Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти, затв. наказом МОН від 06.12.2010 № 1205:
- поширюються на всі типи закладів загальної середньої освіти, зокрема й на опорні школи та їх філії, крім шкіл-інтернатів усіх типів, спеціальних, санаторних шкіл, шкіл соціальної реабілітації та вечірніх (змінних) шкіл
- визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць).
Штатний розпис: як не помилитися
Заклади загальної середньої освіти формують штати з урахуванням таких показників, як:
- контингент учнів
- кількість класів
- режим роботи
- площі та санітарний стан приміщень, будівель і споруд.
- Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти (зі змінами, чинними від 27.03.2018)
Зміни Типових штатних нормативів
У 2018 році до Типових штатних нормативів було внесено три зміни, які все ще діють станом на 2020 р. — наказами МОН:
| ► для впорядкування штатів і штатних нормативів опорних закладів та їх філій |
| ► для унормування чисельності практичних психологів і соціальних педагогів |
| ► у зв’язку з організацією інклюзивного навчання у ЗЗСО У заголовку Типових штатних нормативів і в тексті слова «загальноосвітніх навчальних закладів» замінено словами «закладів загальної середньої освіти» |
При визначенні кількості штатних одиниць керуються пунктами 1–5 Типових штатних нормативів і Таблицею до них. Таблиця має три графи:
- найменування посади
- нормативна чисельність (максимальна)
- умови введення.
Норми Типових штатних нормативів
У Типових штатних нормативах не встановлено норм визначення кількості штатних одиниць посади вчителя.
Кількість посад учителів визначають:
- на основі кількості годин за навчальними планами, розробленими на основі Типової освітньої програми
- ураховуючи:
- інваріантну та варіативну складові
- поділ класів на групи під час вивчення окремих предметів
- кількість годин, передбачених для індивідуального та групового навчання учнів
- інші вимоги законодавства щодо організації освітнього процесу з урахуванням норми на ставку 18 навчальних год/тиждень.
Під час встановлення штатного розпису школи не враховують кількість учнів 6-річного віку, навчання яких організоване в закладі дошкільної освіти.
Для опорної школи та її філій складають єдиний штатний розпис, враховуючи також кількість учнів (класів тощо) філій.
Штати шкіл зі спеціальними та інклюзивними класами
У школах, де навчання дітей з особливими освітніми потребами організоване у спеціальних класах, для забезпечення освітнього процесу та корекційно-розвиткових занять, визначених робочим навчальним планом, вводять посади:
- вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога)
- інших спеціалістів із відповідною підготовкою.
У школах, де навчання дітей з особливими освітніми потребами організоване в інклюзивних класах, для проведення корекційно-розвиткових занять, що визначені індивідуальною програмою розвитку, посади вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога) вводять за наявності навантаження не менше ніж 9 навчальних год/тиждень, на основі норми на ставку 18 навчальних год/тиждень.
Штатні нормативи
Позицію «Вихователь» замінено позиціями такого змісту:
Найменування посади | Нормативна чисельність (максимальна) | Умови введення |
Вихователь | У школах, що мають групи продовженого дня, вводять посаду вихователя для роботи групи продовженого дня залежно від загальної кількості годин роботи груп, на основі норми на ставку 30 год/тиждень | |
0,5 | Вводять додатково за наявності у школі організованого підвезення учнів шкільним автобусом для супроводу дітей (незалежно від кількості шкіл, що обслуговує автобус) | |
Асистент вчителя | 1 | Вводять у школах, де запроваджене інклюзивне навчання, для роботи з учнями з особливими освітніми потребами з розрахунку 1 ставка на клас, у якому навчаються такі діти |
Зауважте!
Кількість штатних одиниць посади «асистент вчителя» становить - 1 шт. од. До березня 2018 р. цей показник був - 0,5 шт.од.