми та опісля – дати її на рецензування педагогам та іншим науковцям.

4. Уже після готових рецензій, педагог має подати програму на розгляд педагогічної ради.

5. З урахуванням усіх рекомендацій та зауважень можна приступати до оформлення програми та відправити її для отримання грифу.

Вимоги державного стандарту

Саме Державний стандарт є базою для створення як типових, так і інших освітніх програм. Авторські програми, які розробляються на основі типових, не потрібно окремо затверджувати в Державній службі якості освіти.

У авторській програмі прописуються:

  • Очікувані результати
  • підходи до предмета
  • проблеми, на які спрямований фокус навчального процесу
  • одним із важливих елементів є опис оцінювання навчальних досягнень учнів.

На що звернути увагу при затвердженні програми

Авторські програми, в основному, містять виклад практичного досвіду педагогів, їх суб’єктивного погляду на вивчення окремого предмета.

Тому, важливо пам’ятати, що авторська навчальна програма не має бути відірваною від усього освітнього процесу, а лише доповнювати його.

Не варто нехтувати зауваженнями та рекомендаціями інших педагогів та науковців, адже це дасть можливість доповнити та удосконалити програму. Крім того, рецензування є обов’язковою вимогою для затвердження авторської програми педагогічною радою. Якщо ж у вас виникнуть будь-які питання, пишіть у безкоштовну консультацію вчителів Прошколу proshkolu.com.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді