Обладнання кабінетів природничо-математичних наук
Під час оснащення кабінетів ураховують Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН України від 22.06.2016 № 704).
Типовий перелік застосовний:
- обов’язково для закладів освіти державної та комунальної форм власності під час закупівель
- як рекомендаційний для освітніх закладів іншої форми власності.
Що в державному стандарті базової освіти
За Типовим переліком:
- визначають вимоги до засобів навчання та обладнання, якими повинні бути обладнані:
- забезпечують:
– єдині підходи і вимоги до рівня надання освітніх послуг природничо-математичного напряму
– рівні умови здобуття освіти для всіх учнів
- виокремлюють загальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного обладнання кабінетів природничо-математичних предметів.
♥ Обладнання кабінету біології
Скільки комп’ютерів у природничо-математичних кабінетах
Кількість комп’ютерів у кабінетах біології, географії, математики, фізики та хімії повинна відповідати нормам, наведеним у таблиці 1 Типового переліку:
технічне завдання | кількість | примітка |
Портативний комп’ютер учня (ноутбук) або пристрій-трансформер (2 в 1) | від 2 до 15 од. | кількість одиниць засобів навчання та обладнання визначають відповідно до середньої наповнюваності класу |
Якщо нормативна наповнюваність класу 30 учнів, то на 15 учнів у кабінеті має бути як мінімум 2 комп’ютери.
Скільки комп’ютерів у кабінеті інформатики
Кількість одиниць комп’ютерів в кабінеті інформатики визначають інакше. Бо в Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ МОН України від 20.02.2002 № 128) зазначено, що при проведенні практичних занять з інформатики з використанням комп’ютерів:
► але не менше 8 учнів у групі |
Навчальною програмою з інформатики, затв. наказом МОН України від 07.06.2017 № 804, для учнів 5–9-х класів, які вивчали інформатику в початковій школі, визначено, що на уроці класи діляться на підгрупи так, аби кожен учень був забезпечений індивідуальним робочим місцем за комп’ютером.