Примірний перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти підготовлений відповідно до:
- Закону України «Про дошкільну освіту»
- вимог Базового компонента дошкільної освіти
- чинних комплексних програм розвитку, навчання і виховання дітей раннього і передшкільного віку, рекомендованих МОН.
Це Примірний перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання, необхідного для оптимального оснащення освітнього процесу в усіх вікових групах закладів дошкільної освіти, де виховуються діти від народження до шести (семи) років.
Як визначено вимоги добору іграшок, посібників та обладнання для ЗДО
Зміст переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання
При укладанні Переліку враховано:
- зміни в соціальному замовленні до якості дошкільної освіти
- інноваційні розробки у сфері навчального забезпечення і створення розвивального предметного середовища для повноцінної організації життєдіяльності дітей задля їх вчасного цілісного і всебічного розвитку.
СКАЧАТИ
Перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання структурований ⇒
| ||
| ||
|
| |
| ||
|
| |
|
| |
|
|
Такий розподіл засобів у Переліку умовний з огляду на можливість застосування багатьох його позицій в інших видах діяльності дітей та у різних формах організації дитячої життєдіяльності.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Як користуватися Примірним переліком іграшок
Перелік пропонує орієнтовну кількість іграшок, посібників та обладнання, необхідну для успішної реалізації завдань формування ключових життєвих компетенцій упродовж дошкільного дитинства в умовах усіх вікових груп закладу дошкільної освіти.
Рекомендована кількість різних видів ігрового та навчально-дидактичного обладнання визначена згідно зі встановленими Законом України «Про дошкільну освіту» нормативами наповнюваності груп закладів дошкільної освіти із розрахунку:
- 20 дітей — для груп передшкільного віку (від трьох до шести (семи) років)
- 10/15 дітей — для груп дітей віку немовляти і раннього віку (від народження до року і від року до трьох років відповідно).
Вона може варіюватися з урахуванням педагогічних потреб, зокрема, розраховуватися:
- на облаштування групових приміщень та основних осередків дитячої діяльності в них
- на оснащення фізкультурної та музичної зал, басейну, методичного кабінету, фізкультурного майданчика тощо.
Перелік можна адаптувати до потреб кожного окремого закладу дошкільної освіти залежно від:
- типу закладу
- загальної кількості дітей
- наявних приміщень і ділянок території, їхніх площ тощо.
Як мити дитячі іграшки у дошкільному закладі
Наведений добір іграшок, посібників та обладнання, співвідношення обов’язкових і додаткових, основних і допоміжних засобів:
- примірний
- можна змінювати (доповнювати, замінювати) з огляду на:
- першочергові потреби
- специфіку діяльності
- можливості закладу
- доступні джерела фінансування
- динамічне оновлення сучасного ігрового асортименту тощо.
Заклади дошкільної освіти можуть коригувати цей перелік за необхідністю.
Ігрове, навчально-дидактичне обладнання, яке запропоноване додатково для застосування в освітній роботі за наявності потреби в них і можливостей придбання, розміщення та зберігання, виокремлене у Переліку позначкою*.
Методичні коментарі, наведені у колонці «Примітки» та за текстом, допоможуть педагогам облаштувати сучасне розвивальне предметне освітнє середовище у закладі дошкільної освіти.