Ігри з піском та водою для дітей раннього віку

Автор
директор Житомирського закладу дошкільної освіти № 65
Діти ще з раннього віку полюбляють діяти з піском і водою — пересипати, переливати, копати, бризкатись, будувати. Використовуйте пісок під час різних ігор, особливо – у літній оздоровчий період

Ігри з піском для дітей раннього віку

Дітям подобається ліпити з піску, зводити та руйнувати будівлі. І хлопчики, і дівчатка полюбляють «пекти» з піску «пиріжки», а відтак прикрашати «пісочну» випічку квітами, ягодами і дрібними камінчиками.

Також діти залюбки граються в пісочниці іграшковими машинками: роблять для них дороги, тунелі; пересипають пісок ковшем іграшкового екскаватора.

Проведіть з дошкільниками такі ігри на поверхні вологого піску: «Незвичайні сліди», «Відбитки рук (ніг)», «Найвища вежа».

Запропонуйте дітям такі ігри з піском:

  • Скарби — діти закопують у пісок різні предмети, відтак шукають їх і відкопують
  • Пісочний дощик — кожна дитина повільно, а потім швидко сипле пісок із кулачка у пісочницю, на долоньку дорослого, свою долоньку
  • Візерунки на піску — вихователь пропонує дітям викласти в певній послідовності предмети: камінці, жолуді, каштани
  • Жучки вітаються — кожна дитина повністю занурює руки в пісок, під ним вони «зустрічаються» одна з одною.

Ігри з піском в дитячому садкуІгри з піском для дошкільників

Завдання

Хід

Пісочний круг

  • розвивати уяву
  • формувати навички міжособистісної взаємодії
  • сприяти згуртованості
  • створювати позитивний настрій

Практичний психолог озвучує ляльку — Пісочну фею, яка пропонує дітям створити чарівний пісочний круг, що виконує всі бажання. Практичний психолог малює в пісочниці великий круг, а діти по черзі прикрашають його різними предметами — квітами, ґудзиками, монетами, стрічками тощо. Кожен прикладає долоньку до круга і загадує бажання

Візерунки на піску

  • формувати уявлення про форму, геометричні фігури
  • готувати руку до письма

Пісочна фея показує дітям, як можна зобразити на піску геометричні фігури (цифри, літери, візерунки) пальцями, долонею, кулачком, або за допомогою різних предметів — пензлика, лопатки, іграшкових фігурок тощо. Пісочна фея пропонує дітям повторити за нею, а відтак самостійно обрати інші предмети з наборів для пісочної терапії і створити власні візерунки або навіть намалювати цілу картину

Пісочна країна

  • розвивати навички аналізу, синтезу, класифікації, рефлексії; просторове мислення
  • поглиблювати знання про довкілля

Пісочна фея пропонує дітям створити свою пісочну країну та поселити в ній нових мешканців — іграшки у вигляді людей, тварин, птахів і рослин. Розташувати їх слід так, щоб усім було зручно.

Пісочну країну ділять на кілька зон — ліс, поле, місто, село, річка, море. Кожна дитина у своїй частині пісочної країни домальовує на піску те, що ще, на її думку, має там бути, і розміщує фігурки з наборів. Відтак діти разом із Пісочною феєю уважно розглядають, чи всі мешканці поселені правильно. Практичний психолог може обговорити з дітьми, які мешканці чарівної країни з різних ділянок найбільше товаришують між собою, чи зручно їм добиратись одне до одного в гості. Після обговорення структуру пісочної країни можна змінити

Пісочні будівельники

  • розвивати слухову та зорову пам’ять; просторові уявлення

Пісочна фея пропонує дітям побудувати будиночки для тварин і людей, які живуть у пісочній країні. Однак ці будиночки мають бути не абиякими — равлик хоче жити лише у круглому будиночку, крокодил — у прямокутному, миша — у квадратному, змія — у довгій звивистій нірці тощо.

Кожна дитина має обрати мешканця, форму, необхідну для його будиночка, зробити за її допомогою на піску відбиток — «побудувати будиночок» і поселити туди мешканця

Переможець злості

  • регулювати емоційні стани дитини, зокрема роздратованість, агресію, гнів

Пісочна фея говорить із дітьми про настрій, ставлячи такі запитання: «Що таке настрій? Яким він буває? Чи буває в дітей поганий настрій? Чому? Що буває з дітьми, коли вони сердяться? Що роблять дорослі, коли діти сваряться, кричать, б’ються?».

Відтак Пісочна фея пропонує дітям навчитися перемагати свій поганий настрій. Практичний психолог ліпить з мокрого піску кулю і малює на ній очі, ніс, рот. Фахівець говорить дітям, що в цій кулі живе роздратованість, агресія, гнів. Для кулі можна вигадати назву, приміром «Злюща», «Злюка» тощо. Діти старшого дошкільного віку можуть зліпити свою злість із піску самостійно. Відтак вони руйнують свої шари злості й промовляють: «Проженемо гнів — запросимо радість». На завершення вправи вони вирівнюють поверхню піску, прикладають до неї долоні і промовляють «Я переміг(-огла) свій гнів — я заспокоївся(-лася)».

Ігри з водою в дитячому садку

У літню спеку діти залюбки плескаються в надувних басейнах.

Розкажіть дітям про воду перед тим, як проводити ігри.

Проведіть такі ігри з водою в надувному басейні:

  • Зробимо дощик — діти черпають воду обома руками, піднімають їх догори та виливають воду назад у басейн
  • Веселі бризки — діти стають кружка в басейні, зачерпують воду долоньками та злегка бризкають одне на одного; у цей час намагаються не відвертатися
  • Кораблики — кожна дитина дмухає на свій паперовий кораблик так, аби переміщати його по воді
  • Водоспадик — діти переливають воду з однієї пасочки в іншу, змінюючи висоту над водою, щоб вийшов веселий і галасливий водоспад
  • Що тримається на воді — діти опускають в басейн камінчики, намистинки, пластикові кришки, шматочки поролону та спостерігають, що тоне, а що тримається на поверхні води.

 



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді