Річний план роботи школи — управлінський документ тактичного значення, інструмент реалізації стратегії закладу освіти, підпорядкований її основній меті.
Можна виокремити три групи причин, що негативно впливають на якість плану.
Підготуйтеся до нового навчального року: документація
Поганий план–1
Перший чинник поганого планування — низький рівень знань керівника процесу планування.
Група причин така:
- недостатня аналітична основа плану (наприклад, аналіз підмінено переліком проведених заходів або статистичними даними)
- немає зв’язку між аналізом і пріоритетними завданнями на рік, між завданнями та заходами, наміченими для виконання
- зміст заходів не відповідає темі річного завдання
- план перевантажений заходами
- модель (форма) плану неконкретна, незрозуміла
- заплановано «нереальні» справи, не враховано ресурси та можливості ЗЗСО
- заходи за строками виконання розподілені нерівномірно
- неконкретно встановлені терміни — з поняттям «постійно»
- неправильно розподілені заходи між виконавцями (навчіться делегувати завдання).
Хто розробляє індивідуальну програму розвитку, на основі якої інформації та які частини він має містити?
Поганий план–2
Другий чинник, що визначає діапазон на «відмінно» чи «незадовільно» складено річний план — це якість управлінської діяльності керівника закладу.
Тут такі причини:
- неорганізована на потрібному рівні робота служб закладу (чи однієї з них) для виконання завдань плану (наприклад, низький рівень роботи з батьками, невідповідність матеріально-технічної бази або предметно-просторового розвивального середовища сучасним вимогам)
- малоефективні форми методичної роботи
- позапланові справи
- плинність кадрів (побудуйте вдалу кадрову політику закладу)
- немає системи внутрішнього забезпечення якості освіти, а отже, й дієвої системи контролю та самоконтролю, недоцільність його розподілу
- безсистемність у роботі з інформацією
- недисциплінованість, пасивність у роботі деяких педагогів, інших членів колективу.
Поганий план–3
Але є ще й причини, що не залежать від керівника. Це такі:
- хвороби працівників
- тривалі вакансії педпрацівників тощо
- неунормованість визначеного питання діяльності закладу освіти нормативно-правовими документами чи відсутність навчально-методичних рекомендацій
- недостатня допомога з боку органів управління освіти тощо.