Річний план роботи школи — управлінський документ тактичного значення, інструмент реалізації стратегії закладу освіти, підпорядкований її основній меті.
Можна виокремити три групи причин, що негативно впливають на якість плану.
Підготуйтеся до нового навчального року: документація
Поганий план–1
Перший чинник поганого планування — низький рівень знань керівника процесу планування.
Група причин така:
- недостатня аналітична основа плану (наприклад, аналіз підмінено переліком проведених заходів або статистичними даними)
- немає зв’язку між аналізом і пріоритетними завданнями на рік, між завданнями та заходами, наміченими для виконання
- зміст заходів не відповідає темі річного завдання
- план перевантажений заходами
- модель (форма) плану неконкретна, незрозуміла
- заплановано «нереальні» справи, не враховано ресурси та можливості ЗЗСО
- заходи за строками виконання розподілені нерівномірно
- неконкретно встановлені терміни — з поняттям «постійно»
- неправильно розподілені заходи між виконавцями (навчіться делегувати завдання).
![Хочете поганий план роботи школи? Хочете поганий план роботи школи?](/webpcache/images/cover/branding/about/puzo.jpg.webp)
Хто розробляє індивідуальну програму розвитку, на основі якої інформації та які частини він має містити?
Поганий план–2
Другий чинник, що визначає діапазон на «відмінно» чи «незадовільно» складено річний план — це якість управлінської діяльності керівника закладу.
Тут такі причини:
- неорганізована на потрібному рівні робота служб закладу (чи однієї з них) для виконання завдань плану (наприклад, низький рівень роботи з батьками, невідповідність матеріально-технічної бази або предметно-просторового розвивального середовища сучасним вимогам)
- малоефективні форми методичної роботи
- позапланові справи
- плинність кадрів (побудуйте вдалу кадрову політику закладу)
- немає системи внутрішнього забезпечення якості освіти, а отже, й дієвої системи контролю та самоконтролю, недоцільність його розподілу
- безсистемність у роботі з інформацією
- недисциплінованість, пасивність у роботі деяких педагогів, інших членів колективу.
Поганий план–3
Але є ще й причини, що не залежать від керівника. Це такі:
- хвороби працівників
- тривалі вакансії педпрацівників тощо
- неунормованість визначеного питання діяльності закладу освіти нормативно-правовими документами чи відсутність навчально-методичних рекомендацій
- недостатня допомога з боку органів управління освіти тощо.