Типові штатні нормативи ЗЗСО

Типові штатні нормативи у загальноосвітніх навчальних закладах. Що слід врахувати під час складання штатного розпису

Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти, затв. наказом МОН від 06.12.2010 № 1205:

  • поширюються на всі типи закладів загальної середньої освіти, зокрема й на опорні школи та їх філії, крім шкіл-інтернатів усіх типів, спеціальних, санаторних шкіл, шкіл соціальної реабілітації та вечірніх (змінних) шкіл
  • визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць).

Штатний розпис: як не помилитися

Заклади загальної середньої освіти формують штати з урахуванням таких показників, як:

  • контингент учнів
  • кількість класів
  • режим роботи
  • площі та санітарний стан приміщень, будівель і споруд.

Зміни Типових штатних нормативів

У 2018 році до Типових штатних нормативів було внесено три зміни, які все ще діють станом на 2020 р. — наказами МОН:

  • 19.09.2016 № 1120

► для впорядкування штатів і штатних нормативів опорних закладів та їх філій

  • 03.07.2017 № 948

► для унормування чисельності практичних психологів і соціальних педагогів

  • 01.02.2018 № 90

► у зв’язку з організацією інклюзивного навчання у ЗЗСО

У заголовку Типових штатних нормативів і в тексті слова «загальноосвітніх навчальних закладів» замінено словами «закладів загальної середньої освіти»

При визначенні кількості штатних одиниць керуються пунктами 1–5 Типових штатних нормативів і Таблицею до них. Таблиця має три графи:

  • найменування посади
  • нормативна чисельність (максимальна)
  • умови введення.

Норми Типових штатних нормативів

У Типових штатних нормативах не встановлено норм визначення кількості штатних одиниць посади вчителя.

Кількість посад учителів визначають:

Під час встановлення штатного розпису школи не враховують кількість учнів 6-річного віку, навчання яких організоване в закладі дошкільної освіти.

Для опорної школи та її філій складають єдиний штатний розпис, враховуючи також кількість учнів (класів тощо) філій.

Штати шкіл зі спеціальними та інклюзивними класами

У школах, де навчання дітей з особливими освітніми потребами організоване у спеціальних класах, для забезпечення освітнього процесу та корекційно-розвиткових занять, визначених робочим навчальним планом, вводять посади:

  • вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога)
  • інших спеціалістів із відповідною підготовкою.

У школах, де навчання дітей з особливими освітніми потребами організоване в інклюзивних класах, для проведення корекційно-розвиткових занять, що визначені індивідуальною програмою розвитку, посади вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога) вводять за наявності навантаження не менше ніж 9 навчальних год/тиждень, на основі норми на ставку 18 навчальних год/тиждень.

Штатні нормативи

Позицію «Вихователь» замінено позиціями такого змісту:

Найменування посади

Нормативна чисельність (максимальна)

Умови введення

Вихователь

У школах, що мають групи продовженого дня, вводять посаду вихователя для роботи групи продовженого дня залежно від загальної кількості годин роботи груп, на основі норми на ставку 30 год/тиждень

0,5
(на один автобус)

Вводять додатково за наявності у школі організованого підвезення учнів шкільним автобусом для супроводу дітей (незалежно від кількості шкіл, що обслуговує автобус)

Асистент вчителя

1

Вводять у школах, де запроваджене інклюзивне навчання, для роботи з учнями з особливими освітніми потребами з розрахунку 1 ставка на клас, у якому навчаються такі діти

Зауважте!

Кількість штатних одиниць посади «асистент вчителя» становить - 1 шт. од. До березня 2018 р. цей показник був - 0,5 шт.од.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді