Особливості присвоєння педагогічного звання працівникові загальноосвітнього навчального закладу

За результатами атестації педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів присвоюють зокрема й педагогічні звання. Розглянемо, які встановлено вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічного працівника для присвоєння йому педагогічного звання

Присвоюючи педагогічні звання, органи управління освітою та колективи навчальних закладів мають змогу відзначати професійні заслуги, внесок того чи того працівника у запровадження інноваційних методів виховання й навчання. Також це є засобом морального стимулювання досвідчених та ініціативних педагогів.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Перелік педагогічних звань

Перелік педагогічних звань визначено:

Так, за результатами атестації педагогічним працівникам, які досягли високих показників у роботі, присвоюють такі педагогічні звання:

  • учитель-методист
  • вихователь-методист
  • педагог-організатор — методист
  • практичний психолог — методист
  • керівник гуртка — методист
  • старший учитель
  • майстер виробничого навчання I категорії
  • майстер виробничого навчання II категорії.

Вимоги для присвоєння педагогічних звань

Умови та порядок присвоєння педагогічних звань визначені в розділі V Типового положення.

Педагогічні звання присвоюють атестаційні комісії відповідних органів управління освітою.

На відміну від кваліфікаційних категорій, педагогічні звання присвоюють фактично за особисті досягнення та заслуги того чи того працівника. При цьому неприпустимі будь-яка дискримінація та упереджене ставлення до осіб, яких атестують.

Критеріями для присвоєння педагогічних звань є відповідність працівника вимогам, встановленим пунктами 5.2–5.6 Типового положення. Розглянемо їх у таблиці.

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм педагогічних звань

Педагогічне звання

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника

Посада, робота на якій дає право на присвоєння педагогічного звання

Вихователь-методист

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

Керівник гуртка — методист

  • має найвищий тарифний розряд та повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

  • керівник гуртка

Майстер виробничого навчання І категорії

  • має стаж роботи на посаді майстра виробничого навчання не менш як 8 років і найвищий тарифний розряд
  • досяг високих показників у роботі
  • володіє методикою практичного навчання на високому професійному рівні, ефективно застосовує її у роботі

  • майстер виробничого навчання

Майстер виробничого навчання ІІ категорії

  • має стаж роботи на посаді майстра виробничого навчання не менш як 5 років і найвищий тарифний розряд
  • досяг високих показників у роботі
  • добре володіє методами і прийомами виробничого навчання, майстерно застосовує їх у роботі

Педагог-організатор — методист

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

  • педагог-організатор

Практичний психолог — методист

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

  • практичний психолог

Старший учитель

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» чи «спеціаліст першої категорії»
  • або за наявності базової вищої або неповної вищої педагогічної освіти має найвищий тарифний розряд та стаж педагогічної діяльності не менш як 8 років
  • досяг високого професіоналізму в роботі
  • систематично використовує передовий педагогічний досвід, бере активну участь у його поширенні
  • надає практичну допомогу іншим педагогічним працівникам

  • учитель

Учитель-методист

  • має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»
  • досяг високих показників у роботі
  • здійснює науково-методичну і науково-дослідну діяльність
  • має власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти

Працівник, який має педагогічне звання та відповідає встановленим вимогам, під час чергової атестації атестується на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню. У такому разі достатньо продовжувати використовувати в практичній діяльності апробовані методичні розробки та запроваджувати перспективні освітні методики.

Атестаційна комісія не має права вимагати від такого працівника нові методичні розробки.

Зауважте, що присвоєння педагогічного звання є підставою для зміни розміру ставки заробітної плати (посадового окладу) педагогічного працівника.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді