Опис системи роботи вчителя (з прикладом)

Навіщо складають опис системи роботи вчителя, як він виглядає, і чи обов’язковий цей документ?

Чи обов’язковий опис системи роботи вчителя

Опис системи роботи вчителя — документ не обов’язковий, оскільки не передбачений Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників. Та члени атестаційної комісії з власної ініціативи складають такі описи, щоб, приміром:

Варто зауважити, що, з огляду на новий Закон про освіту, опис системи роботи педагогічного працівника може стати складовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Як складають картку вивчення діяльності педагогічного працівника

▶ ВЕБІНАР: Емоційний інтелект педагога: як будувати відносини

Система роботи вчителя історії
НВК «ЗЗСО І ступеня — гімназія»

______________
(прізвище, ім’я, по батькові)

Згідно з планом роботи атестаційної комісії _____ НВК «ЗОШ І ступеня — гімназія» протягом листопада—березня 2016/2017 навчального року вивчено систему роботи вчителя історії _ПІБ_ у межах позачергової атестації на здобуття кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії».

Вивчення системи роботи проводилося за такими напрямами:

  1. вивчення відповідності календарно-тематичного планування вчителя нормам і вимогами навчальних програм та офіційних документів;
  2. вивчення стану викладання історії вчителем у 7-х, 8-х, 9-х, 11-Б класах шляхом відвідування уроків;
  3. вивчення стану навченості учнів у класах, де викладає вчитель, та їх динаміки шляхом проведення контрольних зрізів з історії України;
  4. вивчення результативності роботи вчителя шляхом аналізу методичної діяльності, підготовки обдарованих учнів до олімпіад, конкурсів, МАН тощо;
  5. вивчення стану позакласної та виховної роботи вчителя.

_ПІБ_ працює вчителем історії _____ НВК «ЗОШ І ступеня — гімназія» 7 років, педагогічний стаж — 17 років. Має повну вищу освіту за спеціальністю «Вчитель історії», попередня атестація відбулася у 2015 році, за результатами якої присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії». У 2016/2017 навчальному році _ПІБ_ подала заяву на проведення позачергової атестації щодо присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії».

_ПІБ_ на високому рівні володіє програмовим матеріалом з історії України та всесвітньої історії, загальнопедагогічними та методичними вміннями й навичками. Сповна використовує новітні педагогічні технології, зокрема інтерактивні технології та ІКТ. Вільно використовує всі можливості підручника, візуальних джерел, карти й атласу в роботі з учнями на уроках. Невід’ємними у педагогічній діяльності майстерності вчителя є високий професіоналізм, вміння доступно та якісно донести до учнів будь-яку історичну інформацію, постійний творчий пошук та самоосвіта. Саме тому освітній процес на уроках історії організований на високому методичному рівні.

_ПІБ_ у повній мірі володіє вміннями та навичками складання календарно-тематичного планування з історії України та всесвітньої історії у 7-х, 8-х, 9-х, 11-Б класах. Календарно-тематичне планування вчителя відповідає вимогам навчальних програм з історії. Кількість обов’язкових видів робіт — практичних, контрольних та ін. — відповідає вимогам програми та офіційних документів МОН України на 2016/2017 навчальний рік. Синхронізовано відбувається вивчення історії України і всесвітньої історії, передбачено години на узагальнювальне повторення вивченого матеріалу в 11-Б класі як підготовка до ЗНО. Щоправда, були зауваження щодо розподілу навчальних годин на вивчення окремих тем в 11-Б класі, та їх усунуто в робочому порядку.

Відвідування уроків історії показали, що вчитель сумлінно та старанно готується до них, має власні напрацювання практично у всіх класах та активно використовує новітні педагогічні технології. Скоординовано навчальний процес у кожному класі, гнучко розподілено навчальний матеріал, дібрано оптимальні форми й методи навчання. Зокрема, у 7–8-х класах учитель часто організовує роботу учнів з допомогою гри чи інтерактивних вправ, найбільш важливу роль при цьому приділяє роботі з історичними та візуальними джерелами, роботі з картою і підручником. Приміром, при вивченні теми «Розквіт Київської Русі. Володимир Великий» учитель проводить гру «Вгадай князя» та інтерактивну вправу «Дерево пізнання», опрацьовуючи проблемні питання. Таке поєднання різним форм і методів роботи дає свій позитивний ефект — практично всі учні класу в тій чи тій мірі можуть дати відповідь на поставлене запитання.

У 8-му класі при вивченні тем з доби Козацької України та Руїни вчитель активно застосовує метод складання історичних портретів гетьманів, поєднуючи його з парно-груповою роботою. Важливим при цьому є пророблена в різних варіантах (ігровій, мультимедійній, інтерактивній) робота з письмовими та візуальними джерелами інформації, акцентована словникова робота та робота з датами. Вчитель активно застосовує відеоматеріали про відомі події чи гетьманів, поєднуючи їх з інтерактивними вправами та роботою в малих групах. Наприклад, при вивченні теми «Українське козацтво у першій половині ХVII століття. Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний» учитель застосовує відеоматеріали і на етапі мотивації (відеофільм про переможців Хотинської війни), і на етапі вивчення нового матеріалу (відеофрагмент фільму про гетьмана Сагайдачного, поєднаний з коментуванням вчителя та інтерактивною вправою «Історична дуель»). Також учитель, починаючи з 8 класу, привчає учнів до створення власного конспекту, занотовування у робочому зошиті ключових моментів теми.

У 9-х класах учитель вводить до структури уроку більше творчих, дослідницьких завдань, варіює інтерактивні вправи з самостійною роботою, застосовує постійну диференціацію завдань як для домашньої роботи, так і під час уроку. Так, при вивченні теми «Економіка України в другій половині ХІХ ст.» вчитель, застосовуючи інтерактивний метод «Чиста дошка», проводить міні-дослідження наслідків аграрної реформи для економіки Західної України в середині ХІХ століття, а результати цих міні-досліджень учні презентують шляхом методу «Інтерв'ю». Знову ж таки наявне оптимальне поєднання інтерактивних, дослідницьких та активних методів навчання дає свій ефект: учні легко опановують основні напрямки та сутність розвитку економіки Західної України після аграрної реформи 1848–1849 років.

У профільному 11-Б класі _ПІБ_ сповна реалізує свій методичний фаховий потенціал. Уроки в 11-му класі надзвичайно насичені, динамічні, з використанням арсеналу як репродуктивних та активних, так і інтерактивних, мультимедійних, дослідницьких технологій, методів і форм навчання. Вчитель, зважаючи на високу підготовку учнів класу, застосовує складні та наукоємні форми роботи, зокрема дискусії, «мозковий штурм», дослідження, складання опорних схем-таблиць.

Найбільшого ефекту вчитель досягає за поєднання інтерактивних і мультимедійних форм навчання. Так, при вивченні теми «Україна в умовах перебудови» після перегляду відеофільму про антиалкогольну кампанію учні працюють за методом «мозкового штурму», а закріплення матеріалу відбувається у формі тестування в парах та методу «навчаючи вчуся». При вивченні теми «Перехід до політичного етапу національного руху» учні за методом «незакінчене речення» актуалізують уже отримані раніше знання, у роботі з відеопрезентацією вивчають новий матеріал, а шляхом «мозкового штурму» — дають відповіді на проблемні питання уроку.

_ПІБ_ на уроках активно застосовує інноваційні технології, методи та прийоми навчання, оптимально їх поєднує на різних етапах уроку, включає в освітній процес усі сучасні напрацювання й методики, зокрема інтерактивні вправи. Тому уроки _ПІБ_ відбуваються активно, насичено, мають власний почерк. Учитель володіє високою культурою спілкування з учнями, психологічними прийомами створення позитивного настрою, мотивації до вивчення навчального предмету.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді